Antikvariat eller andra tips på köpare

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
Användarvisningsbild
Paddy2005
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 25 jul 2005, 08:57
Ort: Sverige

Antikvariat eller andra tips på köpare

Inlägg av Paddy2005 »

Hej på er serievänner,

Jag ger nu efter för min frus påtryckningar och skall försöka sälja mina samlingar av 70-80 tals serier (X9, Seriemagasinet, Fantomen, Western, Marvel, DC, James Bond mm mm).

Det är stora volymer om man pratar förvaring så jag kan förstå min fru till slut :-)

Kan någon ge mig tips på storköpare i Sverige? Att sätta ut dem styckevis eller årsvis på Tradera är en variant men jag kan lika gärna se dem gå på ett bräde direkt så slipper jag drabbas av återfall då jag skall börja klassificera dem. Så tips mottages tacksamt om det finns någon seriös handlare ni kan rekommendera som brukar köpa volym.

Mvh, Patrik

Användarvisningsbild
Marqus
Fine
Inlägg: 338
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 19:41
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Marqus »

www.seriebutiken.com?
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Ser på din användarprofil att du bor i Gävle ... Vad som finns där har jag ingen aning om, men i Stockholm finns det ganska många butiker (mina favoriter är Comics Heaven på stora nygatan (gamla stan) och en på upplandsgatan (vid odenplan) som jag inte mins vad den heter). Gemensamt för mer eller mindre allihop är att deras benägenet att köpa större volymer -- och det pris de ger -- varierar ganska mycket med hur de har sålt på begagnatsidan på sista tiden ...

Och vad gäller näthandel så är ju seriebutiken.com trevliga och sponsrar det här forumet ... [8D]
Användarvisningsbild
Paddy2005
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 25 jul 2005, 08:57
Ort: Sverige

Inlägg av Paddy2005 »

Tack för svaren, de har varit mycket uppskattade.

Sommaren,eller snarare semestern, lider mot sitt slut så nu skall jag ta mig i kragen och gå igenom hela samlingen och se om jag hittar någon vettig spekulant utifrån era tips.

Det är ju ett större antal pengar som lagts ned under år, särskilt under tidigt 90tal då jag jagade aktivt, så nu när hobbyn förändrats så känns det med sorg i hjärtat samtidigt som jag inser att det är lika bra. Men att få tillbaka åtminstonde en del av investeringen hoppas jag.

Mvh, Patrik
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Inlägg av Olof Gustafsson »

Var finns en Bra KAP ( KA Pocket ) Butik?
i Sthlm

Mvh, Olof.
Skriv svar