Buster samling 1976-1982

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
Användarvisningsbild
callel
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 21:52

Buster samling 1976-1982

Inlägg av callel »

Hej,
Jag har en i stort sett komplett samling Buster sporttidningar från åren 1976-1982 nr 16. (Saknas gör enbart nr 1 och 3 1976 samt 14-15 1982). normalt 26 nr per år.
Totalt runt 170 tidningar.

Vad kan en sådan samling betinga för värde?
Vad är tex värdet av 1 st tidning?
Har sett en siffra om 10 SEK per tidning.

Någon som skulle kunna vägleda vart jag vänder mig för att på bästa sätt sälja?

Ja, jag är intresserad av att sälja.

Calle
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Vilket skick är tidningarna i?

10 kr per tidning låter som ett väldigt högt pris, jag tror högst du kan få ut en bråkdel av det.

På Seriesam anges 10 kr per tidning för i princip perfekt, oläst skick:
http://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=Buster

Serieforums Seriekatalogen.se anger i stort sett liknande priser:
http://www.serieforum.se/seriekatalogen/listor/buster.asp

Nåja, du kan ju börja med att lägga upp årgångar på Tradera kanske, och se var priserna hamnar. För en tidning som Buster känns det jobbigt att försöka sälja tidningarna styckvis.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Buster finns i massor och är ytterst svårsålda (med undantag för de allra första årgångarna). Om du lägger upp tidningarna årgångsvis, eller i en stor klump, på Tradera kan du kanske få några bud, men räkna inte med 10 kr per tidning, på sin höjd 2 kr /tidning. Om inte skicket är väldigt bra vill säga(?).
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

F.ö. om du säljer tidningarna via Tradera, försök uppskatta och ange skick, och markera om t.ex. postrar och bilagor saknas, korsord och pyssel är ifyllda etc. Annars kan folk börja gnälla i efterhand.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Erik S »

Även bild(er) är mycket viktigt.
Användarvisningsbild
Lofty Peak
Fine
Inlägg: 535
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 22:41
Ort: Sverige

Inlägg av Lofty Peak »

Just 1976-1982 är nog tyvärr de allra vanligaste årgångarna, skulle gissa att Busters upplaga var som störst då. Innan 1975 och efter 1992 är lite mer intressanta.
Skriv svar