Hjälp med värdering av signerad Fantomen, Modesty Blaise

Avdelningen för diskussioner och frågor om att sälja serier (dock inte avdelningen för köp- och säljannonser, som du istället hittar här).
kallex
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 02 jun 2010, 22:32

Hjälp med värdering av signerad Fantomen, Modesty Blaise

Inlägg av kallex »

Förstår att det kan vara svårt att värdera något som är signerat men tänkte ändå kolla om någon hade någon tanke kring vad det kan vara för värde i dessa:

Fantomen 1936-1996 - En odödlig legend, signerad av Lee Falk

Modesty Blaise 1, Alvglans 2:a upplagan, signerad av Peter O'Donnell och Romero

Är inte så insatt i gradering av serier men jag skulle nog säga att båda är i NM skick.

Tacksam för all feedback.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Hjälp med värdering av signerad Fantomen, Modesty Blaise

Inlägg av Looding »

Som jag förstår det är Fantomen-albumet/boken inte så värst svår att få tag i signerad av Falk. Skulle säga max 200 kr och då är det långt över vad jag skulle betala (ska tilläggas att jag inte är intresserad av Fantomen och inte bor i Stockholm och därför inte van vid skyhöga priser)

Ang modesty så tror jag att det är ett betydligt mer intressant objekt (även där är jag ointresserad av att äga den). Tror dock att du kan få uppemot en femhundring. Se den som en kvalificerad gissning men det skulle lika gärna kunna vara en rejäl felbedömning av mig. Kanske den är mycket dyrare eller mycket billigare.

Hoppas att det kanske hjälpte något.

Välkommen ska jag också tillägga!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
kallex
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 02 jun 2010, 22:32

Re: Hjälp med värdering av signerad Fantomen, Modesty Blaise

Inlägg av kallex »

Tack för infon, då har jag ett litet bättre hum om värdet i alla fall.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Hjälp med värdering av signerad Fantomen, Modesty Blaise

Inlägg av burnout »

kallex skrev: Modesty Blaise 1, Alvglans 2:a upplagan, signerad av Peter O'Donnell och Romero



Moddy kan inbringa lite även om det är en 2:a upplaga. Det är pga att du har den signerad under 2 olika tider. Peter sign är gjord troligen när han var i Gbtg. När han i Ullared tog över Peter till Sverige, Romeros är väl från förra året när han var i Sthlm. (jag har en stor poster med deras sign). Rätt köpare så!! Men 500:- tycker jag är ett bra start pris.
kallex
Fair
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 02 jun 2010, 22:32

Re: Hjälp med värdering av signerad Fantomen, Modesty Blaise

Inlägg av kallex »

burnout skrev:
kallex skrev: Modesty Blaise 1, Alvglans 2:a upplagan, signerad av Peter O'Donnell och Romero



Moddy kan inbringa lite även om det är en 2:a upplaga. Det är pga att du har den signerad under 2 olika tider. Peter sign är gjord troligen när han var i Gbtg. När han i Ullared tog över Peter till Sverige, Romeros är väl från förra året när han var i Sthlm. (jag har en stor poster med deras sign). Rätt köpare så!! Men 500:- tycker jag är ett bra start pris.


Signeringarna skedde båda på Bokmässan i Göteborg när de var där vid olika tillfällen. Peter '95 eller '96 och Romero '00.
Skriv svar