Hur samla på Carl Barks?

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hur samla på Carl Barks?

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Egmont verkar åtminstone planera fortare än FB dick som jag iofs inte menar gör nåt fel bara de för tusan inte slutar innan det är klart, de tycks ju inte vilja släppa de flesta åren tex, för nu börjar de falska in efter varandra vara i början var det är alla håll.
Sen att man inte kan ha årtal på pärmen ogillar jag, inte ens ett nummer, vem kom på det, samma utgivare ger ut Rosa och de har. Nummer.

Vad det gäller Fantagraphics så verkar det ju inte finnas lika många olika samlingsvolymer på engelska som på svenska (då ankserierna är mer av en nischmarknad i USA), så jag antar att man vill satsa på guldåren först, då de bör ha bättre försäljning.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Hur samla på Carl Barks?

Inlägg av Agentum »

Nej nu gör det inte det, men de är märkta inuti med ett oytterlutet nummer därför kan du ungefär avgöra hur många som kan vara tänkvärda, och det tycks vara många om de som sagt inte backar ur.
Sen kan det ta sin tid absolut.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Hur samla på Carl Barks?

Inlägg av Wakuran »

Wakuran skrev:Vad det gäller Fantagraphics så verkar det ju inte finnas lika många olika samlingsvolymer på engelska som på svensk...

Tror förresten samlingsutgåvor eller samlingar nog är ett bättre ordval här, när jag tänker efter...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Hur samla på Carl Barks?

Inlägg av Agentum »

Tja varför skillnaden, de hoppar ju inte över nåt i just det de presenterar i böckerna?

Eller du kanske tänkte just så, att samlingsvolymer låt som spridda skurar?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Hur samla på Carl Barks?

Inlägg av germund »

trimble skrev:Kommer det att bli 30 utgåvor av "Carl Barks Ankeborg", läste om det i senaste Kvacket?
Ja. Bok 29+30 skickades till tryck i januari och släpps under våren.
christian42
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 09 jun 2015, 12:42

Re: Hur samla på Carl Barks?

Inlägg av christian42 »

Tack för bekräftelsen! Jag trodde faktiskt samlingen var slut, så det var en (glad) överraskning när bok 29 dök upp i brevlådan idag. Men då har jag ett exemplar kvar att se fram emot - trevligt!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Hur samla på Carl Barks?

Inlägg av Agentum »

Hmm vad har hänt med Fabtagraohics Carl Barns Library, trycker de färre av allt eller?
Inget finns utom den senaste och sen de som kom i början, har det börjat knaka i fogarna?

Jag kan ha missat nån och isf är det så, de finns helt enkelt inte längre ens en bok tillbaka.

Trist om det störtar.
9mm, i'm never further away than that.
Anhel
Good
Inlägg: 34
Blev medlem: mån 26 nov 2012, 22:03

Re: Vilken samling ska man köpa?

Inlägg av Anhel »

Följfråga, vilken Carl Barks-samling ska man investera i? Begagnad komplett samling av Carl Barks samlade verk som utkom 2005-2008, eller Carl Barks Ankeborg från 2018-2021? Vilken är bäst kvalitetsmässigt? sett till färger, språk och tryck.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Vilken samling ska man köpa?

Inlägg av Rufus »

Anhel skrev:
sön 26 nov 2023, 01:34
Följfråga, vilken Carl Barks-samling ska man investera i? Begagnad komplett samling av Carl Barks samlade verk som utkom 2005-2008, eller Carl Barks Ankeborg från 2018-2021? Vilken är bäst kvalitetsmässigt? sett till färger, språk och tryck.
Jag flyttade ditt inlägg hit. Vänligen börja med att läsa de tidigare inläggen.
Skriv svar