Kalle Anka tråden

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av zlv »

MrKumquack skrev:Jag har tagit en prenumeration på Kalle Anka Legendariska Äventyr...

Inte fått något här heller, väntar även på del 6 av DRB också, båda har 2-dec som release datum hos näthandlarna.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av trimble »

Jag fick både "Kalle Anka Legendariska Äventyr" del 2 och "Don Rosa Bibliotek" del 6 förra veckan.
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 356
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av Coppas »

Själv har jag bara DRB # 6 i pipen, men det har varit knäpptyst. Har tyvärr märkt att det är ganska ofta som Egmonts böcker först släpps till näthandlarna, men att det trist nog sedan kan ta ett par veckor innan man som prenumerant får sitt exemplar. Känns lite som dålig kundvård, vilket innebär att jag ofta tänker en eller två gånger extra innan jag startar en ny prenumeration hos Egmont.

I sak så kan jag i detta fall ända leva med det då det diffar c.a. en hundring i pris/st. mellan att prenumerera och att köpa böckerna hos t.ex. Bokus eller Adlibris. Det som dock känns lite oroväckande är att hos bägge de senare så är DRB # 6 just nu listad som tillfälligt slut... så man får hoppas att vi som prenumererat ändå får våra böcker i rimlig tid. Förhoppningsvis i alla fall innan julafton.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av trimble »

Tråkigt att du har strul med Egmonts prenumeration, vet inte vad dom har för prioritering, jag tycker att dom ska prioritera prenumeranterna först innan dom släpper ut titlarna i handeln det brukar ju vara det gängse gången vid prenumeration av tidningar?
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av MrKumquack »

trimble skrev:Tråkigt att du har strul med Egmonts prenumeration, vet inte vad dom har för prioritering, jag tycker att dom ska prioritera prenumeranterna först innan dom släpper ut titlarna i handeln det brukar ju vara det gängse gången vid prenumeration av tidningar?

Ja, det känns riktigt onödigt tråkigt. Särskilt med tanke på att jag än idag väntar på att andra volymen ska anlända!! [}:)]
Har precis skrivit ett inte alltför vänligt mail till Egmont Kundtjänst. Ska bli intressant att se vad svaret blir.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 356
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av Coppas »

Håller med, får hoppas det blir rotation hos dem. Själv kontaktar jag sällan kundtjänsten längre då all outsourcing innebär att kundtjänsten har ganska dålig koll.

Även Fantomens senaste årgångssamling (1970/5) kom ut den 2/12 och den ramlade för min del till slut ned i brevlådan igår. DRB # 6 får man väl som sagt hoppas på, men har den inte kommit innan julafton så får man väl göra en anmälan om utebliven leverans.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av MrKumquack »

MrKumquack skrev:
trimble skrev:Tråkigt att du har strul med Egmonts prenumeration.

Har precis skrivit ett inte alltför vänligt mail till Egmont Kundtjänst. Ska bli intressant att se vad svaret blir.

Idag anlände följande rader ifrån Egmont: Din andra bok gick ut från lagret igår, tredje boken ska skickas 2022-03-14, fjärde 2022-06-07, femte 2022-08-29 och sjätte 2022-11-21.
Bad även om en förklaring till näthandlarnas säljstart kontra det uteblivna utskicket. Fick ingen kommentar om detta.
Fortsättning följer... Eller kanske inte? Framtiden får utvisa vilket.
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av zlv »

Inte kommit något här heller ännu, och det blir inte bättre av att posten nyligen startade med varanandagsutdelning här.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av zlv »

Jaha, inget innan jul här blev det, besviken ...
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av Grumme »

zlv skrev:Jaha, inget innan jul här blev det, besviken ...


Legendariska äventyr vol. 2 fick jag igår. [xx(]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 356
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av Coppas »

Har inte heller fått något än. Nu är det som sagt visserligen en prisskillnad som gör det intressant att prenumerera. Däremot verkar man som prenumerant hos Egmont ändå inte ses en prioriterad kund.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
Användarvisningsbild
MrKumquack
Fine
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 14:44

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av MrKumquack »

Coppas skrev:Har inte heller fått något än. Nu är det som sagt visserligen en prisskillnad som gör det intressant att prenumerera. Däremot verkar man som prenumerant hos Egmont ändå inte ses en prioriterad kund.

Jag fick - liksom Grumme - oxå min igår. Till slut. Runt ca tre veckor efter man kunde lägga den på beställning hos näthandlarna. Nej, man känner sig ju inte direkt bortskämd som prenumerant emellanåt.
Det ska bli "intressant" att se hur det blir med de kommande volymerna. Vol.3 står på Bokus hemsida med datum 24 mars, och Vol.4 18 juni nästa år. Enligt mailet jag fick från Egmont Kundservice är motsvarande datum för prenumeranter 14 mars respektive 7 juni.
Hoppas verkligen du får ditt exemplar av Vol.2 imorgon Coppas!!
"Ridderligheten dog med mitt tålamod!"
- Knatte
Användarvisningsbild
Coppas
Fine
Inlägg: 356
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 23:55
Ort: Solna

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av Coppas »

Sorry, var nog jag som varit lite otydlig. Jag väntade bara på "Don Rosa-biblioteket" del 6. Däremot inte Kalle Ankas legendariska äventyr del 2 då jag valde att begränsa mig.

DRB # 6 kom ju som sagt ut redan den 2/12, men sedan har ju vi prenumeranter fått vänta. Då man numera tydligen även gärna oombett lämnar paket utanför dörren så finns det ju risk för stöld. Är inte helt förtjust i den metoden med så pass dyra böcker. Då hämtar jag hellre ut hos ett ombud där det tydligt noteras att man hämtat ut försändelsen.

Idag var det dock dags till slut… oxå mer än tre veckor efter att den blev beställningsbar hos näthandlarna… för när jag gick ut i ett annat ärende idag så var ett paket lutat mot väggen bredvid min lägenhetsdörr. Fick alltså inte boken till jul, men den kom ju till slut i alla fall… [xx(]
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
      Alfred E. Neuman
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av zlv »

I dag kom så dom båda ... får hoppas att nästa år att dom kommer innan dom släpps hos näthandlarna ...
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Kalle Anka tråden

Inlägg av zlv »

Egmont parodin fortsätter här ...

Fick idag mitt FEMTE ex av Don Rosa 10 resp. Legendariska Äventyr 6(?), och denna gång var dom bara nerlagda i en alldeles för stor kartong med lite bubblor. Totalt oskyddade! Och självklart hade böckerna skramlat omkring och fått flera stötskador.

Räknade ut att på DRB 7-8-9-10 har jag fått totalt 13 utskickade, endast 3 har kommit fram oskadda.

Har klagat i flera årstid om att deras packning av böcker är undermålig, men inget händer. Nada.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Skriv svar