NAFS(k)

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
fippe94
Fine
Inlägg: 488
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 16:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av fippe94 »

[quote="Stenens vise"]

Ni som är medlemmar och får Nafs(k)urriren har kanske upptäckt en artrikel om Serieforum, skriven av lilla mig. [8)]

Den blev tyvärr lite inaktuel snart efter att den blivit skriven, lite omändrade trådar och så. Men den är ju enligt min något partiska åsikt fortfarande läsvärd.[V]

[/quote]

Artikeln var helt klart intressant[:)]. Hoppas den lockar lite fler ankister till detta forum. Jag kan ju inte direkt säga att jag har varit så aktiv på den sista tiden[B)]. Min inaktivitet beror tyvärr på att jag inte läser Kalle längre förutom i HoF där serierna håller hög klass!
[IMG]http://img140.imageshack.us/img140/2852/comicblood.png[/IMG]
Användarvisningsbild
AndersB
Very Good
Inlägg: 80
Blev medlem: fre 21 sep 2007, 00:19
Ort: Sverige

Inlägg av AndersB »

För övrigt händer det lite saker i det tysta på nafsk.se. Små, men lite kul nyheter tycker jag.[:)]

Och så är det årsmöte på lördag. Kom gärna dit!
Anders Berglund
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

[quote="fippe94"]

[quote="Stenens vise"]

Ni som är medlemmar och får Nafs(k)urriren har kanske upptäckt en artrikel om Serieforum, skriven av lilla mig. [8)]

Den blev tyvärr lite inaktuel snart efter att den blivit skriven, lite omändrade trådar och så. Men den är ju enligt min något partiska åsikt fortfarande läsvärd.[V]

[/quote]

Artikeln var helt klart intressant[:)]. Hoppas den lockar lite fler ankister till detta forum. Jag kan ju inte direkt säga att jag har varit så aktiv på den sista tiden[B)]. Min inaktivitet beror tyvärr på att jag inte läser Kalle längre förutom i HoF där serierna håller hög klass!
[/quote]

Kan nog hålla med Fippe på det mesta, jag har också tappat mycket inloggadtid på senaste. Men numera verkar tiden gå fortare ochså, och det verkar finnas mindre av den. [:I] Men det var roligt att skriva artikeln, och att läsa den såhär efteråt nu.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Inlägg av K-E Lindkvist »

Det finns ett tämligen utförligt referat med mycket bilder (till och med jag kan skymtas i bakgrunden) från dagens årsmöte i NAFS(k)på Bror Hellmans blogg: http://www.steamboat-willie.blogspot.com/

Bra bloggat, Bror![:D]

Få se hur NAFS(k) kommer att te sig under den nyvalde ordföranden? Utökad nepotism, eller...?[8D]

"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="K-E Lindkvist"]

Bra bloggat, Bror![:D]
[/quote]

Jag håller med. Trevlig redogörelse över årsmötet.

[quote]
Få se hur NAFS(k) kommer att te sig under den nyvalde ordföranden? Utökad nepotism, eller...?[8D]
[/quote]

Enligt bloggen utlovade han en militarisering av NAFS(k)... Hm... Vad som nu menades med det, och hur mycket allvar det låg i dessa ord, vet jag dock inte.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Vad är meningen och bakgrunden med de där mysko utskrivna förkortningarna i stil med Exemplarisk Lokalpatriot, Drivande Stadgeändrare Jovialisk Ärrad Ledamot = E.L.D.S.J.Ä.L.?

Är det bara ordvitseri eller har det någon djupare innebörd?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus »

[quote="labrador road 26"]

Vad är meningen och bakgrunden med de där mysko utskrivna förkortningarna i stil med Exemplarisk Lokalpatriot, Drivande Stadgeändrare Jovialisk Ärrad Ledamot = E.L.D.S.J.Ä.L.?

Är det bara ordvitseri eller har det någon djupare innebörd?
[/quote]

Det är inte bara ordvitseri. Alla förkortningarna är titlar som man kan få i Gröngölingskåren. En drift med scoutkåren, uppblåsthet och "tomma", tjusiga utnämningar.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
KalleAnkaNörd
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 29 mar 2009, 18:41
Ort: Sverige

Inlägg av KalleAnkaNörd »

YAY nu har jag betalat mitt medlemsskap:D Så det är väl bara att vänta då... Jag är den enda 13-åriga tjejen, förmodar jag?XD ^^
"Livet har lärt mig att älska det som är dyrbart för mig, inte för nån annan!"
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Inlägg av Rufus »

[quote="KalleAnkaNörd"]

YAY nu har jag betalat mitt medlemsskap:D Så det är väl bara att vänta då... Jag är den enda 13-åriga tjejen, förmodar jag?XD ^^
[/quote]

Det vet man aldrig. [:)] Välkommen förövrigt.
Användarvisningsbild
KalleAnkaNörd
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 29 mar 2009, 18:41
Ort: Sverige

Inlägg av KalleAnkaNörd »

Näh man vet aldrig:D Tackar^^
"Livet har lärt mig att älska det som är dyrbart för mig, inte för nån annan!"
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Va kul [:)] Ett tips är att ta sig till mötena, de brukar alltid vara trevliga. Har varit på tre, ett smärre fall på medelåldern [:o)].
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
KalleAnkaNörd
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 29 mar 2009, 18:41
Ort: Sverige

Inlägg av KalleAnkaNörd »

^^ Om jag vågar...:P
"Livet har lärt mig att älska det som är dyrbart för mig, inte för nån annan!"
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4091
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Rufus »

Idag kom ett nytt medlemsutskick med medlemsbladet Kvacket, som är det "tunnare utskicket" (medlemstidningen NAFS(k)uriren är det tjockare), och det var ett ovanligt bra Kvacket, får man allt säga. Höjdpunkterna är Olof Siverbos artikel om mysteriet och historien kring ordet "pengabingen" och Hanna Strömbergs serie om Stefan Diös. Så missa inte att läsa senaste Kvacket, ni som också är kollusorer dvs medlemmar i NAFS(k).
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wakuran »

Hanna Strömberg är f.ö. gift med Fredrik "Mr. SeF" Strömberg.

Här kan man se bildexempel:

http://www.hannastromberg.com/2010/09/m ... again.html
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re:

Inlägg av Wakuran »

Magnus skrev:
labrador road 26 skrev:
Vad är meningen och bakgrunden med de där mysko utskrivna förkortningarna i stil med Exemplarisk Lokalpatriot, Drivande Stadgeändrare Jovialisk Ärrad Ledamot = E.L.D.S.J.Ä.L.?

Är det bara ordvitseri eller har det någon djupare innebörd?


Det är inte bara ordvitseri. Alla förkortningarna är titlar som man kan få i Gröngölingskåren. En drift med scoutkåren, uppblåsthet och "tomma", tjusiga utnämningar.


Eller, det är pastischer på Gröngölingskårtitlar, mestadels, som jag förstått.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: NAFS(k)

Inlägg av K-E Lindkvist »

Jag har skrivit ett kort referat med några bilder från lördagens höstmöte i NAFS(k).
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: NAFS(k)

Inlägg av Kattmannen »

Jag är med i NAFS(k), koll nr 2579 tror jag att jag har.

KVACK!!!
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Re:

Inlägg av Kattmannen »

Wakuran skrev:
Magnus skrev:
labrador road 26 skrev:
Vad är meningen och bakgrunden med de där mysko utskrivna förkortningarna i stil med Exemplarisk Lokalpatriot, Drivande Stadgeändrare Jovialisk Ärrad Ledamot = E.L.D.S.J.Ä.L.?

Är det bara ordvitseri eller har det någon djupare innebörd?


Det är inte bara ordvitseri. Alla förkortningarna är titlar som man kan få i Gröngölingskåren. En drift med scoutkåren, uppblåsthet och "tomma", tjusiga utnämningar.


Eller, det är pastischer på Gröngölingskårtitlar, mestadels, som jag förstått.


Det kallas väl för Gröngölifieringar tror jag. Rätt roligt tycker jag [:)]
Användarvisningsbild
Scappa
Good
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 13:59
Ort: Calisota

Re: NAFS(k)

Inlägg av Scappa »

Tja, jag funderar på att bli medlem, men vill vara säker på att det är värt det. T.ex vad händer på mötena egentligen?
''stripp'' är en serie, INGET annat
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: NAFS(k)

Inlägg av Wakuran »

Scappa skrev:Tja, jag funderar på att bli medlem, men vill vara säker på att det är värt det. T.ex vad händer på mötena egentligen?

Var bor du? Jag tror det kan skilja sig en hel del emellan lokalföreningarna?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar