Omtyckta tecknare

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Abolut! Rota är ju visserligen äldre än Rosa, fast det ändrar ju inte det faktum att han är aktiv och inte Rosa. HoF-delen med honom är riktigt läsvärd, några av hans absolut bästa finns med där, dock inte saracéerna. Samma sak gäller van Horn, som kanske är den skönaste av alla tecknarna vad både gäller tecknings- och humorstil.

Sedan tycker jag att det finns en hel del duktiga skapare i tidningen, ibland kan de göra riktiga fullträffar. En seriesvit som jag och många av mina vänner minns varmhjärtat är den om ön Mytos, sagovarelsernas värld. Den är skriven av Pat och Carrol McGreal.
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
-R-
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 22:14
Ort: Sverige

Inlägg av -R- »

[quote="Stenens vise"]

Abolut! Rota är ju visserligen äldre än Rosa, fast det ändrar ju inte det faktum att han är aktiv och inte Rosa. HoF-delen med honom är riktigt läsvärd, några av hans absolut bästa finns med där, dock inte saracéerna. Samma sak gäller van Horn, som kanske är den skönaste av alla tecknarna vad både gäller tecknings- och humorstil.

Sedan tycker jag att det finns en hel del duktiga skapare i tidningen, ibland kan de göra riktiga fullträffar. En seriesvit som jag och många av mina vänner minns varmhjärtat är den om ön Mytos, sagovarelsernas värld. Den är skriven av Pat och Carrol McGreal.
[/quote]

Har Pat och Carrol McGreal gjort några mera kända berätelser?
"Krig går inte ut på att dö för sitt land, utan att fienden skall dö för sitt"
Användarvisningsbild
Fred
Very Good
Inlägg: 56
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 00:39

Inlägg av Fred »

[quote="Anders1"]

Om jag får säga det själv, undrar jag om det var jag som tog död på den här tråden? [8D] Eller vad hände med Fred?
[/quote]

Haha, inte alls, annat kom i vägen och sedan glömde jag bort det hela... nu kikade jag in en stund och återupptäckte till min förvåning den här tråden... så det kan gå...
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="-R-"]

[quote="Stenens vise"]

Abolut! Rota är ju visserligen äldre än Rosa, fast det ändrar ju inte det faktum att han är aktiv och inte Rosa. HoF-delen med honom är riktigt läsvärd, några av hans absolut bästa finns med där, dock inte saracéerna. Samma sak gäller van Horn, som kanske är den skönaste av alla tecknarna vad både gäller tecknings- och humorstil.

Sedan tycker jag att det finns en hel del duktiga skapare i tidningen, ibland kan de göra riktiga fullträffar. En seriesvit som jag och många av mina vänner minns varmhjärtat är den om ön Mytos, sagovarelsernas värld. Den är skriven av Pat och Carrol McGreal.
[/quote]

Har Pat och Carrol McGreal gjort några mera kända berätelser?
[/quote]

De skrev manus till serierna om Shamboria, t.ex. De verkade få en hel del uppmärksamhet i ankist-kretsar, såvitt jag begripit.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Kan flika in att Pat & Carol är manusförfattare (gift par), så det är inte så lätt att direkt känna igen något de står bakom, även om de är manusveteraner vid det här laget.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
-R-
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 22:14
Ort: Sverige

Inlägg av -R- »

[quote="Wakuran"]

Kan flika in att Pat & Carol är manusförfattare (gift par), så det är inte så lätt att direkt känna igen något de står bakom, även om de är manusveteraner vid det här laget.
[/quote]

Berätelsen om ön mytos var riktigt bra, fast i den senaste KA &:CO så hade Pat och Carrol McGreal två stycken serier med, båda två var så pass dåliga att jag inte ville läsa färdigt dom. Jag vet inte när dom skrev mytos, men nu så verkar dom ha laggt av sig rejält!
"Krig går inte ut på att dö för sitt land, utan att fienden skall dö för sitt"
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Jag tror att det är rätt tufft att vara manusförfattare. Med tanke på den kvantiteten man måste hålla för att försörja sig är det svårt att vara på topp jämt. Dessutom behövs det alltid utfyllnadsmaterial för en tidning som kommer ut varje vecka.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
-R-
Good
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 22:14
Ort: Sverige

Inlägg av -R- »

Ja du, men dessa två serier var nog dom sämsta jag läst!
"Krig går inte ut på att dö för sitt land, utan att fienden skall dö för sitt"
Skriv svar