Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Offissa Pupp
Fine
Inlägg: 476
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 10:31

Inlägg av Offissa Pupp »

Hoppas att någon här fått ett ex och kan berätta lite. Själv hoppade jag inte på erbjudandet, även om Egmont försökte värva mig både brev- och telefonledes. Jag är dock väldigt intresserad, och kanske köper jag boken den vanliga vägen. Med tanke på den heta diskussionen ovan om denna "bonusserie", så är det många som är nyfikna men inte prenumeranter, så det ska bli spännande att höra från någon som fått sin bok.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Offissa Pupp skrev:
Hoppas att någon här fått ett ex och kan berätta lite. Så det ska bli spännande att höra från någon som fått sin bok.


Tycker jag med och om den är värd priset. Germund är diskad i denna fråga.[;)]
Användarvisningsbild
Jouko
Fair
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 19 jan 2010, 18:22
Ort: Finland

Inlägg av Jouko »

Ni svenskar måste vara nöjan ni får extra-böcker!

Vi finska-Carl Barks fansen fick stor smäll i går, inga extraböcker för oss! Sanoma-Egmont beslutade att de kommer inte ge inga extra-böcker [}:)] många blev sorgsen!

Lycka till ni lyckliga "jävlar" [8D]

PS. Ursäkta min dålig svenska.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Nu vet jag inte hur bra du är på att läsa svenska, men det är inte möjligt att beställa böckerna från utlandet?
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av zlv »

Extra bok 2 ("Warner serier") kan nu bokas hos internethandlarna, pris runt 600:-
ISBN-10 9174053523
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Rufus »

zlv skrev:Extra bok 2 ("Warner serier") kan nu bokas hos internethandlarna, pris runt 600:-
ISBN-10 9174053523


Är det hans Bruno Björn-serier? Eller vilka serier är detta?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Wakuran »

I huvudsak Bruno Björn och Benny Burro, samt några serier om Droopy (som dock heter något annat) och någon om Porky Pig (Pelle Pigg) har jag för mig. Droopy är iofs MGM och inte Warner, men ändå.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Joakim Gunnarsson
Fine
Inlägg: 509
Blev medlem: tis 10 jun 2008, 22:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Joakim Gunnarsson »

Jag har lagt upp en smygtitt på Bruno Björn och Benny Burro från nya boken på min blogg: http://sekvenskonst.blogspot.com/2010/0 ... burro.html
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Wakuran »

Det ser iofs rätt snyggt ut. Klarare färgläggning än tidigare, utan massa omotiverade gradients.

De lyser med sin frånvaro, eller vad man ska säga. [V]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Grumme »

Jag hör till de som hoppade på tåget lite senare än ni andra, men idag fick jag min sista box! [:)]
När jag tittar tillbaka i tråden så verkar det som att ni fick konstmappen c:a två månader efter box 10. Det står ju att man får mappen några veckor efter att man betalat den sista boxen, så betyder det att ni betalade boxen efter några veckor eller gjorde ni det direkt och ändå fick vänta två månader?
Min bror fick sin sista box i mitten av januari och har fortfarande inte fått någon mapp.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av burnout »

Grumme skrev:Jag hör till de som hoppade på tåget lite senare än ni andra, men idag fick jag min sista box! [:)]
betyder det att ni betalade boxen efter några veckor eller gjorde ni det direkt och ändå fick vänta två månader?


Det tog nog ett par månader innan den kom och jag brukar betala snabbt, har för mig att jag tillochmed glömde bort saken, den dök upp som en överraskning.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Grumme »

burnout skrev:Det tog nog ett par månader innan den kom och jag brukar betala snabbt, har för mig att jag tillochmed glömde bort saken, den dök upp som en överraskning.


Tack för info. Då är det väl bara att pynta in pengarna och hoppas på leverans före sommaren. [B)]
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Rufus »

Jag har sett att vissa hävdar att CBSV är slutsålda, men jag ringe häromdan till Egmont och allt finns fortfarande kvar i lager hos dom.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Nima »

Så man kan fortfarande beställa CBSV?
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
UlfK
Tekniker och TF Admin
Inlägg: 4249
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 10:48
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av UlfK »

Anders1 skrev:Jag har sett att vissa hävdar att CBSV är slutsålda, men jag ringe häromdan till Egmont och allt finns fortfarande kvar i lager hos dom.


Skumt. Egmonts specialsidan (carl-barks.se) påstod ju att det inte längre gick att påböja abonnemang för (tror jag) åtminstonde ett år sen. Och sidan själv är inte längre uppe. Det har åtminstonde jag tolkat som att alla exemplar var sålda. De kan inte har missuppfattat dig och trott att du talade om extraböckerna?
Läs om serier på alla möjliga sätt:
Serieforum.seSerienytt.seSeriekatalogen.seNearmint.se
Serieforum.se på Facebook
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Rufus »

UlfK skrev:
Anders1 skrev:Jag har sett att vissa hävdar att CBSV är slutsålda, men jag ringe häromdan till Egmont och allt finns fortfarande kvar i lager hos dom.


Skumt. Egmonts specialsidan (carl-barks.se) påstod ju att det inte längre gick att påböja abonnemang för (tror jag) åtminstonde ett år sen. Och sidan själv är inte längre uppe. Det har åtminstonde jag tolkat som att alla exemplar var sålda. De kan inte har missuppfattat dig och trott att du talade om extraböckerna?


Nej, jag pratade även om extraböckerna, så hon som jag pratade med kan inte ha missuppfattat.

kungnima skrev:Så man kan fortfarande beställa CBSV?


Ja, det ska inte vara några problem att prenumera. Däremot kan man inte plocka ut enstaka boxar, men det går bra att påbörja sin prenumeration från och med annan box än nr 1, om man redan har boxar.
Användarvisningsbild
Rufus
Moderator
Inlägg: 4093
Blev medlem: fre 14 jul 2006, 19:35
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Rufus »

Är det någon som har fått den nya boken om Warner-serier än? Jag har beställt den men jag har inte fått info om hur länge det dröjer.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av germund »

Anders1 skrev:Är det någon som har fått den nya boken om Warner-serier än? Jag har beställt den men jag har inte fått info om hur länge det dröjer.


Nu har den väl ändå kommit?
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av smorkin »

Den har kommit och ser helt OK ut. Textningen ser tyvärr lika tråkig ut som i de tidigare banden, men det är trevligt att få en utgåva med det här serierna i färg; den gamla Barks Bear Book ser väldigt trist ut i jämförelse ;-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Användarvisningsbild
Benny78
Fair
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 26 jan 2010, 15:08
Ort: Sverige

Re: Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Inlägg av Benny78 »

Anders1 skrev:
UlfK skrev:
Anders1 skrev:Jag har sett att vissa hävdar att CBSV är slutsålda, men jag ringe häromdan till Egmont och allt finns fortfarande kvar i lager hos dom.


Skumt. Egmonts specialsidan (carl-barks.se) påstod ju att det inte längre gick att påböja abonnemang för (tror jag) åtminstonde ett år sen. Och sidan själv är inte längre uppe. Det har åtminstonde jag tolkat som att alla exemplar var sålda. De kan inte har missuppfattat dig och trott att du talade om extraböckerna?


Nej, jag pratade även om extraböckerna, så hon som jag pratade med kan inte ha missuppfattat.

kungnima skrev:Så man kan fortfarande beställa CBSV?


Ja, det ska inte vara några problem att prenumera. Däremot kan man inte plocka ut enstaka boxar, men det går bra att påbörja sin prenumeration från och med annan box än nr 1, om man redan har boxar.


Hej! Jag hade inte möjlighet att prenumerera när böckerna började komma ut men efter att läst följande inlägg i Maj så ringde jag Egmonts prenumerationservice då och visst skulle det fortfarande gå att prenumerera på böckerna enligt dom. Så jag tecknade en prenumeration med början med box 1 som dom skulle skicka omgående till mig. Men när denna inte hade dykt upp efter någon månad så ringde jag och kollade med dom vad som hade hänt och då sade dom att min prenumeration hade inte "startats igång" men dom skulle göra det och efter som det var semestertider så skulle min Box komma om cirka 2 veckor. Efter ett par veckor så kom ett paket som jag gick och hämtade. Till min besvikelse innehöll paketet boken "Vem är vem i Ankeborg" istället för boxen som jag hade beställt. För boken med frakt skulle dom ha nästan 900:- Dessutom hade boken en liten transportskada i ett hörn. Jag ringde Egmont igen för att kontrollera vad som hade hänt och dom sade att det hade blivit fel och om jag betalade in för den boken jag hade fått så skulle dom skicka min Box omgående när dom såg pengarna. Jag började bli trött på alla problem och orkade inte tjafsa och tänkte om jag betalade in pengarna får jag väl förhoppningsvis första boxen då. Ännu en månad gick och ingen box kom. Så för några dagar sedan så ringde jag igen till Egmont och fick då veta att "Böckerna har dragits tillbaka av förlaget" och min nästa bok som jag skulle få skulle bli "Bruno Björn och Benny Burro" eller vad den boken nu heter? Så jag sade upp min prenumeration dels för att dom böckerna jag kan få är flera hundra kr billigare på ställen som Adlibris och Bokus(och förhoppningsvis inte skadade heller) och dels för att jag tycker att jag fick bristande information och ett dåligt bemötande från deras kundtjänst. Så tyvärr går det inte längre att prenumerera på Carl Barks samlade verk.
Skriv svar