Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Loyden
Fine
Inlägg: 221
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 16:38
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Loyden »

[quote="erik68olsson@home.se"]

Hej. Jag överväger att börja samla. Vet någon om det fortfarande är möjligt att teckna en prenumeration eller om det är fulltecknat? På hemsidan där man gör beställningen verkar det ju som att det skall gå bra...? Det står i alla fall inget annat vad jag kan se.

Sedan en fråga till er som förmodligen har samlarkunskaper som inte jag har; Det är många missnöjda kommentarer här i forumet om div. missar (tryckfel o.d.) men är det inte sånt som egentligen kan öka samlarvärdet när det handlar om en begr. upplaga? (Kanske helt fel?)
[/quote]

Jo det ska fortfarande gå att börja samla dom. Du kommer inte att ångra dig! [:)]
Ang felen så är det nog ingen idé att spara dom för eventuell värdeökning. Dom flesta som vill samla dom nu och i framtiden vill nog ha en korrekt upplaga.
Men dom är inte kinkiga och dom vet om sina misstag så det har inte varit några problem att byta.
Jag har bara råkat ut för ett litet struntfel men skickade tillbaka den ändå.
Nummer 4 som precis har kommit verkar dock vara felfri.
Har inte hört från någon annan än i alla fall..
Kvack?!?!
kvack!
www.garaget.org/Loyden
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Jag har kollat igenom nya boxen (lite lätt) jag har inte upptäckt några fel i denna. Över lag har jag klarat mig från större fel (utom förra som hade något i registret och det var inget för att skicka tillbaka den för). ni som funderar på den !! Sluta fundera snart kan det vara för sent.Den pryder sin plats i hyllan och mycket trevlig läsning.
Användarvisningsbild
Azur Blå
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 04 aug 2005, 09:28

Inlägg av Azur Blå »

Jag vet inte hur många här som är med i ankismlistan, men där brukar varje ny box diskuteras en del, och nu har det kommit fram att det finns ett mindre fel i slutet av registret till band IV. De två sista serierna hänvisas till sidorna 234 och 235 i stället för till 243 och 253. Inte så mycket att bry sig om kanske, men...
Användarvisningsbild
spidercrazy
Fine
Inlägg: 335
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 16:18
Ort: Sverige

Inlägg av spidercrazy »

Letar man tillräckligt länge så hittar man alltid något fel. Och ankister är väl felfinnare ut i fingerspetsarna.
Å nu pojk ska du få lära dig hur man pelkar en fnög!
Användarvisningsbild
gonqks
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 19:32
Ort: Sverige

Inlägg av gonqks »

Måste ge kundtjänst en eloge. Jag hade en tryckskada på boxen och en bok som inte syntes på förpackningen. Ringde kundtjänst och hörde vad jag skulle göra, killen fråga inget han bara gav mig en address att skicka dom skadade delarna till och sa att jag skulle få tillbaka nya inom två veckor. Nu har jag fått ny box och bok. Perfekt!!
Användarvisningsbild
Loyden
Fine
Inlägg: 221
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 16:38
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Loyden »

Idag fick jag avin för nästa box! [:)]
Får åka åch hämta den imorgon!
Kvack?!?!
kvack!
www.garaget.org/Loyden
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Har hämtat min "del 5" idag [:)]

edit:
Läste precis på Ankismlistan att det för 2 dagar sedan (11/12) fanns precis 15 prenumeration kvar, så ni som har tvekat - nu är det dax att slå till.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Azur Blå
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 04 aug 2005, 09:28

Inlägg av Azur Blå »

Är det någon som har likadant som jag: I bok "V" ser sidorna 57, 59-60 och 89-110 "gamla" ut. De ser ut som typ inscannade 40-talsserier. De ser liksom pixliga ut, inte lika ljusa och rena som andra sidor. Har inte läst i några texter om det ska se ut på det sättet, men det verkar konstigt...
Användarvisningsbild
Sy Barry
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: ons 16 nov 2005, 23:03
Ort: Morristown

Inlägg av Sy Barry »

[quote="Azur Blå"]

Är det någon som har likadant som jag: I bok "V" ser sidorna 57, 59-60 och 89-110 "gamla" ut. De ser ut som typ inscannade 40-talsserier. De ser liksom pixliga ut, inte lika ljusa och rena som andra sidor. Har inte läst i några texter om det ska se ut på det sättet, men det verkar konstigt...
[/quote]
Det är samma sak hos mig, det ser märkligt ut.
Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.
Användarvisningsbild
Azur Blå
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 04 aug 2005, 09:28

Inlägg av Azur Blå »

Kanske är så i hela upplagan då...
Användarvisningsbild
Sy Barry
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: ons 16 nov 2005, 23:03
Ort: Morristown

Inlägg av Sy Barry »

[quote="Azur Blå"]

Kanske är så i hela upplagan då...

[/quote]
Jag ser nu att det ges en förklaring i registret. Man har kopierat serietidningssidor eftersom svartvita reprokopior saknas!
Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.
Användarvisningsbild
Azur Blå
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 04 aug 2005, 09:28

Inlägg av Azur Blå »

Det var väl tur att det för en gångs skull fanns en förklaring (direkt i boken) till "felet"! Å andra sidan kan man alltid gnälla på registret i bok XV...
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Verkar som det finns ett genomgående fel i hela upplagan:
"Hittade tyvärr att sida 270 (indexsida 2) tryckts två gånger i mitt ex av volym XV, och att därmed sida 271 saknas." Läs mera på ankism-listan.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Dredd
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 01 aug 2005, 01:00
Ort: Sverige

Inlägg av Dredd »

Hej, jag undrar om någon vet måtten på de lösa illustrationer som följer med varje bok?
Vill köpa en tavla i present som skulle passa till dessa.

/Dredd
Användarvisningsbild
Azur Blå
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 04 aug 2005, 09:28

Inlägg av Azur Blå »

Illustrationernas mått är i A4-format, lika stora som vanliga skrivarpapper. Då inkluderas en vit ram på drygt en cm runtom själva bilden, utom långst ner där den är drygt 2 cm bred.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Så här kan det se ut t.ex.
[img]http://img274.imageshack.us/img274/4360/img0215nl4.jpg[/img]

edit: Glömde att nämna att jag köpt ramarna på Gallerix.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Jag vet inte om det är fler som fått en dubb av ett omslag. Jag upptäckte att det var 2 omslag med, Jag hade det ena. Det verkar som om många blev utan i förra sändningen.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Riktigt snyggt, zlv. [:)]
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

snyggt med inramningen "Zlv". 10 inramningar kommer att sitta snyggt på väggen. Synd att man har så lite väggar lediga.[:(]
Användarvisningsbild
Dredd
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 01 aug 2005, 01:00
Ort: Sverige

Inlägg av Dredd »

Mycket snyggt, tack för hjälpen.

/Dredd
Skriv svar