Den stora tråden om Carl Barks samlade verk

Diskussioner om Disney, Carl Barks och Don Rosa. Här ska alla ankrelaterade diskussioner ligga.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

bläddrade i första volymen och måste säga att jag är besviken...Blev nästan gråtfärdig av den nya coloreringen...Alldeles för skarpa färger! inbindningen var exellent men färgläggningen bedrövlig!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Volym 2 dök upp idag [:D]
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Loyden
Fine
Inlägg: 221
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 16:38
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Loyden »

min 2a kom idag också! trevligt!
Kvack?!?!
kvack!
www.garaget.org/Loyden
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Tryckfel finns på CBSV ... jag själv har dock inga (ännu...).
BOX 1: "i min bok XI är registret klistrat på ryggen bak i boken. Inga gula blad där alltså"
BOX 2: "i mitt ex av bok nr 2 saknar jag sidorna 225-240, dvs 16 sidor, och istället har jag sidorna 209-224 två gånger efter varandra"
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Loyden
Fine
Inlägg: 221
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 16:38
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Loyden »

Ja det är min bok som saknar gula blad. inte så stort fel men ändå..
Det är ju värre med 15 sidor som fattas.
Är det bara min bok som saknar gula blad? hur är det på din zlv?

Kvack?!?!
kvack!
www.garaget.org/Loyden
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Felbundna ex kan ni väl ändå byta?
Användarvisningsbild
Loyden
Fine
Inlägg: 221
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 16:38
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Loyden »

Ja givetvis. Jag ville bara ha mitt lilla fel bekräftat innan jag gör något åt det.
Men det är lite trist att det blir så grova fel som borttappade sidor i ett verk som detta..
Kvack?!?!
kvack!
www.garaget.org/Loyden
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Hoppsan!! Nu måste jag kolla mina böcker. Jag har bara bläddrat lite löst i dom.
Användarvisningsbild
Thomas E
Avstängd
Inlägg: 1438
Blev medlem: lör 01 okt 2005, 00:22

Inlägg av Thomas E »

citat:
Ursprungligen postat av zlv

Tryckfel finns på CBSV ... jag själv har dock inga (ännu...).
BOX 1: "i min bok XI är registret klistrat på ryggen bak i boken. Inga gula blad där alltså"
BOX 2: "i mitt ex av bok nr 2 saknar jag sidorna 225-240, dvs 16 sidor, och istället har jag sidorna 209-224 två gånger efter varandra"


Vilken "chock", med en sådan miss i det ultimata lyx-albumet. Tryckta i Köpenhamn. Undrar hur många % som har det felet. Skulle tro att förlaget ersätter albumet utan problem.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

citat:
Ursprungligen postat av Loyden

Ja det är min bok som saknar gula blad. inte så stort fel men ändå..
Det är ju värre med 15 sidor som fattas.
Är det bara min bok som saknar gula blad? hur är det på din zlv?





Jag antar att det är försättsbladet där det står "Carl Barks" över hela som du saknar, detta är givetvis ett fel som inte skall vara där, kontakta förlaget och ser till att få ditt exemplar utbytt.

edit:
citat:
Ursprungligen postat av skizzik

De var ju iaf noga med att skriva ut att de lagt ner mycket tid på att hitta det bästa tryckeriet.
I min bok XI så saknas inte de gula bladen men däremot så är första sidan i boken klistrad för långt ut så att sidan kommer utanför pärmen vilket ser väldigt fult ut, och inte så hälsosamt för papperet heller.



Tycker att du också få ditt exemplar utbytt skizzik.
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
Loyden
Fine
Inlägg: 221
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 16:38
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Loyden »

ja jag ska göra det. mitt fel är ju inte så allvarligt men lite irriterande ändå..
Och även om det är en lyxutgåva så vet man ju inte hur allvarligt tryckeriet tar på felen. För dom så är det väl som vilket tryck-jobb som helst kan jag tänka mig.
Förhoppningsvis sätter Egmont lite eld i baken på dom så att kommande boxar blir felfria.
Kvack?!?!
kvack!
www.garaget.org/Loyden
Användarvisningsbild
skizzik
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 06 aug 2005, 14:56

Inlägg av skizzik »

De var ju iaf noga med att skriva ut att de lagt ner mycket tid på att hitta det bästa tryckeriet.
I min bok XI så saknas inte de gula bladen men däremot så är första sidan i boken klistrad för långt ut så att sidan kommer utanför pärmen vilket ser väldigt fult ut, och inte så hälsosamt för papperet heller.
Användarvisningsbild
Azur Blå
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 04 aug 2005, 09:28

Inlägg av Azur Blå »

Skönt nog har jag inget av ovanstående fel i mina böcker, hoppas de blir bättre på de här grejerna. Det är ju inte direkt några billiga böcker...
Användarvisningsbild
skizzik
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 06 aug 2005, 14:56

Inlägg av skizzik »

Suck, i andra boxen var det ännu mer fel.
Värst var att sidan som var klistrad på första pärmen i en bok var helt ihoprullad, sen var det ett jack i själva boxen samt ett böjt hörn på en av böckerna. Undra vad de håller på med eg!
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av AndreasEriksson »

har du reklamerat de felaktiga böckerna?
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
skizzik
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 06 aug 2005, 14:56

Inlägg av skizzik »

Inte än, ska göra det.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Kollade runt på http://www.carl-barks.se/ men hittar ingen uppgift på att flera exemplar har felaktigheter. Tycker Egmont själva borde publicera sådan information med beskrivning på hur köparna byter sina fel-ex. Även om dt är pinsamt, så borde de rakryggat erkänna att det skett några misstag i tryckningen.

Själv är helt ointresserad av Disneys produkter men hoppas att detta leder till att man vågar satsa på några av "mina" serier också.

Grattis till er Ankister som fått en riktigt schysst utgåva av eran favvo-serie (förutom tidigare nämnda tryckmissar). *lite avundsjuk*
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
skizzik
Good
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 06 aug 2005, 14:56

Inlägg av skizzik »

Tror inte de uppdaterar sidan så mycket alls längre, går t.ex. fortfarande att läsa "Verket kommer ut under 2005. Exakt utgivningsdatum är inte fastställd ännu." och liknande.
Användarvisningsbild
zlv
Very Fine
Inlägg: 754
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 08:43
Ort: Stockholm

Inlägg av zlv »

Kan tipsa om Ankism listan: http://stp.ling.uu.se/mailman/listinfo/ankism
Där flera av dom inblandade i projektet postar
Cobolt covers | Cobolt Tintin covers (sidorna nere from 27/11-2021)
Användarvisningsbild
trät
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 02 okt 2005, 22:51
Ort: Sverige

Inlägg av trät »

Fick reklam om carl barks samlade verk igen, har de svårt och få sålt sina 2000 ex? antar att de kommit bit med utgivningen...
Skriv svar