Nu när Rocky 7 har kommit, vad tycker ni om Rocky?

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Sen föresten vad har själva typen av serie för betydelse för om tecknaren är skicklig eller inte?

Ser seriefolk i allmänhet ner på de som läser superhjälteserier?

En bra serie är en bra serie oasett om de kutar runt med kalsongerna ovanpå bralorna eller inte, finns många exempel.

Rocky tycker jag passar bäst som stippar faktiskt, man orkar inte läsa föera sidor med den figurewn, utan en om dagen räcker bra.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Robban
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 11 maj 2005, 15:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Robban »

Ap-pung:
Vadå, måste dom rita tjejer? masturberar dom till dom eller??
det verkar iallafall du göra
Att leva är som att borsta tänderna - det ska göras varenda jävla dag... - Krille Krokodil
Användarvisningsbild
apollo
Good
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 31 mar 2005, 18:54
Ort: Sweden

Inlägg av apollo »

Hej Robinson Robban eller Rockys största fan eller vad fan du är för en iq befriad nolla. Skriv vettiga inlägg eller lägg av, sitta gömnd bakom en dator och vara kaxig är lätt. Återkom när du vuxit upp och kan bete dig som en normal, vettig människa. Dina uttalanden är bara tecken på att du inte är torr bakom öronen än och otroligt omogen. Kanske finns det något dagisforum som du kan uppsöka. Svarar du på det här bevisar du inte enbart för mig utan alla andra att du verkligen är så omogen och oseriös som du hitills har gett sken utav att vara.

apollo
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Skärpning!

Kasta skit på varann får ni göra via e-post, inte här. Det gäller särskilt dig, Robban...

/admin
Användarvisningsbild
Robban
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 11 maj 2005, 15:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Robban »

--- Inlägget ändrat av forumets administratör ---

Robban, skärp dig! Det här är inte platsen för hotelser eller andra dumheter. Fortsätter du tramsa så slänger jag helt sonika ut dig - välj själv...

/admin
Att leva är som att borsta tänderna - det ska göras varenda jävla dag... - Krille Krokodil
Användarvisningsbild
Robban
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 11 maj 2005, 15:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Robban »

mmmmm :-D
Att leva är som att borsta tänderna - det ska göras varenda jävla dag... - Krille Krokodil
Användarvisningsbild
Zipparn
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 03 jul 2005, 12:56
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Zipparn »

Skärpning grabs
Användarvisningsbild
Robban
Good
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 11 maj 2005, 15:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Robban »

Ni luktar lök hela högen!
Att leva är som att borsta tänderna - det ska göras varenda jävla dag... - Krille Krokodil
Användarvisningsbild
Olof
Fine
Inlägg: 391
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 08:02
Ort: Sweden

Inlägg av Olof »

citat:
Ursprungligen postat av Robban

Ni luktar lök hela högen!


Var kom det ifrån? [V]
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Inlägg av Svartslipsen »

citat:
Ursprungligen postat av Olof

citat:
Ursprungligen postat av Robban

Ni luktar lök hela högen!


Var kom det ifrån? [V]



Från en förhoppningsvis snart bannad person.
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
Kris
Good
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 25 jul 2005, 02:47
Ort: Sverige

Inlägg av Kris »

Rocky har väl sina stunder, men den ÄR fult och slarvigt tecknad och Kellerman använder sig inte sällan av kopieringsmaskin. Oftast är det fyra identiska rutor och vitsen är alltid bara textbaserad. Bilderna är onödiga...som jag ser det är Rocky hopplöst överskattad och Kellerman klarar inte av att utnyttja seriemediet.

Sedan är det ju skillnad på teckningsstilar...tycker inte riktigt man kan jämföra Asterix, Tintin eller superhjälteserier med strip-baserade humorserier. Kolla bara på Gary Larsons teckningar...de är rätt fula, men väldigt roliga. En humorserie skall vara rolig, tecknandet kommer i andra hand. Det står till och med på ett av de stora amerikanska seriesyndikatens hemsida i avsnittet om hur man skickar in bidrag.
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av rkaj »

Att göra serier med kopieringsmaskin behöver inte vara bara dåligt. T ex Stan Lynde har gjort några par söndagssidor Rick O'Shay som är bokstavligt kopierade hela sidan, utom innehållet i pratbubblorna. Och det är helt olika handling och poäng och båda är bra!

Vad gäller Rocky tycker jag den var rätt bra ibland i början, men på senare tid ... nja ... Robban kanske försöker "illustrera" hur bra Rocky brukar vara på senare tid? [:)]
Användarvisningsbild
Olof
Fine
Inlägg: 391
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 08:02
Ort: Sweden

Inlägg av Olof »

citat:
Ursprungligen postat av Olof

Nu har Rocky 8 kommit...............

[img]http://www.badlands.se/artiklar/small/8976876-R9876865.jpg[/img]

Få se vad som blir av den..........



Nu har jag läst den (jag köpte den faktiskt och pungade ut med nära 150 spänn) och jag är tveksam. Det känns som att Martin tappat intresset för sin serie och numera enbart tecknar för att kunna hälla bensin i sin stora avbetalnings-Cheva.

Trist........... [xx(]
Användarvisningsbild
Azur Blå
Very Good
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 04 aug 2005, 09:28

Inlägg av Azur Blå »

Jag har inte läst Rocky länge, endast sen den började gå i DN. Jag tycker att Rocky är bra för att den innehåller roliga vardagssituationer som man till stora delar kan känna igen sig i. Det är framför allt texten och dialogerna som är kul, så hur han tecknar tänker jag inte på så mycket. Som dagsstripp tycker jag den fungerar bra...
Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint
Inlägg: 2434
Blev medlem: lör 12 mar 2005, 18:34

Inlägg av Ingemar »

Nu är ju den där grälsjuka typen avstängd, så då kanske man kan våga försöka diskutera ämnet.

Jag har aldrig imponerats av Rocky. Handlingen och humorn är som Arne Anka men sämre. Teckningarna är sådär. Till och med namnet på serien är fantasilöst, det finns drösvis med andra seriefigurer som heter samma sak.

Mitt första möte med den var precis så, och det kanske färgar mina åsikter. Serien plankade skämtet "Den som säger att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt nödig!" men på ett plumpt och mindre roligt sätt. Efter det såg jag ofta precis det i andra Rocky, gamla skämt i sämre kostym.

Men den är inte helt utan poänger. Den är kul i bättre stunder, men jag vill ha den i små doser. Hur som helst, Arne Anka produceras ju inte längre, och då är det väl inget fel på att Rocky hanterar den nischen.
Användarvisningsbild
Draegg
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 05 sep 2005, 01:21
Ort: Sverige

Inlägg av Draegg »

Rocky e ju alldeles underbar!


Mycket text jiddrar ni om,titta rni bara på bilderna?
hrmm..=/
Niggaz
Användarvisningsbild
Mickelina Räv
Very Good
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 06 sep 2005, 19:50
Kontakt:

Inlägg av Mickelina Räv »

Visst, Rocky har kanske tappat lite rolighetsfaktor sedan Kellerman blivit rik och berömd, men den är fortfarande en av få roliga dagsstrippar. Det var väldigt roligt att läsa om hans äventyr som fattig och kämpande serietecknare men det har alltid varit hans betraktelser över vår kultur som roat mig mest.

Varje gång jag läser Baby Blues eller Tuffa Viktor tackar jag alla smådjurs beskyddare att Rocky finns för att bryta monotonin.[:o)]
Possession is 9/10 of the problem.
John Lennon

Användarvisningsbild
svart_saft
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 10 nov 2006, 02:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av svart_saft »

Snackar ni Rocky :) En av mina favoriter till skillnad från många andra här. Gillar hur han tecknar och skämten är av den typen jag uppskattar. Antar att smaken är vädligt olika från person till person. Själv gillar jag inte dessa superhjälte serier som många göra. Bra att det finns olika stilar[8D]
Användarvisningsbild
impeesa
Very Fine
Inlägg: 1163
Blev medlem: sön 08 jan 2006, 17:00
Ort: Wallis and Futuna Islands

Inlägg av impeesa »

[quote="svart_saft"]

Snackar ni Rocky :) En av mina favoriter till skillnad från många andra här. Gillar hur han tecknar och skämten är av den typen jag uppskattar. Antar att smaken är vädligt olika från person till person. Själv gillar jag inte dessa superhjälte serier som många göra. Bra att det finns olika stilar[8D]
[/quote]

Har du provat Arne Anka? Ganska likadan som Rocky. Fast bättre om du frågar mig. [:p]
Svenska Star Wars/Stjärnornas Krig i toppskick sökes.
Användarvisningsbild
svart_saft
Good
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 10 nov 2006, 02:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av svart_saft »

[quote="impeesa"]

citat:
Ursprungligen postat av svart_saft

Snackar ni Rocky :) En av mina favoriter till skillnad från många andra här. Gillar hur han tecknar och skämten är av den typen jag uppskattar. Antar att smaken är vädligt olika från person till person. Själv gillar jag inte dessa superhjälte serier som många göra. Bra att det finns olika stilar[8D]
[/quote]

Har du provat Arne Anka? Ganska likadan som Rocky. Fast bättre om du frågar mig. [:p]


Nej jag har aldrig läst Arne Anka. Men tackar för tipset [:o)]
Skriv svar