Rocky 10 ute nu...............

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
Olof
Fine
Inlägg: 391
Blev medlem: tor 06 jan 2005, 08:02
Ort: Sweden

Rocky 10 ute nu...............

Inlägg av Olof »

Kellerman har släppt Rocky 10 nu i veckorna
[img]http://www.kartago.se/img/omslag/50.jpg[/img]

Så vad sägs? Är Rocky lika kul som förr?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Verkar ju spotta ur sig sånna där böcker, hur tjocka är de?, inte så tjocka antar jag iofs.
Massproduktion hehe
iofs skulle jag ta varje chans att tjäna stålar jag med om jag kunde kludda ihop nåt som nån ville köpa.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Rocky
Fair
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 03 jul 2006, 19:33
Ort: Sverige

Inlägg av Rocky »

Svar Ja, Rocky är lika kul som förr, om inte bättre.
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Jag har faktiskt skaffat hem några ex av Rocky #10. Ska titta lite i den och återkommer därför med rapport och förhoppningsvis svar på topic. [:)]
Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Inlägg: 1992
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 06:31
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Gammelsmurf »

Som utlovat så har jag nu tittat igenom den tionde volymen av Rocky. Det här albumet kändes lite sådär. Visst skrattade man till ibland och vissa strippar kunde man le igenkännande åt men albumet kändes inte lika engagerande och genomarbetat som de tidigare albumen. Det verkar i flera fall som om Kellerman inte orkar bygga upp sina storylines ordentligt längre. Exempelvis, på ena sidan så står Rocky i Kartagos butik på Söder och gnäller över att han måste åka iväg och hälsa på sin bror i Thailand och när man vänder blad så är han redan i Thailand och knallar runt shorts tillsammans med brorsan. Hur kom han dit? Vad hände på vägen? Åminstone en enda flygplats- eller flygplansstripp hade känts logisk att lägga in. Så här ser det ut på flera andra ställen i albumet. Det blir lite för tvära kast ibland.

Jag tror inte att jag är helt ute och reser om jag påstår att Kellerman numera mest tecknar för pengarnas skull, något som jag tycker också syns på det färdiga resultatet.

Jag tycker att Rocky #10 var klart svagare än exempelvis #9.
Skriv svar