Utopi nr 8

Har du läst något nytt på senaste tiden som du vill skriva ner lite tankar om? Då är detta platsen för det.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4391
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Utopi nr 8

Inlägg av RioGrande »

Jaha.
Tvåårsjubileum...
Medley avslutad...
Antagligen gillade jag (konstigt nog) den konstiga serien av Sofia Falkenhem bäst den här gången. Är det bra eller dåligt betyg?
Utopi, Utopi.... Gnnn. Man MÅSTE ju gilla den. En tjock serietidning av svenska serieskapare. Som hållt sig vid liv i två år.
Vei av Karl Johnsson är väl rätt bra... nog... Men den hyllade hyllade Kim W Andersson? Hm. Jag vet inte riktigt....
& Maja Falke ÄR ju egentligen rätt skicklig (nästan lite franskbelgisk? Rentav?)...

Ska fundera lite till på det här....
Användarvisningsbild
Svartslipsen
Very Fine
Inlägg: 1016
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 14:38

Re: Utopi nr 8

Inlägg av Svartslipsen »

Lite synd att Medley slutade just som handlingen verkligen börjat ta fart. Det var ursprungligen en serie som jag var något kluven till; jag gillade konceptet men teckningsstilen föll mig inte riktigt i smaken, men i slutändan måste jag säga att det var en intressant serie. Själv kommer jag nog att fortsätta att prenumerera på Utopi, i all fall så länge Nancy Peña är med.
Living well is the best revenge
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Utopi nr 8

Inlägg av Magnus »

Får hålla med om Medley. Gillade inte den i början men den har blivit bättre och bättre.
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Utopi nr 8

Inlägg av Wakuran »

Jag tror Medleys död är ungefär lika permanent som Stålmannens...
Shadowwolf
Good
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 06 feb 2013, 08:47
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Utopi nr 8

Inlägg av Shadowwolf »

Wakuran skrev:Jag tror Medleys död är ungefär lika permanent som Stålmannens...

Vi kan ju hoppas [:)] Jag fattade faktiskt inte att den var slut förrän jag läste det här... [B)]
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4391
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Utopi nr 8

Inlägg av RioGrande »

Har läst om Lars Krantz serier från de tidigaste Utopinumren (som jag då, ärligt talat, inte begrep så mycket av). Då fattade jag inte att de hörde ihop. Men de kommer ju att bli kapitel i hans kommande album Den svarta jorden/Vandrande stjärnor.
Insatta i sitt rätta sammanhang är de faktiskt riktiga små diamanter.
Skriv svar