folk som MÅSTE sälja...

Här hamnar trådar som är inaktiva, men som är för värdefulla för att kastas i Papperskorgen.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

folk som MÅSTE sälja...

Inlägg av Looding »

Har ni också sett alla dessa människor som bara öser ut auktioner.
bara ett exempel: http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=91:an&sort1=14
säkert 50st 91:an för 5kr/st MED BILD! Man kan väl inte vara nöjd om man bara säljer för, säg, en sammanlagd summa av 20kr. Tänk på allt jobb man lagt ner! Fatta inte folk att sånt här SÄLJER HELT ENKELT INTE!!??
Om jag säljer något på tradera överväger jag om det är värt allt jobb med scanning, objektbeskrivning, ev. frågor, kontakta ev. köpare och skicka iväg skiten också! Bara för några få kronor, som jag lika gärna hade kunnat tjäna ihop på torget genom att jonglera!

Är folk så fattiga eller är alla en liten Joakim von Anka??

Gör man det bara för att få omdömmes-"poäng"?

Diskussionen har arkiverats. -AndersL_
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Knappast för omdömmespoäng om nu inte olika köpare köper var och en av tidningarna, för du vet bara en av auktionerna per gång ger en poäng av en och samma köpare.

Men Admin svarade ju i en anna tråd att dessa skiter i hur mycket de säljer, de roterar sin auktioner om och om igen bara, till slut blir nåt sålt.
Men visst är det tidningar för 5 spänn styck i värde så hade jag nog lagt in skiten som en bunt bara, käns som struntsamma på den prisnivån.
Jag är dock glad att inte alla håller på med sina "RARE"auktioner och vill ha löjliga överpriser för sina sk NM tidningar.
Trots allt är de flesta tidningar inte värd ett skit.
Denna Tojon22 är ju en sån med massor massor av auktiner ute jämt, jag har köpt nåt av honom då och då just för att det varit hyfsat billigt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

rare är bara trams! måste folk amerikanisera svenska språket hela tiden!!?
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

Nog tycker jag det ska vara en bild på objektet. Även om det är ett jävla jobb att scanna,ta kort och beskriva det. alla har vi olika skick bedömmning. Och en bild säger mer än 1000 ord. Spelar ingen roll vad priset är då. Annars blir det som "steele" Kanonskick och ingen bild.Och många svarar inte på mail angående skick eller så får man svaret ser mycket bra ut.
Nej. fram för bilder på objektet. då får man göra sig en egen uppfattning. tycker det slött att inte skicka med en bild på objektet annars är det som att köpa "hemliga lådan".[V]
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Inlägg av Looding »

Klart att det ska vara bild. Det är inte det jag menar. Jag förstår inte att folk orkar med allt jobb som följer bara för att få några kronor!
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Användarvisningsbild
burnout
Mint
Inlägg: 7258
Blev medlem: tis 27 sep 2005, 12:03

Inlägg av burnout »

citat:
Ursprungligen postat av Looding
Jag förstår inte att folk orkar med allt jobb som följer bara för att få några kronor!



vad jag förstått, så många scannar och lägger upp ett lager i datorn på bilder så det är bara att lägga ut när det är dax. Har själv ett lager med bilder och färdig text i ett block. problemet för mig är att hitta objekten när det är dax.[:(] Allt är inplastat och klart men det ligger nedpackat i olika bananlådor, det är mitt stora problem.[:)]
Men visst är det roligt att kunna gå igenom en samling tidningar och sedan under höst-vintern bara lägga ut det.
Men att folk skriver "rare" och liknande är ett stort problem. Att en del är svåra det vet man (spirou 41+42) men "Rare" kanske låter bättre. Svår eller sällsynt är ord jag använder Och då får man gå till äldre seriekataloger för att hitta om dom är svåra eller sällsynta.
Låst