Veckans godbitar hos Staffars Serier

Här hamnar trådar som är inaktiva, men som är för värdefulla för att kastas i Papperskorgen.
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 529
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Delta i Read Comics in Public och få en rabatt hos Staffars

Inlägg av pogono »

Senast redigerad av 1 pogono, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Delta i Read Comics in Public och få en rabatt hos Staffars

Inlägg av Wakuran »

Jag var på landet med min familj, men jag läste iaf litet serier på vår badklippa.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Delta i Read Comics in Public och få en rabatt hos Staffars

Inlägg av K-E Lindkvist »

Bild

Read comics in public-day sammanföll med Automobil Classic Cars i Rosersbergs slottspark och gav därför möjlighet att kombinera sportbilar med serier. Jag sitter här och läser den största seriebok jag äger framför min Fiat Barchetta. Då sportbilsägare av naturen är excentriker orsakade beteendet visserligen ett och annat höjt ögonbryn, men efter att jag förklarat vad det var frågan om verkade alla tycka att det var en suverän idé!
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Mangarea i september

Inlägg av Staffars »

Under hela september rear vi större delen av vårt mangasortiment (med några undantag). De allra flesta mangaalbum erbjuds med 40% rabatt på butikspriset och några kataloger med 20% rabatt.

Rean sker både i webbshoppen och online vilket gör att ett visst lagg kan uppstå mellan det att vi uppdaterar vår försäljning i shoppen.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Staffars Seriers läsecirkel hösten 2010

Inlägg av Staffars »

Det börjar bli dags att läsa lite serier igen.

Som vanligt kommer vi att mötas upp i butiken vid stängningsdag kl 18.30 en torsdag mitt i månaden och gå vidare till en pub i närheten för en stund spirtuell diskussion kring ett aktuellt album.

Höstens program:

16/9 Girl Genius av Phil Foglio

Phil Foglio har haft en tendens att komma upp under våra diskussioner så det är lika bra att vi tar ett helhetsgrepp om honom och inte minst hans onlineserie Girl Genius som i mångt och mycket kan förebåda vad som komma skall för serierna. Kanske kommer även Anders loves Maria och Rock Manlyfist att dyka upp i diskussionen.

14/10 Frances 2 av Joanna Hellgren

Vårt första återbesök och det till ett album som vi tycker oerhört mycket om förra gången vi tog upp det. Hur tycker vi att historien har utvecklats sedan bok 1? Har Joanna gått från klarhet till klarhet?

25/11Theos Ockulta mysterier av Ola Skogäng

Jag är jätteglad över att det finns en svensk äventyrsserie som bara är ute efter att roa. Därför tar vi upp den och ev andra svenska äventyrsserier.

16/12 Årssammanfattning


Hur har serieåret varit. Vad har varit den största läsupplevelsen under året. Största besvikelsen? Vi spånar
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Staffars Seriers läsecirkel hösten 2010

Inlägg av Staffars »

Uppdatering: då läsecirkeln den 16/9 krockar med hela två relasefester så skjuter vi på den till den 23:e september istället.

Jag rekommenderar att ni antingen går på releasefesten för Tuula på kulturhuset (med start kl 18) eller på Frances 2 på Söders Hjärta, nästgårds till butiken (med start kl 19). Eller varför inte stressa runt lite och gå på båda två.
Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Inlägg: 1170
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 14:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Staffars Seriers läsecirkel hösten 2010

Inlägg av smorkin »

Alltså, hur är det med web-kalendern; ont om läsecirkel-händelser där ;-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Staffars »

Bild
Jag har inte hunnit med att skriva någon godbit på länge så här kommer ett axplock från de senaste veckorna. Först ut är vad jag tror kan bli årets storsäljare i hösthandeln. Charles Burns X'ed Out Gn . Som anslaget antyder är det Tintin möter Black Hole som gäller i det här albumet. Dessutom är det första gången som jag kommer att läsa en Burns-historia helt i färg och jag måste tillstå att jag är inte säker på att jag gillar det. Vid en första anblick så känns det som om färgen förtar lite av den underbara stämning som kommer av hans teckningar. Det är helt enkelt lite mindre unikt. Fast jag är hemskt sugen på att komma i gång och börja läsa den.

Bild
Även från den här sändningen Vertigo Resurrected #1 som innehåller en Hellblazer-historia av Warren Ellis som tidigare ansågs för kontroversiell när den skrevs så den skulle aldrig ges ut. Den ledde även till att Ellis hoppade av Vertigo och har egentligen inte jobbat där sedan dess. Nu samlas den och några andra skräckhistorier som inte blivit publicerade tidigare i ett tidningsartat återtryck. För Ellis och Hellblazer-fansen.
Bild
Det tredje albumet från veckans sändning är Picture This The Near-Sighted Monkey Book av Lynda Barry. En uppföljare kan man säga till What it is! En grafisk explosion är väl lättaste sättet att beskriva det som sker i boken. Älskar du konstnärliga serier eller sammanblandningar mellan andra typer av bildkonst och serier är detta ett album som du inte bör missa.

Bild
Tydligen har piloten på Walking Dead läckt ut på nätet i dagarna. Du struntar givetvis i den och köper Walking Dead HC 06 i stället. Då får du veta vad som händer en bra bit efter det som sker i rörliga bilder.

Bild
Guerrillas Bk 01 är en kul liten krigsserie som utspelar sig i Vietnams djungel. Vill inte avslöja handlingen för mycket men det kommer en historietvist en bit in som funkar riktigt bra och höjer den här serien väldigt mycket.

Bild
En mangaskapare som är sorgligt underrepresenterad när det gäller engelska översättningar är Mitsuru Adachi. Nu kommer äntligen en serie av honom och jag tycker att Viz gör väldigt rätt när de släpper Cross Game Bk 01 som en "wideban" dvs ett extra-tjockt album som motsvarar tre album i ett. Serien behöver lite volym i sig för att få fart men den är som vanligt när det gäller Adachi väldigt trevlig. Rekommenderas.

Bild
Jag tyckte det att 7 Psychopaths var rätt underhållande och rätt kul att läsa så tätt inpå I am Legion. Båda rör sig i samma utmarker av ockulta andra världskrigshistorier och gör det bra på var sitt sätt. Tror nog att jag håller 7 Pscyhopaths som något bättre men det har mer att göra med att jag är en större fan av Sean Phillips än jag är av John Cassaday.

Jag tror jag slutar den här lilla genomgången av allt som kommit in under den senaste månaden med Palookaville #20 som jag tycker är den första riktigt lyckade övergången till en boktidning. Det är mycket för att Seth har ett eget perspektiv på livet och har för första gången tillräckligt med utrymme för att ge utrymme för det. Variationen i boktidningen gör också att det känns fylligt vilket är känsla som jag sällan får av boktidningar.

Med de tipsen avklarade, ta gärna och titta igenom helalistan över inkomna seriealbum. Finns en hel del skoj där som jag inte hade utrymme att nämna.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Staffars »

Bild

Med tanke på de senaste veckornas kontroverser kring serier och Israel så är det rätt kul att kunna rekommendera två bra böcker i ämnet. Först ut är den helt nya How to Understand Israel in 60 Days or Less. Det är en självbiografisk serie av Sarah Glidden som åker på en sk Birthright resa till Israel. Huvudsyftet är att förstå själva konflikten inte minst varför Israel gör så många saker som är svåra att förstå. Under resans gång konfronteras hon av Israels positiva självbild och verkligheten bortom medias uppmärksamhet och det är en väldigt omtumlande erfarenhet för henne. Jag uppskattar väldigt mycket att hon framställer sig själv som rätt påfrestande för gruppen och att hon läst in sig på ämnet. En personlig favorit är hennes beskrivning av Masada-delen av resan där hon letat fram den romerska ursprungstexten och kontrasterar det mot den historia som guiderna berättar.

Bild
Den andra är mjukpärmsutgåvan av Joe Saccos Footnotes in Gaza. Här är anslaget ett helt annat. Sacco gör en journalistisk resa in i Gaza för att förstå konflikten från det hållet. Han väver dessutom in ett historiskt perspektiv i historien. Tillsammans ger de här två böckerna en rätt intressant bild av det som sker just nu och de passar alldeles utmärkt att läsa efter varandra.

Bild
Om vi lämnar storpolitiken därhän och bara vill titta på surrealistiska, absurda bilder är Dave Coopers Bent något för dig. Konstbok vars omslag säger väldigt mycket om innehållet.

Bild

För de av er som vill ha lite lättare underhållning så passar nog Green Lantern Agent Orange alldeles utmärkt. Bra space opera med stora insatser på spel och som leder upp till Blackest Knight.

Slutligen så har några fanfavoriter kommit med nästa volym i sin serie som BPRD Bk 14 King of Fear, The Boys Bk 07 The Innocents samt ett par av mina favoritmangor Bakuman Bk 02, Hikaru No Go Bk 21 samt Twin Spica Bk 04.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Staffars »

Bild
Jag tror nog att jag utnämner Scenes From An Impending Marriage Hcsom mitt favoritalbum den här veckan. Detta är en serie korta glimtar av förberedelserna kring Adrian (Optic Nerve) Tomines bröllop. Historierna är gulliga minst sagt och tecknad i en betydligt lösare stil än vi är vana att se från Tomine. Det är dessutom lite kul att läsa något om några andra än de deprimerade hipsters som vanligtvis förekommer i hans serier.


Bild
Ett annat mycket bra album den här leveransen är Ivy av Sarah Oleksyk från Oni Press. Ämnet är väl inte riktigt nytt, tonåring som inte trivs och rymmer hemifrån men det behandlas på ett bra sätt och med en finkänslighet som överraskade mig mycket positivt. Det är dessutom väldigt trevligt med ett berättande som inte skriver vad som händer på näsan på folk utan låter det som händer framträda genom det som karaktärerna gör och inte minst ansiktsreaktionerna på det som händer. Dessutom så tecknar Oleksyk otroligt trevligt, hennes känns väldigt klassiskt ordentliga bakgrunder, bra proptioner och fin balans mellan svart och vitt. Det känns otroligt tråkigt att konstatera att hennes stil inte längre är standard i serievärlden.

Bild
På tal om klassisk tecknarstil så kom det in ett seriealbum från Milo Manara den här veckan, Pandora Eyes. Jag skall villigt erkänna att jag inte har tittat i det ännu (det är inplastat) men jag misstänker att det innehåller det man förväntar sig från Manara vid den här tidpunkten.


Bild
Ett spännande album som jag inte hunnit läsa ännu är Evolution Story Of Life On Earth Hc av Jay Hosler och Cannon-bröderna. Hosler gjorde själv den mycket trevliga Clan Apis om ett bis liv och är en mycket uppskattad lärare/föreläsare så jag har stora förhoppningar att detta kommer att vara ett väldigt bra tillskott till seriealbumen om vetenskap.


Bild

Vietnamerica är ett självbiografiskt verk av GB Tran om livet som andra genrationens Vietnam-flykting i USA. Tran själv är fullblodsamerikan och hans egna tankar kring kriget är filterade via Hollywood men farföräldrarna går bort får han en anledning att fördjupa sig i familjens historia. Omslaget är lite rörigt måste jag erkänna och jag hade samma erfarenhet av innehållet när jag bläddrade i det också men när jag testläste några sidor funkade teckningarna mycket bra. Jag blev även indragen i historien och detta är definitivt något som jag skall läsa.

Bild

Lite mer spacat är Daytripper Tp av Fabio Moon och Gabriel Ba. Här pratar vi mer SF inspirerad av Grant Morrisson snarare än vardagsrealism. Otroligt vackert tecknat och lite udda en brasilianare i huvudrollen. Det ser man inte varje dag.

Bild

Slutligen så har vi fått in den väldigt populära Blade Of The Immortal 23:e bok Scarlet Swords.

Allt finns som vanligt inlagt i webbshoppens nyinkommetsida.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Staffars »

Bild
Jag tror att vi börjar genomgången med en albumdebutant, Elin Fahlstedt vars Umbra nu har kommit ut på Kolik. Detta är trevligt nog ytterligare ett svenskt fantastika album. Jag har inte hunnit läsa det ännu men jag gillar verkligen det jag ser. Teckningstilen ger mig härliga Ted Nafieh-vibbar. Även innehållet med flickor i huvudrollen på äventyr med vampyrer och demoner. Detta är något som jag verkligen ser fram emot att få läsa.

Bild
Ett album som verkar vara ytterligare ett album med en huvudperson som ser ut som mig är Mid-life. Fast till skillnad från Wilson så har jag nog mer gemensamt med den här huvudpersonen även om han verkar ha några år på mig. Humoristiskt och självbiografiskt om en medelålders mans liv är ovanligt nog inte något som är särskilt vanligt förekommande i serier. Och eftersom jag gillar att läsa om personer i olika åldrar (dvs inte bara ungdomar) så skall det här bli kul att läsa.

Bild
På tal om självbiografiska serier som breddar och som faktiskt är relevanta för samhällsdiskussionen så är Daryl Cunninghams Psychiatric Tales 11 Stories Mental Illness Hc värd att nämna. Cunningham tar och berättar om personer han mött när han jobbade som mentalvårdare. Tror detta kommer att bli ett verk som institut kommer att ha tillgängligt i sitt bibliotek för att kunna förklara sjukdomar.

Bild
Det är kanske lite talande att Bone Quest For Spark Sc inte kommer högre upp på den här genomgången. En gång i tiden var Staffars kända som Bone-butiken tack vare vårt enorma pushande för Jeff Smiths underbara serie. Det glädjen falnade med tiden då serien gick från att vara komisk äventyrsserie till ren fantasy-serie. Den var fortfarande bra men inte lika underbar som början. Nu när det har gått en tid så har jag blivit sugen på att läsa mer i Bone-universumet men tyvärr är Quest for Spark inte en serie utan prosaroman så jag tror att jag hoppar över den. Finns illustrationer av Smith i den men de är för få för att jag skall få upp något riktigt intresse.

Bild
Vi är ju grannar med det smått anarkistiska Café Sodom och jag tror det var med det i åtanke som vi beställde in mangabiografin på Che Guevara. Jag har inte läst den ännu men min misstanke är att det kommer vara oerhört undehållande för Guevarakännare att läsa denna japanska version av hans liv. De brukar ha ett, skall vi säga, eget perspektiv på saker och ting.

Bild

En annan manga värd att nämna är omnibusutgåvan av Gunslinger Girl. Det här var en av det saligt insomnade förlaget ADVs få framgångsrika serier (Yotsuba! är det andra undantaget). Kort utryck går det hela ut på att tonårsflickor blir manipulerade till att bli lönnmördare. Snyggt och rent tecknat. Förlaget som plockar upp det hela kommer att ge ut en omnibus till som gör att de kommer ikapp ADVs utgåva därefter kommer de att göra singelvolymer på resten av serien.

Bild
Vi har lyckats få in ett par av Booms Disney-serier bl.a. Uncle Scrooge 400 som är en hyllning Carl Barks skapelse. Det här numret innehåller en italiensk serie med Barks som karaktär i Disneyvärlden för ovanlighetens skull. Don Rosa omslag har det också för de samlarna.

Bild
Slutligen så har den fjärde och avslutande delen av Air kommit in.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Staffars »

Bild
Ytterst liten sändningen den här veckan men allt i den är jätteintressanta album som jag hade skrivit om annars också. Vi tar väl det hela i alfabetisk ordning för en gångs skull.

Bayou var förmodligen den bästa serie som kom ut ur DCs Zuda-projekt. Miljön är New Orleans-träskmarker på 30-talet med allt vad det innebär av Voodoo och förtryck. Huvudpersonen är en svart liten flicka som kommer in en annan värld vilket inte låter så originellt men miljön och den inte alltför använda svarta världen gör detta unikt. Jag ser oerhört fram emot att få läsa Bk 02.

Bild
Brian Wood är en av få författare som håller uppe Vertigo just nu. Nu kommer Dmz Bk 09 M.I.A. som om ni missat den är en SF-historia om ett USA i inbördeskrig med Brooklyn som demilitariserad zon där en journalist kommer in för att berätta om livet men blir indragen i konflikten. Mycket trevlig serie som jag rekommenderar.

Bild
För en himla massa år sedan gick Carla Speed över till att göra webbserier istället för serietidningar. Hon skulle följa Girl Genius-modellen med regelbundet utkommande album Nu dröjde tills nu för att Finder Bk 01 Voice skulle komma in. Iofs så gjorde hon ett par böcker åt ett bokförlag under tiden men ändå. Läste ett uttalande om att hon tack vare erfarenheten från bokvärlden växt oerhört mycket som författare vilket gör att jag är oerhört nyfiken på vad hon nu har åstadkommit.

Bild
Jag läste första numret (eller kapitlet om man vill tänka så) av Morning Glories Vol 01 For A Better Future Tp och det fastnade jag rätt hårt på. Serien har en egen, unik värld som funkar logiskt och inte minst yttre hot som skrämmer en inre ordning vilket förvånande nog är alltför ovanligt i dagens serievärld. Skall bli oerhört kul att läsa resten.

Bild
Plane Story Tp är en semiebiografisk historia om att bli vuxen och saskaffa sig tecknarjobb i 70-talets New York. Det hela ser rätt skoj ut måste jag säga.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Labrador Road 26 »

Staffars skrev:Bild
Plane Story Tp är en semiebiografisk historia om att bli vuxen och saskaffa sig tecknarjobb i 70-talets New York. Det hela ser rätt skoj ut måste jag säga.

Kevin Sacco, låter som det skulle kunna vara en släkting till Joe Sacco.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Staffars »

Jag är rätt säker på att det inte är en släkting. Inte helt ovanligt efternamn.
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Staffars »

Bild Bild

En liten mini för att tala om att vi nu har fått in både Utopi Magasin #1 och Corto Maltese i Etiopien
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Födelsedagsrea 25-40% rabatt @Staffars

Inlägg av Staffars »

Då jag fyllde 40 år nyligen så beslöt vi oss för att göra en födelsedagsrea.

Vi rear i stort sett hela sortimentet med 25% eller 40% rabatt. I butiken har vi dessutom rea på sådant vi inte har i webbshoppen som alla våra figurer.

Lite nödvändig, tråkig information. Det går inte att kombinera detta erbjudande med övriga erbjudanden som vi kör i butiken som prenumerationsservice, undanläggning, köp 5 mangaalbum betala för 4 samt redan nedsatta album och tidningar.

Så kolla in staffars.se

Staffan "Gammal Gubbe" ifrån Staffars


Fixade till en felaktig bokstav i länken, nu fungerar den som den ska. - Mithroth
Användarvisningsbild
andersb80
Very Good
Inlägg: 195
Blev medlem: ons 29 sep 2010, 14:04

Re: Födelsedagsrea 25-40% rabatt @Staffars

Inlägg av andersb80 »

Tyvärr är ju i stort sett allt intressant slut... Kollar på Batman serier och alla de klassiska albumen är slut :(
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Födelsedagsrea 25-40% rabatt @Staffars

Inlägg av Staffars »

Det går ju alltid att testa något av de Batman-grejor som vi har inne.

Dessa Batmanalbm är trevliga och sådant jag kan rekommendera:
http://www.staffars.se/index.php?main_p ... s_id=11503
http://www.staffars.se/index.php?main_p ... s_id=11509
http://www.staffars.se/index.php?main_p ... s_id=11514
http://www.staffars.se/index.php?main_p ... s_id=11516
http://www.staffars.se/index.php?main_p ... s_id=11529

Eller varför inte köpa några riktigt klassiska Batman från 50- & 60-talet i DCs Showcase-utgivning:
http://www.staffars.se/index.php?main_p ... s_id=12679
http://www.staffars.se/index.php?main_p ... s_id=16596

Så allt intressant är inte slut.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Födelsedagsrea 25-40% rabatt @Staffars

Inlägg av Peral »

Då är det så synd att det är såå långt till nästa födelsedag!
Staffars
Very Good
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 14 aug 2008, 21:41
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Veckans godbitar hos Staffars Serier

Inlägg av Staffars »

Bild

Det amerikanska seriealbum som jag tror blir årets största snackis i serievärlden. Chester Browns Paying for it dök upp den här veckan. I den utvecklar Brown sin åsikter om varför han anser att prostitution skall vara legalt och dessutom beskriver han om varje möte han har haft med prostituerade. Jag har bara bläddrat i den men det känns som en modig och kontroversiell bok som jag ser mycket fram emot att få läsa. Hans tidigare självbiografiska böcker har alltid känns väldigt ärliga och han har aldrig tvekat att visa sig själv i dålig dager  så även om en del av hans argumentation kommer att vara tillrättalagd så kommer den att vara läsvärd.


Bild

Top Shelf släpper en hårdkokt gangsterhistoria i Liar's Kiss något som trogna läsare vet är en av mina svagheter var det gäller serier. Här är det de klassiska elementet som gäller dvs Sjaskig privatdeckare, vacker kvinnlig klient, uppkäftig medarbetare samt jobbiga poliser. Inte helt originellt men det har funkat tidigare så varför inte nu. Teckningarna hade nog mått bra av lite mer svärta eller färg för att man skulle hänga med i berättandet. Känns lite rörigt. Är du en fan av deckarserier är detta något att titta på.

Bild
Pinocchio av signaturen Winshluss var en oväntad men trevlig bekantskap. Serierna påminner en del om Jim Woodrings Frank även om det här rör sig om en robotpinocchio snarare än grismonster. Mörk, svart humor kryddar groteskerier och är definitivt något som är värt en titt för er som vill ha något lite udda att läsa.

Bild

En av mina favoritserier återvänder.Courtney Crumrin Tales #2 League of Ordinary Gentlemen är en spinoff dvs handlar inte om fröken Crumrin men det är oerhört välkommet att Ted Naifeh återigen gör egna serier efter några böcker där han har illustrerat ungdomsförfattares romaner.


Bild

Slutligen så har Boom börjat med en kronologisk utgivning av Don Rosas samlade verk. Walt Disney Treasury Donald Duck Bk 1 är den första och det kommer bli intressant att se hur många album som kommer att komma ut. Vi får hoppas att de går bra.

Vi kommer ha en SPX-special om sommarens svenska serieutgivning i början av nästa vecka. Vi behöver bara veta vad saker och ting kostar först innan vi kan lägga ut dom.

Som alltid så är allt inlagt i webbshoppen.
Låst