Misstag som ni har begått som säljare/köpare

Här hamnar trådar som är inaktiva, men som är för värdefulla för att kastas i Papperskorgen.
Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Kontakt:

Misstag som ni har begått som säljare/köpare

Inläggav Seriefreak » lör 20 maj 2006, 14:30

Jag har själv gjort ett misstag som säljare precis, jag hade skickat fel vara till fel säljare, och sen ville den som hade köpt varan betala in pengarna, så har mailat, så han som jag skickade fel till ska skicka tilbaka den ( jag betalar frakten ), och sen så skickar jag varan till honom.

Användarvisningsbild
AndersL_
Very Fine
Kontakt:

Inläggav AndersL_ » lör 20 maj 2006, 14:36

Hmm.. jag försökte flytta det här inlägget till den redan existerande forumtråden, men råkade visst skapa en ny med samma namn. Jag får vänta tills admin dyker upp så att jag kan fråga honom hur man flyttar inlägg.
- - AndersL - -

Användarvisningsbild
Seriefreak
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Seriefreak » lör 20 maj 2006, 15:17

Jag såg inte att det fanns en annan likadan tråd, Sorry !

Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint

Inläggav Magnus » lör 20 maj 2006, 15:52

Kanske inte misstag men jag har ju köpt dubbletter en mängd gånger. Händer typiskt när jag impulsbesöker ett antikvariat utan att ha med mej listorna. Försöker köpa på bildminnet av omslagen. Det gick hyfsat dom 15 första åren men idag är det nästan omöjligt. Dels har jag för många i samlingen, dels håller jag nog på att bli lite mer glömsk[:D]

Ett misstag som jag minns var till min fördel. Det var i början av mitt samlande och jag hade ännu inte hittat Stålmannen 25,5 1950. Det är ett specialnummer som är mycket svårare att hitta än dom andra från samma årgång. En dag hittade jag den på ett antikvariat och när vi skulle summera märkte jag att han hade nollkoll på detta. Jag fick den för samma som en "vanlig".
Någon tycker kanske att jag agerade omoraliskt men jag anser det inte som fel att utnyttja sin kunskap och ger sej någon in i leken får dom ha på fötterna. Annars smäller det[8D] Och jag surar inte om det händer åt andra hållet, fast jag vet ju vad jag gör[8)]
Simma lugnt!

Användarvisningsbild
Gammelsmurf
Very Fine
Kontakt:

Inläggav Gammelsmurf » sön 21 maj 2006, 06:16

Ja, det finns redan en tråd med den här diskussionen.
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=652

Jag låser den här tråden så att den inte drar iväg och orsakar oreda i diskussionen. Sorry... [8)]

/admin

Återgå till "Arkiverade trådar"