Den stora Marvel-tråden.

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av anteqwerty »

Hej och hallå allihopa.

Har en liten fråga. Är det bara jag eller har priserna för spindelmannen från 1974 gått upp lite sen jag kikade för ett år sedan? Såg på tradera att spindelmannen nr 1 är uppe i 1700kr ca och de följande numrerna ligger på mellan 500-600kr.

Jag samlar ju på nr 1 från 1974 men har priserna gått upp såhär mycket så får jag nog nöja mig med de jag har.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Nima »

Står en del om det i de två sista inläggen i denna tråden:
viewtopic.php?f=17&t=2542&hilit=spindelmannen&start=1560
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av anteqwerty »

Tack, jag tror jag har ca 12 ex av numret, det högsta jag betalat är 300 har jag för mig. Minst 7 st är av samma skick eller bättre.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

anteqwerty skrev:Hej och hallå allihopa.

Har en liten fråga. Är det bara jag eller har priserna för spindelmannen från 1974 gått upp lite sen jag kikade för ett år sedan? Såg på tradera att spindelmannen nr 1 är uppe i 1700kr ca och de följande numrerna ligger på mellan 500-600kr.

Jag samlar ju på nr 1 från 1974 men har priserna gått upp såhär mycket så får jag nog nöja mig med de jag har.


Ja det var väldigt vad priserna gick upp där ett tag. Det är väl bra i och för sig då kan jag sälja mina snart och få en liten slant i alla fall. [:)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Berättade för en kompis i helgen vad de gjort med Spindelmannen under de senaste åren, och då slog det mig att de verkligen misshandlat stackars Spidey under en tid. Dessa saker är de jag kommer på/känner till.

- Klondebaclet, Peter Parker är bara en jäkla klon eller tillbaka.
- Iron Spider, Spidey hänger i Iron Mans hasor och tappar all egen motivation och gör allt som "pappa" Tony Stark säger åt honom att göra, som att demaskera sig inför hela världen.
- Spidey som hela karriären varit en renodlad solohjälte ska nu plötsligt vara en teamkaraktär.
- Det räckte inte med att han skulle vara med The Avengers nu ska han även vara med i Fantastic Four.

Så över till de fruktansvärda nya dräkterna de slängt till honom. Först Iron Spider, fasiken han blir ju rena Doctor Octopus med de där jönsiga tentaklerna, och bara för att Iron Mans dräkt är gul och röd måste ju Spideys vara det också.

Bild
http://www.comicvine.com/iron-spider-costume/18-55797/

För att inte tala om de nya Fantastiska Fyran-dräkterna som nog är det fulaste, mest anskrämliga som någonsin skapats i den totala historien av superhjältar, från Stålmannen och framåt.

Bild

Så som de jävlats med Spidey går det ju inte att stå ut med karaktären längre. Vad tycker ni andra, är det inte på tiden att Parker får bli singelhjälte med sin klassiska röd-blåa dräkt åter igen?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Labrador Road 26 skrev:Så som de jävlats med Spidey går det ju inte att stå ut med karaktären längre. Vad tycker ni andra, är det inte på tiden att Parker får bli singelhjälte med sin klassiska röd-blåa dräkt åter igen?


Håller med om att Iron-Mans dräkten var gräsligt ful. Men däremot tycker jag det är kul när det händer nåt med karaktären. De nya dräkterna varar ju aldrig länge ändå, så det spelar ju ingen roll. Han kommer ju alltid tillbaka till sin blå-röda dräkt ändå förr eller senare. Tycker om att han går med i olika team. Visst han är egentligen ingen team människa, men det är lite spännande och se hur han utvecklas. När jag tittar ordentligt på den nya Fantastic Four dräkten så måste erkänna att den är rätt ful. Måste vara bland de fulaste Spiddedräkterna. Första gången jag ser den. Måste börja prenumerera igen, hatar när jag inte har koll på min favoritkaraktär.
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Tröttnar du på Amazing Spider-Man, kan man ju annars läsa Ultimate Comics Spider-Man (blå-röd dräkt) där händer ju mycket där dör han ju just [;)] :

Bild

Bild
Tycker om den här tecknaren, serien är en variant inte gratis direkt. 42 dollar på milehighcomics [:I]

Bild
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Happy Hamster »

Labrador Road 26 skrev:Berättade för en kompis i helgen vad de gjort med Spindelmannen under de senaste åren, och då slog det mig att de verkligen misshandlat stackars Spidey under en tid.

Det påminner mig om denna serie:
http://www.the-gutters.com/comic/31-paul-southworth
Joe Quesada är verkligen spindemannens värsta fiende. [:D]
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Nima »

Dan Slott har ju gett Spidde ett par nya dräkter på sistone.

Bild
Bild
Bild

Även om dräkterna skulle ha varit skitsnygga tycker jag inte att man ska vara framme och peta på dessa klassiska dräkter faktiskt.
De är ju ikoner som bär dessa.
Visst, vissa små modifieringar funkar, men inte på detta sättet. Tur är i alla fall att han alltid återvänder till sin klassiska dräkt.
Titta på Wonder Woman liksom.. Hon ser ju inte precis ikonisk ut i sina kläder som mer passar på en klubb än på en superhjältinna [;)]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Labrador Road 26 »

De där dräkterna ser ju ut som rena TRON-smörjan. Nog för att Disney äger Marvel numera men att använda figurers dräkter för att sublimt smyga in reklam för en av sina filmer, nä fy tusan. Det räckte med att Spider-Man-filmerna fick Playstation-typsnittet.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Nima »

Labrador Road 26 skrev:De där dräkterna ser ju ut som rena TRON-smörjan. Nog för att Disney äger Marvel numera men att använda figurers dräkter för att sublimt smyga in reklam för en av sina filmer, nä fy tusan. Det räckte med att Spider-Man-filmerna fick Playstation-typsnittet.


Intressant att du nämner TRON. Jag följer Dan Slott på twitter och han såg den tydligen på bio nyligen, uppföljaren alltså.
Det var typ det enda han "twittrade" om ett tag. TRON, TRON, TRON [:p]
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Agentum »

Den sägs vara värdelös, man får ändå tänka tat Tron var så gammal at jag barar var en liten unge när den gick, men impade då pga sinaeffekter.

Dan Slott är lustig ibland, jag klagade som fan på has tecknare i SheHulk han som tecknade henne som fel, men han var skitsur över det bara.

Det var liksom inte bara jag som menade att han fick han kicka, She-Hulk må se ut som en fitnessbrud, men låt henne gör det då.

Sen tog PAD över ch det har jag inte läst just nåt av.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av tfels »

Vem tecknade Slotts She-Hulk? Hur blev hon ritad? Var det alltså Slott som avgjorde vem som skulle teckna?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Agentum »

Tror jag inte, men han påstod så iaf,det är inte han som heter Peltier, han gjorde ett imo bra jobb utan den andra snubben.
Jag gilar inte honom alls oavsett.

Men tyvärr har jag inte tilgång till namnet just nu.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Den här ganska tråkiga dräkten är det, och små variationer på den.
http://www.comicvine.com/she-hulk/29-1449/images/

Bild
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Angående Fantastic Fours nya vita dräkter så säger alla jag pratat med dem om i superhjältespelet City of Heroes att de också avskyr soppan. Hoppas verkligen Marvel utdelar kompanistryk och återgår till något som går att se på snarast. Man skulle kunna tro att det är samma färgblinda pajas som gjort denna misslyckade soppa.

Bild

Bild

Trott eller ej, men snubben heter Fantomex, sicket namn, kass dräkt och ett namn som nästan är snott, tillbaka in i garderoben, inget mer hjältande här inte. Obegripligt att Psylocke inte har bättre smak än så.
http://www.comicvine.com/fantomex/29-4281/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Agentum »

Labrador Road 26 skrev:Den här ganska tråkiga dräkten är det, och små variationer på den.
http://www.comicvine.com/she-hulk/29-1449/images/



Jo, fast det där är inte den "dåliga tecknaren" Bobillo kan vara rätt namn.
Så här ser det mesta med han gjorde med She-hulk tyvärr ut, han passar säkert för vissa serier, men hon ser bara fet ut tycker jag.
Det blev ett jäkla avbräck när den här killen kommer in mitt i serien och tecknar när Peltier gjort det innan.

Bild

Isch!
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Det blir ju enorm kontrast också när Greg Horn gjort omslagen, då förväntar man sig kanske lite snyggare art work än så där.

Bild

Juan Bobillo heter killen, men får inte göra så väldans mycket, fem-sex nummer här och där.
http://www.comicvine.com/juan-bobillo/26-14982/
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Agentum »

Definitivt, och många kritiserade det hela, Slott blev dock baar sur, han tyckte det var gott nog.

Och jag menar inte tat tecknaren är helt värdelös, men jag tror han hör hemma i andra typer av serier så att säga, kontrasten mot den andra tecknaren var så stor så att det blev som natt och dag.

Och omslagen som du påpekar, de ser ju ut som man tänker sig att She-hulk ska se ut.

Visst fjantigt kanske, men då serien står mycket på skämt om utseendefixering och, bli lite avkläd här och där, och at hon knappast är pryd så kändes det konstigt bara.

Men som sagt nur är det PAD bakom spakarna en dit har jag inte kommit.

Det optimal var Byrnes variant på 90-talet, man vet dasen inte vad som ska hända i varje nummer som dyker upp, en fullträff helt enkelt, när så mycket var elände i serievärlden käns den väldigt befriande.

Där kom ju det här med att gå direkt mellan rutor eller sidor i serien, att hon vet att hpn är en seriefigur och pratar med läsaren, vilket används även på senare tid.

Där kom tyvärr en trött Steve Gerber in och pajjade en hel del, så det är bara de tidningar Byrne låg bakom som har det där extra.

Hoppas på en samling en dag, kan man samla PADs Grey Hulk osv så kan man sammla denna.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Upptäckte en klarrt förvirrande sak, gamla klassiska Hawkeye (Clint Barton) är tillbaka i rollen som Hawkeye nu (efter att mer eller mindre gått under jorden som karaktären Ronin ett tag).

"New Avengers
Once Clint discovers that Captain America has been apparently been killed after the Civil War, he confronts Tony Stark, who then offers him Captain America's shield and costume. As Iron Man, Stark accompanies Barton who is now dressed as Captain America and the both go on patrol. The two meet the new Hawkeye, Kate Bishop, defeating the supervillain Firebrand. Barton confronts Bishop about her assumption of the Hawkeye mantle. Unaware of his true identity, Bishop tells Clint and that she adopted Hawkeye's name to honor him, and that if Hawkeye were alive, she would adopt another name.

Clint returns to speak with Dr. Strange to discover the New Avengers. Going on a mission he puts on a new costume and to protect himself from recognition and adopts the identity of Ronin. As Ronin, The team goes to Japan to rescue the heroine Echo. Echo, who is the original Ronin, gives Clint her blessing to adopt her old identity. The pair later begin a brief a relationship.

Heroic Age
Soon Norman Osborn finally breaks down and attacks Asgard. Captain America along with the rest of the Avengers goes to assist Thor and the Asgardians as Sentry destroys the city. After the Sentry's death at the hands of Thor, Captain Rogers is given permission to form a new team of Avengers and he chooses Clint who joins but is now going by Hawkeye again."

Underligt nog verkar även Kate Bishop fortfarande gå under namnet Hawkeye. Blir klart mysko när två helt olika personer är "samma" hjälte, även om det förstås är lätt att se skillnad på dem.
http://www.comicvine.com/hawkeye-barton/29-1475/
http://www.comicvine.com/hawkeye-bishop/29-2262/

Bild

Bild
Inga boxningshandskpilar hos "Earth's Mightiest Marksman".

Bild

Passar på att bjuda på denna scen ur Defenders #9 när Clint försöker leva upp till smeknamnet "The Lavender Lover".

Bild

Bild
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Skriv svar