Den stora Marvel-tråden.

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Har nu beställ prenumeration på amerikanska amazing spider-man. Å hoppas att serie intresset kommer tillbaka. Jag tappade allt intresse nästan när Spider-man las ner i sverige. Det tog hårt blev liksom ett tomrum i livet. Men nu är snart min flytt avklarad och ekonomin stabileiseras snart så då kan man börja köpa in lite trades och annat kul.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jo, det är nog bara bra med ett avbrott med ibland från serierna, så man inte blir helt insnöad:-)

Jag tror du kommer igång igen, hoppas bara att de inte kör ett jätte event igen nu på ett tag så det hinner flyta på lite utan att femtifjorton olika tidningar berättar historien.

Själv har jag nästan bara läst det modernare från Marvel som är hyfsat fristående från secret wars osv.
Har inte läst nåt Spider-man på åratal, ja utom äldre serier förstås då i Essentials tex.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Vad är det du läst nu på senaste av marvel och är det något du kan rekomendera?

Jag har inte hunnit kolla igenom de trades som släppts och vilka tidningar det finns. Jag fick hem Prewiews katalogen för ett par veckor sen men har inte hunnit kolla igenom den ännu.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Har just läst Powerless, riktigt bra serie faktiskt. Amazing Spider-Man är också riktigt bra igen. Spider-Woman är rätt bra den med.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ok, det är därför du inte är med på forumet så mycket längre?:-)

Närå, intresset går i vågor, vi har mycket vi är oense om men väldigt mycket vi delar med, så det är lite trist när ingen levererar här på superforumet, nu menar jag inte att de andra är tråkmånsar, men man saknar dig lite ibland.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

[quote="Agentum"]

Ok, det är därför du inte är med på forumet så mycket längre?:-)

Närå, intresset går i vågor, vi har mycket vi är oense om men väldigt mycket vi delar med, så det är lite trist när ingen levererar här på superforumet, nu menar jag inte att de andra är tråkmånsar, men man saknar dig lite ibland.
[/quote]

Jag saknar dig och andra på forumet också. Jag borde väl vara mer aktiv men ibland är det mycket annat viktigt som tar upp ens tid, mina barn och jobbet.[:)] Men jag försvinner inte helt i alla fall.[:)]. Har just läst nyaste Spidey AMZ-610. Åh vad härlig den är nu. Ben Reilly, min avatar, är med och härjar lite. Han förblir död men han är med i lite flashbacks vilket jag tycker om. Kaine dyker upp igen och så dejtar Spidey katten.

Tänk om Gwen kunde dyka upp igen det skulle vara härligt. Njuter alltid om att läsa om Gwen. Hon hade en intressant roll i Powerless som Parkers flickvän, det tycker jag om. Är väl helt besatt av henne. Hon är med i Ultimate Spider-Man också igen tror jag. I alla fall i det senaste numret jag läste men nu kanske hon gått och blivit dödad igen?

Läste just Astonishing X-Men. De slåss mot någon blandning mellan Sentinels och Aliens. Vad roliga de är författarna, de kommer på en del underliga saker. Tycker om teckningarna i Astonishing X-Men och serien är väl ok. Skall bli kul att få hem nästa Spider-Woman tycker de två första numren var helt ok.



Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Bild

Wolverine Weapon X HC Vol 1

Jag är väldigt långt ifrån att vara ett Wolverine-fan. I mina ögon är han nu för tiden mest en Marvelfigur som är omöjlig att undvika. Så varför köpte jag då denna samlingsvolym med de första 5 numren? Till stor del beror det nog på en nyfikenhet över de till största delen positiva recensioner som jag sett på nätet för varje nytt nummer som kommit ut. Och jag måste så här i efterhand konstatera att det inte alls är obefogat.

Storyn riskerar att i fel händer bli katastrofal. Ett företag har kommit över Weapon X hemligheten och tagit fram soldater med Wolverines färdigheter. Wolverine beger sig till Colombia, på grund av diverse saker, för att undersöka detta. Dvs Wolverine som slåss mot Wolverine wannabes - usch!! Men Aaron håller historien fokuserad och balanser hela tiden på rätt sida. Garneys teckning är riktigt bra och jag gillar framför allt färgläggningen där en ganska köttig historia tillsammans med "Miami"-färger blir en lyckad mix.

En smårolig bonus är extrastoryn från vanliga Wolverine #73-74 som följer med. Där berättas Wolverins hektiska schema och hur han klarar av att delta i alla soloprojekt och grupper. Spider-man gästspelar som amatör psykolog. En småtrevlig meninslöshet.

Jag fortsätter följa denna serien och uppmanar övriga nyfikna att ge den en chans.
Senast redigerad av 1 spacemonkey, redigerad totalt 0 gånger.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av tfels »

Vad är "Miami"-färger?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Jag skulle gissa att det är pastelliga och grälla färger av Miami Vice-snitt, typ pistaschgrön, knallrosa etc.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Hehehe, jo det låter vettigt.

Googlar man på det så får man upp mycket sånt väldigt brytande grälla färger med,och lite neon och vita kåkar.

Hade heller inte hört uttrycket förr, men det finns tydligen då jag hittade siter som nämner det:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Wakuran skrev:
Jag skulle gissa att det är pastelliga och grälla färger av Miami Vice-snitt, typ pistaschgrön, knallrosa etc.


Var precis det jag menade.
Senast redigerad av 1 spacemonkey, redigerad totalt 0 gånger.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Fick just hem en samling Marvelserier:

Spider-Woman 1-4 (svartvit Spider-Woman 1993). Har många av de andra Spider-Woman karaktärerna. Kan bli kul att läsa om henne. Även om jag tror den är ganska skräp.

Firestar 1-4. Den här blir kul älskar Firestar som karaktär.

Cyclops 1-2. Är väl sådär tror jag.

Marvel 1602- Nr 1. Denna serie är ju grym. Gaiman är en cool författare.

Colossus nummer 1. Kul att han har en egen tidning, även om den kan vara riktigt skräp-skräp.

Ultimate Spider-Man 132-133. De sista 2 numrerna tror jag. Kan vara höjdare, tror jag.

Lite fredagsmys läsning i alla fall. Ser mest framemot Marvel 1602 oc Firestar.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Läste Spider-wonam Essentials 1 från slutet av 70-talet.

Rätt bra idé egentligen med att hon verkligen stöter bort massor av folk baar för den hon är omedvetet, då hon ju som vanligt är en 10 poängare imo.
Tyvärr ger de henne en pojkvän osv lite för fort, jag hade velat ha mer lidande av att hon föe att hon har en spindels DNA i sig och därmend stöter bort folk utan att kunna kontrollera det.

Även hennes kunskap som är nästan noll av världen då hon bott i någon form av testarea för framställande av än värre djurmänniskor.

Mycket bra författare är ine och stökar i början, men så blir det lite fånigt på nåt sätt, hon hittar lyckan och vännen.

Tänk om de kört på en jävla tung djup grej redan då mer likt samtida Daredevil.

Annars är hon het och hon har tydligen en modern serie idag som inte har börjar kommit ut i trades ännu, hoppas de drar nytta av problemen.

Det finns en del kvar att säga, varför inte låta henne leva olyckligt pga sina problem med att vara en slags människospindel?
Eller är det bara ok med manliga huvudpersoner?

Kanske skulle hon kuna bli lite råare och få avsaknad av empati för vanligt folk osv.
Sen har vi det här med krafterna, ho lyfter raklång 20 ggr sin vikt, hon är inte klent bygd så vi säger att det blir runt 1200 kilo.

Skulle du villa ha dig en smäll på käften av någon sådan, hon skule förlöjliga den här sbenska starke man snuben liksom.

Ändå funkar det inte på motståndare som inte alls har de förutsättningarna.

Kanske bra det rent allmänt ändå, då de borde slå av hela skallen på de alra flesta de mötte.

Annars en ok bok.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av anteqwerty »

Nu har äntligen prenumerationerna från America börja komma in via comics heaven. Fick hem massa tidningar i onsdags. Det var mest Spider-man på marvel sidan som kom hem. Men äntligen kan jag börja uppdatera mig igen vad som händer hos marvel med favvo figuren.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ja nu har man beställt en massa härliga tidningar. Några har jag fått hem och läst men de flesta väntar jag på.

Spider-Man Red Sonia 1-5 (Sådär är den väl)

Spiderman Reign 1-4 (Skall bli spännande att läsa. En äldre Spider-Man som beslutar sig att ta på sig dräkten igen)

Spider-Man Noir 1-4 (Utspelar sig under depressionen, Spidey använder vapen tydligen, kan vara kul att läsa)

Marvel 1602 1-8 (Gaiman har skrivit den, då måste den väl vara bra)

Marvel 1602 Spider-Man 1-5 (vet inte men den kan vara bra)

Marvel 1602 New World 1-5 (är nog spännande och annorlunda)

Marvel Divas 1-4 (Om Marvels tjejejer, katten och några till. Kan bli kul att läsa.)

Claws 1-3 (Black Cat och Wolverine i fokus. Kanske är bra)

Felicia Hardy The Black Cat 1-3 (Är väl sådär kan jag tänka mig).

Spider-Man Clone Saga 1-6 2010 (Författarna som skrev om Clone Sagan har skrivit om den så som den skulle varit kortare men vassare? Har läst de 5 första numren, den är spännande men om den är bättre vet jag inte.)

Fury 1 (Fury är ofta intressant.)

Fury of Shield. 1-4 (Hade inte dessa nummer kan bli kul läsning.)

Fury/Captain America The OtherWorld War. (???)

What if Wolverine vs Spidey (Trodde de skulle fightas i denna version men istället slås de tillsammans i Rýssland. Nästan Ok.)

What if House of M? (med Gwen Stacy och Parker älskar denna. Sluten är väldigt ovanliga.)

Kick-Ass 1-8 (Mark Millar och Romita Junior i sitt ess. Underbar serie.)

Eternals TP (Tror mycket på denna serie av Gaiman)

Sista numret av Clone Saga får jag väl om en vecka. Den är rätt spännande faktiskt och de som tyckte Clone Sagan var utdragen bör väl läsa den här istället för den är rätt kort endast 6 nummer och nyskriven. Can't wait att få hem alla detta godiset. Gaiman serierna är väl de som lockar mest.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Happy Hamster »

Kolla gärna in miniserien Starr the Slayer. Tecknad av min favorit Richard Corben.
En väldigt våldsam och blodig fantasyserie om barbaren Starr. :)
Enligt wikipedia så ska Marvel har publicerat serier med Starr the Slayer redan på 70talet.
Då var det Barry Windsor-Smith som tecknade. Hoppas dom ger ut den i nytryck efter som
jag är grymt nyfiken på den. :)
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Labrador Road 26 »

Happy Hamster skrev:Enligt wikipedia så ska Marvel har publicerat serier med Starr the Slayer redan på 70talet.

Finns inget äldre än 2009 listat på varken Comicvine, Comicspriceguide eller Unofficial Handbook of Marvel creators om man söker på titeln, så det ser ut som den i så fall gått under annat namn.
http://www.comicvine.com/
http://comicspriceguide.com/Default.aspx
http://www.maelmill-insi.de/UHBMCC/index.htm
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Wakuran »

Jag kollade in Wikipedia, det var tydligen någon sorts Conan-kopia som Roy Thomas och Barry Windsor-Smith fick "testa" sig på innan Marvel hade säkrat rättigheterna till Conan. Debuterade i skräck/fantasy-antologin "Chamber of Darkness". (Det verkar ha getts ut en hel del liknande EC-kopior under 60-70-talet, varav en del även översattes till svenska.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Starr_the_Slayer
http://en.wikipedia.org/wiki/Chamber_of_Darkness
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Happy Hamster
Fine
Inlägg: 261
Blev medlem: tor 06 nov 2008, 14:25
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Happy Hamster »

Japp, det är den jag menar. :)
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora Marvel-tråden.

Inlägg av Wakuran »

Om man ska lita på den här sidan, verkar det bara ha släppts "en och en halv" serie med Starr the Slayer innan Max miniserie. Åtminstone 70-tals-serien tycker jag borde kunna ingå som bonus i traden.

http://www.muuta.net/Conan/StarrSlayer.html
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar