Den stora Marvel-tråden.

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Jaerven
Very Good
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 17:37
Ort: Sverige

Inlägg av Jaerven »

[quote="Agentum"]

I Civil War bytte de ju karraktär på nyckelfigurer, det var liksom inte vettiga saker de gjorde.[/quote]

Nu har jag äntligen tagit mig tid att läsa igenom hela Civil War, tror jag läst alla tidningar som släpptes till det. Det jag undrar är iaf vad du menar med det du skrev Agentum, vem och på vilket sätt har de bytt karaktär på?

Sen måste jag efterlysa om det finns någon som faktiskt gillade Civil War på det här forumet?
Jag tycker att det är grymt och ska nu ta mig vidare genom WWH och Secret Invasion så att man är up to date sen med dagens tidningar.

Gillar vändningen Marvel universumet tagit nu med Dark Reign. Kan bli riktigt intressant med Osbourn som mer eller mindre ledare över USA, kommer bli tufft för våra hjältar. Har börjat prenumerera på en hel hög tidningar nu för att kunna följa nya storyn ganska bra, börjar ordentligt 2009.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ironman är helt personlighetsförändrad, flera superhjältar som inte alls är intresserade av att spela agenter hos SHIELD ränner runt och menar att skriva på papperna är det rätta, där finns bla She-Hulk, alltså hon skulle säkert skriva på eftersom det knappast är nån hemlighet vem hon är, men sen skulle hon sköta sitt och inte hålla på att ränna runt och snacka en massa trams.

Jämfört med DCs 52 som då var en veckotidning så är road to civil war och civil war kasst helt enkelt, jag gillar helt enkelt inte att de stramade upp allting så att det plötsligt är de råallvar, figurerna agerar dark & gritty helt utan förklaringar.

MEN obs det är min personliga åsikt, självklart får folk fullkomligt älska Ciivil War, men min gissning är att om några år är det skräpet bortglömt som en struntsak i det stora hela, nej Marvel bättre kan ni.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Jaerven
Very Good
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 17:37
Ort: Sverige

Inlägg av Jaerven »

Självklart är det så att det är din åsikt. Bara undrar eftersom jag själv gillar det såpass bra. Vad tycker du om det som har hänt efter Civil War då? För det känns ändå som att allt det här bara var en upptrappning till vad som händer idag.

Angående att alla som skriver på går med på att vara agenter åt SHIELD så tycker jag mer att det verkar som att de inte riktigt fattar hur omfattande det är utan att det mer handlar om de som direkt följer lagen och de som fattar vad det handlar om och de följer Caps lag. Tycker att det är svårt att säga att Iron Man inte är sig själv eftersom varken han eller de andra varit med om något så stort förut. Jag menar det är ju ändå mer eller mindre presidenten som säger åt honom att göra som han gör.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag la ner efter Civil War och bestämde mig för att inte följa det längre, men får jag höra att nåt är bra så kanske jag går vidare.

Det är väldigt svart-vitt med, sympatierna faller ju på Cap's gäng medans man tycker Stark beter sig nesligt för att få en hög övervakande ställning.
Som jag skrev, är Stark en srull så är jag inte förvånad, var fick han plötsligt sina fantastiska planer från, han som varit en alkis och en playboy mest, affärerna ha gått upp och ned rejält, han har nästan alltid spelat andrafiol på eget bevåg då han är mer intresserad av superhjältande och uppgraderingar av sin utrustning än affärer, så ser jag Tony Stark.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Jaerven
Very Good
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 17:37
Ort: Sverige

Inlägg av Jaerven »

Ok. Jag kan inte säga att du kommer att gilla den nya Dark Reign men jag tycker själv att den verkar bli väldigt bra, Nick Fury kommer tillbaka också. Den börjar ju nu i sena december. Väldigt annorlunda ifrån deras andra stora storys, nu är det mer ett läge som är över alla tidningar istället för en story som drar ihop alla tidningarna.

Tony Stark är inte är Skrull det kan jag garantera, däremot så kommer Osbourn som nu är head of SHIELD be han om listan med alla hemliga identiteter som de samlade upp under och efter Civil War. Stark nekar han såklart och blir istället en förbrytare och jagad av typ hela USA. Tidningen har inte släppts än så det här är bara vad jag har fått det till genom att läsa previews och se olika trailers. Men det verkar helt klart kunna bli väldigt intressant.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag hopas verkligen Fury kickar arsle på Stark och anhang, det är en jäkla hård snubbe.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Jaerven
Very Good
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 17:37
Ort: Sverige

Inlägg av Jaerven »

Är det någon här på forumet som har koll på om det finns nåt lite större svenskt forum för superhjälteserier?
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

Tyvärr, har googlat runt lite efter ett marvelforum men har inte hittat nånting.

with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
Jaerven
Very Good
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 17:37
Ort: Sverige

Inlägg av Jaerven »

Ok. Tack ändå =) Får hålla mig till det här ändå. Men ska testa lite på serieforum också.
Användarvisningsbild
Robrocker
Very Fine
Inlägg: 1440
Blev medlem: tis 06 dec 2005, 23:47
Ort: Sverige

Inlägg av Robrocker »

Har du kollat in:
http://www.scifinytt.se

klicka på forum.
With great powers comes great responsibility.
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

Äntligen, äntligen fick jag tag i första nr av spindeln/marvelserien kanske inte världens bästa skick och inte så billigt men nu har jag fått tag i den ialla fall. Julen är räddad. [:o)]
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Berkajr
Very Good
Inlägg: 83
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 17:19
Ort: Sverige

Inlägg av Berkajr »

Jasså, var det dig jag budade mot på Tradera måntro?

Har redan nr 1, men inte alls i bra skick, tänkte gå högre, men måste prioritera julklappar åt andra än bara mig själv:-)
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

japp det var jag, tröttnade på att leta så jag tog chansen nu [:o)].
Ska nu bara samla på mig de spider-man tidningar jag saknar sen ska jag börja köpa ultimate spider-man trades och läsa lite om honom har endast läst det som släppts i sverige.

Någon mer än jag som ser fram emot de kommande marvelfilmerna, jag tror de närmsta åren kommer bli rätt roliga på film fronten.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Berkajr
Very Good
Inlägg: 83
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 17:19
Ort: Sverige

Inlägg av Berkajr »

Ha ha Jasså, grattis. Hoppas du blev nöjd med ditt köp:-)
Jasså du börjar samla på dig lite Spindeln. Själv så fattas det bara 5 nr av Marvelserien så är Spindeln komplett, + att jag måste köpa nytt försat nummer då det är i så uselt skick. Men jag har den iaf:-)
Så vi lär väl ses mer på Tradera misstänker jag ;-)

Fast någon kanske har nummer 9, 18, 25, 27 eller 35 att sälja till mig?

JA, längtar redan efter nya Wolverine filmen trots att den kommer vara barnvänlig. Vilka filmer kommer mer?
Hörde om ny SPider man samt ny X-men spinoff. samt en Thor som wrestlern Triple H blev tillfråad om huvudrollen.

Några mer?
Användarvisningsbild
anteqwerty
Fine
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 15:33
Ort: Sverige

Inlägg av anteqwerty »

The Avengers (2011) ... Production Company
Spider-Man 4 (2011) ... Production Company
The First Avenger: Captain America (2011) ... Production Company
The Hands of Shang-Chi (2011) ... Production Company
X-Men Origins: Magneto (2011) ... Production Company
Thor (2010) ... Production Company
Ant-Man (2010) ... Production Company
Nick Fury (2010) ... Production Company
X-Men Origins: Wolverine (2009) ... Production Company
Silver Surfer (2009) ... Production Company
Punisher: War Zone (2008) ... Production Company

detta var de jag hittade på imdb så de närmsta åren kan blir roliga.
Det finns två saker som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten jag är dock inte säker på den förstnämnda!
Användarvisningsbild
Jaerven
Very Good
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 17:37
Ort: Sverige

Inlägg av Jaerven »

Verkar som att de äntligen satsat ordentligt på seriefilmer. Riktigt härligt. Hoppas bara att de lägger ner bra krut på att göra en bra film och inte att försöka göra om serierna till en film. Finns liksom inte en chans att du kan göra 500 serietidningar till 3-4 filmer. Bättre om de bara använder essensen ifrån serierna.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

[quote="Berkajr"]

JA, längtar redan efter nya Wolverine filmen trots att den kommer vara barnvänlig. Vilka filmer kommer mer?
Hörde om ny SPider man samt ny X-men spinoff. samt en Thor som wrestlern Triple H blev tillfråad om huvudrollen.

Några mer?
[/quote]
Listade samtliga jag hittade för ett tag sedan, kolla rätt långt ner på följande sida.
http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=1020&whichpage=2
Inte bara Marvel dock.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

Obama får en roll i en spiderman tidning:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=871942
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

[quote="Daredevil"]

Obama får en roll i en spiderman tidning:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=871942
[/quote]

Hittade denna bild:

[img]http://photos-d.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v653/27/3/645633899/n645633899_1878483_5112.jpg[/img]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Så den amerikanska "vänstern" läser serier. [:D]
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Skriv svar