Den stora DC-tråden

Diskussioner om superhjälteserier.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Jim Lee medverkar ännu i bakgrunden och Wildstorm har varit en inprint hos DC så länge så för mig spelar det ingen roll alls. Viktigaste är att det är välskrivet och vältecknat. Och att Warren Ellis producerar det hela är en bra bonus. Jag rekommenderar att du kollar upp serien själv, eftersom den genuint är en Wildstorm serie.

Superhjälteserier är i grunden såpass amerikanska att det inte är ovanligt att det utspelar sig i USA. Försäljningssiffrorna för allt som DC och Marvel producerar nuförtiden är så pinsamt kassa att man får vara glad att det överhuvudtaget produceras serietidningar. Just därför supportar jag t ex den här satsningen .
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Innan new52 är det som DC ville kvadda det gamla DCU, folk blir mördare, vpldtäktsmän och plötslugt är mindwipe ytterst allvarligt.

Jag kom att tänka på att det inte är särskilt amerikanskt det hör, de attrackerar ju utan tanke i verkligheten.

Och visst bland är våld ända möjliga vägen, men jag undrar varför tex Identity Crisis och liknande dynga skrevs just före new52.

Som att DCU ju var helt ok så vi måste få det bli dålugit för att starta om.

Vad ör det Wonder Woman dödar Lord från gamla roliga JLA men som nu är mördare och som tar pver Superman och använder honom för att mosa allt, då tar hon livet av honom, och sen dras det ut till ett jävla gnyende, jag menar vad hade USA gjort?

Deras freedom är ju nonsens ich nåt de tror de har för att de fått stått upp i skolan för flaggan och reciterat att de är Amerika trogna.
Sådant är ju obegripligt för oss.

MEN superhjältar har ju hållits utanför sånt iaf i DCU dels ör väl en hel del i amerikanskt tänkande vänster, ej vad vi kallar vänster.
Dels var det först för barn, nen öven senare tycjer jag de ordinarie serierba kunde bredda sig utan sån hör dynga.

Men så plötsligt antar jag en ny grupp kom i ledningen och nu skulle de sjapa sitt DCU för yngre i stor del så man ställde till elände i det som var så säker var man att den nya versionen var helt god rakt igenom.

Imo misslyckades de även om duktiga personer skrev dels inledningsvis bra saker som tex 52, och vissa omstarter var helt ok.

Men för mig hängde tanken kvar, detta hade de kunnat gjort ändå, och idag käns det som de förstod det själva tom.
Det dåliga är ju de figurer som var mindre viktiga som fck försvinna pga dåliga editorer som ju främst ärlugt styrde detta skräp.

Kom att tänka på det när jag läste JSA 75 som jag hittade för några veckor sen på en marknad, och nej det är inget viktigt nu kanske men det hela fick mig att sluta läsa DC då, jag hade min tanke om att låt inte det hela bli verklugheten. [B)]
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Jag skulle inte påstå att dessa serier kom "just innan" New 52. T ex Identity Crisis som du nämner publicerades 2004. New 52 kom ut 2011.

Att DC publicerat grejer med alltför otrevlig våld och karaktärer som gör grejer som man inte nödvändigtvis behöver läsa om i superhjälteserier handlar
väl mest om att Dan Didio gillar sånt. Han gillar ha ena listor vilka karaktärer som ska utplånas, och vill inte att karaktärerna ska leva lyckliga liv. Det är väl inget nytt att Didio ofast är bakom de mer kontroversiella grejerna som publiceras. "identity Crisis" gavs ju ut innan "Infinite Crisis" som skulle vara början på en något mer positiv DCU. Sen tröttnar Didio fort och vill göra en crossover där någon blir wastad. Det är liksom hans grej.

Deras freedom är ju nonsens ich nåt de tror de har för att de fått stått upp i skolan för flaggan och reciterat att de är Amerika trogna.
Sådant är ju obegripligt för oss.


Deras frihet är inte nonsens alls. Patriotism är inte en speciellt ovanlig grej i världen. Att överdriven patriotism kan få lite komiska drag ibland stämmer ju också , men det är inte unikt för det landet, även om det kanske är ett känt exempel.

Men så plötsligt antar jag en ny grupp kom i ledningen och nu skulle de sjapa sitt DCU för yngre i stor del så man ställde till elände i det som var så säker var man att den nya versionen var helt god rakt igenom.


Serietidningar kämpar för sin överlevnad, och man försöker publicera det som företagen tror att säljer. Jag hade misstaget att läsa någon ny version av "New Gods" nyligen och Darkseid framställdes som någon form av MeToo Harvey Weinsten figur. Totalt kasst. PÅ samma sätt som serieindustrin försöker vara "progressiv" och att man ersätter etablerade hjältar med diverse minoriteter (istället för att komma på nya coola karaktäer) osv och sen sitter där som fån när sk*ten säljer inte. DC och Marvel försöker som parasiter hoppa på vad som helst som är "Populärt" och "aktuellt" . En annan grej som säljer, eller vad folk tror säljer är ju "elaka versioner" av hjältar. Därav de där våldsamma "Batman som monster" serierna som DC numera publiceras med jämna mellanrum.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Jo tidningarna som sådana lever idag på oss äldre, och de mycket unga, dock inte samma serier dock.

Yngre generationer är väl mest intresserade av sina telefoner som ju är som små datorer nästan idag.

För det handlar inte kanske i första hand om att serier är dåliga för tydlugen kan man gå på bio ch se dåliga filmer ännu utan problem.

Kan man inte läsa böcker och serier så tar det emot, sånt måste man växt upp med isf och få gör det då serier även av äldre generationer till stor del tycker serier är trams även om de möjligen läste dem före tonåren.
Få läste särskilt mycket böcker när jag växte upp i min ålder men jag hade gjort det sen tidigt och är väl udda.
Då var väl video och tidningar för åldersgruppen vanligt, musik mycket mer nedsnöat än idag för folk, vilken typ man tillhörde kunde avgöra om du ens hade med personen att göra.
Serier var dock vanlugt, lättläst på skolbiblioteket, så öven tuffingar kunde läsa 91an så att säga, superhjältar var dock även då nåt man skulle sluta med vid 14år eller nåt.

Eller det där konstiga jag hör ibland, serier är vara skit.....utom......och så dyker ev det de gillade upp, som att då automatiskt var och är samtligt annat dåligt.

Telefonspel och telefonbaserade rent allmänt vad fasen som helst lär ju vara en väg nu ännu, även spel för konsoller och datorer sjunker, dels kostar de initiellt mycket, en telefon är dyr givetvis men kan anses nödvändg av omgivnngen utan problem, datorer har lite nördförklaring (här menar jag till annat än vardagliga saker)och konsollerna hänger inte med, de är fasta lådor av utdaterat format.

Så telefoner haha, skärmen är löjlgt liten men de har ju bra syn så, en dag kanske man kan koppla sin telefon till nån for av glasögon eller öga för att uppleva skärmen större vid behov.
Och så millioner med microtransaktioner för de som vill vara lite bättre, veta lite mer än den som inget betalar, så är det väl men det tycks finnas stålar i det.

Men jag fortsätter väl med papper så länge, ett steg från stenplattor ;)
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Jo. Många reprints säljer bättre än moderna grejer. Det finns grejer som läses av yngre fans, tonåringar osv som gillar Harley Queen osv. Så att klart man ska satsa på sådant också.

Och det finns en rätt märklig bubbla med sociala medier och sånt. T ex om man läst twitter/Facebook för några år sedan så var "alla" riktigt "hypade" över Marvels serietidningar som satsade på mångfalt. Om man litade på enbart hur "känslan" var på nätet så skulle alla läsa de tidningarna. Well en bra mängd av dem blev nedlagda väldigt snabbt.

Hos DCs fall så känns det som sagt mycket som det har att göra med Dan Didio och hans sätt att styra och ställa. Och jag antar att siffrorna varit tillräckligt ok att han fått jobba där så länge.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Jo annars borde han bytts ut, även jag har lite problem med att chefen för seriesidan inte själv jobbat i branchen.
Jag föredrar att de är kompetenta själva att skriva eller teckna en serie och har gjort det som jobb förr.

Sen jo det är inte lätt med nån universalläsning på att sälja serier, kanske försvinner de med oss, särskilt om filmer och annat med figurerna inte längre är lika intressanta.

Jag tror seriedelen av de stora har fått lite mer spelrum för att figurernas grund ändå ska finnas kvar.

Sen går de väl inte med förlust, det är ju bara så att några 90tals galenskaper inte finns längre, och tur är väl det.

Vi får se kanske dyker nåt oväntat upp, lite som vi för 25 år sen aldrig trodde tekniken skulle gå den här vägen och fordon bränner olja ännu tex.
Jag menar 5G, vad fasen ska det vara för känner man, men än mer hastighet trådfritt är viktigt eller nåt, det görs iaf viktigt.
Bli inte sedd med en 4G telefon hehe.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Läsandes nunera äldre samlade elseworlds.

Vuss Irgin som Supermans var ju ok till kryotonit kan m, detta ör en sten frpn Jrypton, ich vi vet ju hur han sen länge reagerat på det, typ kan dö.

Det skulle inebära attkryoptonerna skulle dött av sin bergrund, idiotiskt, hade nån tänkt längre hade effekten möjligen blivit att Superman förlorar sina superkrafter men inget mer.

Vi har öven dpr man har chansen andra gången med nyare Green Lantern, öndå puckade man till det, den tidigare Green Lantern för delen av rymden kommer med rymdskepp.

Helt meninggslöst dp ju det direkt visar sig att Hal kan flyga i rymden hejdlöst fort, så inget rymdskepp behövs, men det hade man glömt haha.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Vet inte vad "Vuss Irgin" är .

Men är inte anledningen att Kryptoniten är skadlig eftersom det är materia som blivit "radioaktiv" eller giftig åtminstone efter att planeten förstördes? Det är anledningen att den är skadlig även för människor. T ex i Post Crisis och Lex Luthor .



För övrigt så fick Dan DiDio lämna sitt jobb häromveckan från DC. Warner Brothers/AT&T har inga planerar för tillfället att ersätta honom heller. För tillfället så är Jim Lee den enda som "styr skutan", Bob Harras är väl kvar också men han brukar inte synas eller höras.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Wakuran »

"Vissas origin", tror jag det ska vara ... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Jo sorry vissas orgin är tokiga och ogenomtänkta men hålls fast vid.
Och då mina exempel viktiga DC figurer.

Nåväl har börjat läsa Gran Morussons Batman dör han ju har fptt en son, den som irsakade lite elände för Morrison som inte läst det han refererar till men dock erkände det.

Kombinerar med några Berglin(s).

Och gar hittat en sim ger ut Warrens horror önda motståndare Skywalds blaskir frpn tidugt 70tal till 1975.
Det är fitistatkopior vaea så snikmässugt men Skywalds tre horror var just svartvits inte med färg.

Gondwanalansåd Comics heter de fö och gör mycket utgivning av public domain som elektroniska kopior sv gamka original och för de som vill ha äkta kopior ges dels svartvitt ut ich för en del öven färg (om det var i förg)dock just kopierat av det bäsra de hittat inte Masterworks.

Jag har vpntat länge på just Skywald då mycjet högkvalikativt gjordes åt dem av köndisar men ingen har givit ut nåt, men nu i PD kan man äntligen få tag i dem.

Värt att kika på hos tex amazon .uk anser jag, även tex Midnight, figuren som ersatte the Spirut när utgivaren blev av med iriginalet, ingen gillade det men Jack Cole gjorde figuren motvilligt, sånt är fritt idag och inte alls dåligt.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Lästa första volymen av Grant Morrisons Green Lantern tecknat av Liam Sharp.

Toppen. Troligtvis en av de bästa, om inte det bästa i superhjälteväg som DC publicerar nu, och troligtvis Marvel också.

Första volymen köpte jag som TPB, men orkade inte vänta på softcover utgåvan så beställde Volume 2 i hardcover och väntar på att den ska hamna i brevlådan.

Exakt den typen av superhjälteserie jag saknat.

Kul att Morrison ville hoppa på och göra en riktig run av en DC karaktär igen.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Läser Dathstroke new 52 när han fick en egen bkaska ett tag, de gör det värsta jag vet omgående de gör honom ung och tvåögd igen, varför måste alla vara så unga.

Eftersom de inte åldras kan väl för fan nån vara 50 med.

Tappade delvis intresset direkt, jag gillar figuren för vad han var tänkt som inte en 20 års snubbe med samma kunsper och förmågor som tidigare, fast öven dessa upphöjda, förr gade han en regenering lite smått nu är det fånigt, han var som en som dragit i sig Marvels superserum utan att bli patriotiskt helgalen, det räkte utmärkt, superduperfigurer räcker så bra redan, tänk att man kan skriva nåt utom hejdlöst många fiender samtidigt eller enbart overkill och en tretons sten i huvet och upp igen, typ.

Grejen var ju att han preparerade för allt, men författaren här vet inte vad det är så han skippar det, lite som Batman inte sällan inte alls är nån detektiv utan bara upplevs korkad, för författaren inte har några kunskaper i det förfinade, som det verkar, alla vill skriva nån annan och gör då ett dålugt jobb, förr försökte man när man fick mindre kända figurer göra dem till nåt, men det var då det.

Nåja, men fånigt gjort mest, ingen som helst nödvändighet fanns i det som jag nämnde, men de vill förnya antar jag men allt blir likadant.

Den äldre är säkert tillbaka om inte redan så snart, det här blir en Deadpool som inte är galen, det baserades tvärtom en gång i tiden men nu tvärtom.

New52 var inget vidare så ofta, det vet vi ju många kunde inte skriva det de tilldelades och som vanligt är några få av dem riktigt bra och några till bra, sen smörja som lades ner inom ett år.

Nytt blod är alltid intressant men alla nästan är barn i början borde de tänka på.

Nåväl jag har hela snacket så jag får väl läsa om Deathstroke junior, få se om annat ån blod och svärd genom ansiktet dyker upp, ny uniform med utan lamellerna som ju ändå var vettiga då de väl var som en avancerad ringbrynjedräkt i lamellform, nu är det latex står väl inte på innan de flörsöker larva sig att det är skott och knivsäkert med som för andra.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Mycket riktigt får författaren sim öven är tecknare snart en medförfattare dels, och när en annan blir tecknare tom har ögat åkt ur och brynjan är som man tänker sig, den skulle vara dold fån början, ung är han ännu trots barnen som väl är i hans ålder nästan.

Det hela är mest hämd och gammalt groll och inget hyrmördande, kanske var det trots allt blod lite över vad DC tänkte ned sin nystart för de yngre, USA har ju som bekant de underligaste föreställningar om vad som är skadligt för icke myndiga oavsett hur världen de lever i ser ut.

Visst försöker hjälpförfatrtaren sy ihop det men det käns mest förvirrat, Deathstroke hade egen tidning på 90talet skriven av frpämsta upphovsmannen till figuren Marv Wolfman och det var klart bättre tänkt än detta.

Han är eller vill vara en familjefader i den nya världen, man funderar mer hur han kunnat ha så många ungar som varit kända egentligen, tror aldrig det ens förklarats, dvs han struntade i dem om ingen vinning fanns, den äldsta sonen dör ju i New Teen Titans när han ska ta över faderns plats med ännnu högre hjärnkapacitet, och det går inte för då går hjärnan sönder.

Vid skapandet av Deathstroke användes den förvisso sanna men missuppfattade infon att vi bara använder runt 10% av hjärnkapaciteten vid ett och samna tillfälle.

Det nämns faktuskt kort tom i nyversionen men är nedtonad och han ör en metamänniska helt enkelt.

Tecknandet är gott ch den som tar över håller stilen, annars vetifan, antihjältedragen, förådande och listighet är för neddraget.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Ett tillägg, när han blir ung på nytt är han brunett.

Ändå hade nan tidigare lagt sig till med att barnen hade platinablont hår för att det var arvsanlag från fadern, men tydlugen ska man tänka att han var helt grå-vithårig av medelålder, mao det vanluga att författaren inte läst tidigare källor öht.

Men new52 var en kortvarig höjning av försäljningen för DC innan folk tröttnade och de troligen förlorade på det hela då de fick många äkdre läsare att lägga av att läsa mer.

Att tvinga in allt i ett slags tonårs DCU kanske kändes rätt då, och en del brev ju bra, men mycket blev också sämre av att tex nte vara Vertigo längre och därmed inte få handla om vissa vuxna saker.

Till slut blev det nån slags kombination jag inget begriper av ärligt talat, gammalt gäller från DCU skapat i mitten av 80 tal annat ör från rebooten.

En sak jag länge tyckt varit skräp med Marvel var alla äggen i en korg, och plötslugt gjorde DC så också, saker har inte alltid varit omedelbara vinster men det utanför DCU har ofta blivit nåt som sålts om och om igen, alltid i tryck.

Nu är inte serieförsäljning huvudinkomsten längre, men reprintdelen blir allt större del av den, lösnummer blir mindre intressanta.

Ännu går filmerna att göra enbart på effekter och action, hur länge det håller vet man inte, mycket tycks dra publik och först hyllas för att några år senare ärligt inte längre är nåt toplistematerial.

Det görs ju mest skit i Hollywood tyvärr, det är försök till nya versioner av gammalt och allmänt dålugt med idéer, jag förvånas ofta hur eländet säljer fast folk sen tycjer det var suspdär eller tom dåligt, så går de på nästa film öndå.

Aldrig att jag luras hur många ggr sim helst av filmer där de klipp vi sett innan visar hela filmens behållning.
Men i USA finns nog en tradition att gå på en film oavsett, tillräkligt många gör det utan att fövänta sig nåt, de har iaf aldrig läst en bok eller liknande.

Det är som i mataffären kvaliteten säljer inte bäst.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

New 52 var behövligt att göras. Problemet med den grejen var att Dan DiDio gick igång på siffran 52. Man kan inte hålla ihop det med 52 titlar som är tillräckligt bra och som säljer tillräckligt bra.

Om DC hade valt att kalla det typ "New 26" eller nånting så hade man kunnat hålla det momentum som många tidningarna hade. T ex Grant Morrison Action Comics och Snyders Batman (för att nämna enklaste exemplen) lockade till sig nog en bra mängd läsare som vanligtvis "bara läser" Marvel. Både DC och Marvel publicerade för många tidningar då, och de publicerar för många tidningarna nu. Eller ja, nu är det ju konstigt läge som sagt med krisen , inte mycket som blir gjort hos någon.


Vertigo var misskött. Men problemet var också att det sålde patetiskt dåligt. DC hade Vertigo tittlar fram tills januari 2020. Man gav ut saker
med den inprinten. Men det är svårt att ha nånting igång som förlorar pengar. Inte "går på dålig vinst" utan rakt av blöder pengar. Det är inte hållbart.
Sen kunde man ha skött hela inprinten annorlunda osv.

Din Anti-amerikanska grej om filmer tycker jag inte håller. Biofilm är betydligt populärare än serietidningar i ungefär alla länder. och har alltid varit det också. Betydligt större publik för bio än det är för serietidningar. det är så i Sverige, Tyskland, USA, England osv. Detta är inget nytt. Ibland är hollywood filmerna om superhjälter betydligt roligare än det som DC och Marvel publicerar. Ibland är det sämre. Och om du plockar upp vilken som helst bok eller filmtidning som gör sina listor om de "bästa filmerna de senaste 10 åren" eller "20 åren" etc så brukar de alltid ha med vissa Marvel filmer och Christopher Nolans Dark Knight filmer. En hel del av det räknas som moderna klassiker.

Sen har du helt rätt om att serietidningar är t ex inte det som är huvudgrejen. Många seriebutiker (oavsett vart i världen) skulle gå under om de inte sålde roliga figurer, t-shirts och annat tjafs. Även seriebutikerna jag besökt i frankrike och belgien brukar ha en bra mängd T-shirts och leksaker.

Sen kan man skylla serieförlagen själva om vilket status industrin är i . Det märker man nu, galen panik och saker går åt h*vete eftersom Diamond inte kör leveranser för tillfället på grund av viruset. Liksom 2 veckors paus och butiker går omkull. Då är det en industri som som inte är frisk.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Dock Hellblazer, det hörde hemma i Vertigo, gåhar alktid gjort.

Jag tycker öndå det i stort sett misdlyckades kanske pga den enorma satsningen med 52 tidningar att försöka få ordning på, du nämner några bra och det höll jag ned om, allt car inte dåligt.

Men det blev för betungande att kklara sälja detta, du har kanske rött att en satsning där man hade mest säkra kort gade funkat bättre att bygga av, jag ogillade ungomsoräglungen, oga min ålder, hag tror på att serier bör finnas för alla då de mycket väl vet att en stor äldre läsgrupp finns med, dssa jan man inte sumpa.

Men nu hänger jag inte med längre, jag ör ju inte framme i nutid ännu men utvalda samlingar käns det som det blur, jag bryr mg inte i DCU längre, visdt jan jag jämföra gammalt och nytt men det ör vara personlugt tyckande.

Man blir ju glad när man hittar nåt läsvärt önnu, angpende filmerna vet jag som sagt att de säljer, men JAG flrstpr inte carflr väldigt mycket procentuellt ör effektmässigt trans ingen mins, saken ör att en film är kort, nen jag anser öndå att nan jan göra nåt av det som betyder nåt.
Inte sällan är gåheka idén flr filmen korkad i grunden, folk är olika jag fpr inte ut mycket av det där alls, käns som förlorad tid.

Det ör klasslöst trits pengarna lågt, serier är inte alltid det och det tycjer jag de ska fatta, fasen de animerade gamka tv serietna och vissa filmer är bättre.

OBS att jag fortfarande vet att det är säljande synd nog, en revolution behövs imo vi behöver inte mer effekter längre, vad sägs om en bra story, förr kunde de skriva kortberättelser, ta och läs och lär säger jag.

En film som Suicide Squad jösses, utan handling, den nya serien den bygde på var visserlugen usel, men den äldre var bra.
Många backade på den, skräp ör vad det var, lite som när du räknade upp idiotier i den serien du läste.

JLA hade jag alltid velat se en, jösses viljen smörja de levererades, kom igen vem i helvete skrev egentlugen skiten, inte den de sa iaf.
En uppföljare på den är ointressant.

Det liksom säljer nåmen är inget att vara stolt över.

Wonder Woman hade ett stort fel ww1? WTF.

Sp jag flrstpr dug, nen samtycker inte alltud ned vad biobesökarna betalar för i kvalitet.

Undrar om skådespeleri och stunts en dag får betydelse igen, nan kan ju tycka det.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Dock Hellblazer, det hörde hemma i Vertigo, gåhar alktid gjort.


Fast ingen brydde sig om den karaktären de sista säg 3-4 åren den publicerades. Man t om försökte ha Vertigo-versionen tillsammans med
en "mainstream" version och ha med honom i Justice League Dark. Om Vertigo fans världen över hade brytt sig tillräckligt så hade den inte haft pinsamt kassa siffror. Nu har man ju t om börjat ge honom som Mature Readers igen i Black Label

https://www.cbr.com/john-constantine-he ... ack-label/

Jag tycker öndå det i stort sett misdlyckades kanske pga den enorma satsningen med 52 tidningar att försöka få ordning på, du nämner några bra och det höll jag ned om, allt car inte dåligt.


Ja 52 monthlies är overkill. DC måste på något sätt motivera varför de får ens publicera serietidningar. De måste göra det för AT&T och Time Warner som är ett megastort företag. Marvel har det kanske något lättare eftersom det går så bra för Disney som äger dem. Det är konstant ett sånt läge att motivera varför man ens publicerar serietidningar. Den bäst säljande monthlyn, alltså enstaka lösnumret 2019 var Detective Comics #1000. Det var en extra tjock anniversary, som alltid säljer bättre. Den sålde jättebra, nästan 0,6 miljoner exemplar. Jag blev imponerad och nyfiken. Gissa hur många variant omslag den hade? 33 stycken. Det är värre än på 90-talet när det gäller sånt.

angpende filmerna vet jag som sagt att de säljer, men JAG flrstpr inte carflr väldigt mycket procentuellt ör effektmässigt trans ingen mins, saken ör att en film är kort, nen jag anser öndå att nan jan göra nåt av det som betyder nåt.
Inte sällan är gåheka idén flr filmen korkad i grunden, folk är olika jag fpr inte ut mycket av det där alls, käns som förlorad tid.[/quote ]

Ser ingen större skillnad med moderna serietidningar och filmer. Vissa saker funkar bra som har tillräckligt med med kärnan från originalet och att
det är en version som funkar trotts ändringar/skillnader. Samma mängd reboots/revamps/kontinuitetsfel som serietidningarna har. Vissa är bra, vissa är dåliga.

En film som Suicide Squad jösses, utan handling, den nya serien den bygde på var visserlugen usel, men den äldre var bra.
Många backade på den, skräp ör vad det var, lite som när du räknade upp idiotier i den serien du läste.


Karaktärerna var bra i den. Därav populäritets-boosten på många karaktärer , och varför det kommer spinoffs och uppföljare på den filmen. Däremot var den gjord till en enda lång musikvideo av filmbolaget. Som tyckte att originalversionen som regissören gjorde var för mörk. Ja det är inte det bästa av exempel.


JLA hade jag alltid velat se en, jösses viljen smörja de levererades, kom igen vem i helvete skrev egentlugen skiten, inte den de sa iaf.
En uppföljare på den är ointressant.


Mestadels av det som syns på bioduken av den filmen skrevs av Joss Whedon och Geoff Johns. Troligtvis finns det en bättre version av den filmen nånstans i valven, däremot så är det en längre diskussion som jag inte orkar ta det.

Du nämner exempel på saker som fått mindre bra recensioner. Ingen säger att det inte blir misfires liksom. Men det ändrar inte hur bra recensionr och populära grejer som "Wonder Woman" "Joker" Avengers-filmerna etc får.

Wonder Woman hade ett stort fel ww1? WTF.


Näpp. Det där är inget fel. Det där är en åsikt på förändringar som görs i serietidningar också. Tycker du det är fel att Frank Miller gjorde att Alfred var familjen Waynes betjänt sedan årtionden istället för någon random snubbe som Bruce anställde, som i originalet?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Nej, det cåvar en förbättring, jag ör inte emot rlrbättringar som käns mer troluga.

Men som jag sjrivit en del orgins är löjluga Hal Green lanterns tex, flera av dem har jag undrat varför de inte ändrat och fyllt ut.

Superman likaså, kryotonit en del av hans planet ör dödlig för honom, inte att han förlorar sina krafter enbart utan dldlug, hur lverlevde hans folk öht på planeten.

Exempel som passar in i din fråga.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Hal Jordans ursprung är väl bara klassisk sci-fi /serietingsgrejer. Jag gillar hans ursprung.

Har svarat på kryptonit grejen förut. Det är en del av planetens kärna som blivit radioaktiv. I längre/större doser är den dödlig/skadlig även för människor. Vad är så svårt med det?

Känns som du har svårt med lite av grundgrejer i superhjälteserier.

Jag tycker det var intressant att se första världskriget i den filmen. Vad tycker du gör det mindre intressant/en försämring?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

De gröna lycktirna jan flyga i rymden själva, sp varför kommer hans föregångare i ett rymdskepp, visst frn början visste de väl; nte riktugt var allt skulle ta vägen.
Detta nämndes som en sak som lätt kunnat flrklaras senare vud rebooter.

Kryptoniten kom upp i radiovaruanten av Superman, hann måste ju få nåt han var känslug för.
Troligheten att kärnan av planeten landade på jorden ör rätt låg.

Jag menar bara att de ör spnt som lätt knnat föklaras ich glras böttre som det exempel du nämnde.

Och den menar du Wonder Wiman filmen som jag iofs undehölls av, men varför ändra till ww1? Ser inte exakt det bättre i det men men.

Möjligt ör att de inte vill ta upp senare tid, det hela kunde hönt 1941 spklart USA var inte med i kriget ännu..

Jag hoppas du inte på allvar blir arg för att jag frågasätter saker? Att ha probkem med superhjältar i grunden?

Vad får du det ifrån, öven om jag spridit mig till andra serier mycket när jag pterkom efter 99ralet när jag knappt läste nåntung i serieväg ich flrevisningar hör gar givit mig ett bredatåre oersoektuv.

Men jag tillhör inte de som förlöjlugar superhjältar utan som du väl vet läser även det om det är ynderhållande eller tom ruktigt gott.

Det är helt enkelt så att mycket orgins guck fort och blev inte sällan hekålt fel nen har öåändp behållits, du ör ju inte särskilt traditionell utan flrsvarar förnyelse av tex DCU.

Att se det korkade i vissa saker som behållits sen infenting betude nåt måste väl mnga göra.

I slutöndan blir uaf allt vad flrfatraren och tecknaren gör av det hela.

Du får söga til om du inte tycker någon ska hacka på det du gillar, jag ör inte ute efter bråk utan skriver vad hag själv tycker inga unuversalsanningar.

Du är påläst och duktig på DC men få vill snacka om superhjältar höä ens, men vill du inte så skriv det då jag inte har nåt groll med dig.
Ärligt förstår jag inte ibland vad du far efter, det är som det var vår flrsra diskussion trots alla år vi varit här.

Jag respekterar det du skriver men tycjkande ör svårt.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar