Den stora DC-tråden

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av tfels »

Vad tycker ni om DC:s Rebirth? Själv har jag läst Batman, Detective, Nightwing, Suicide Squad, Justice League och Superman. Och jag tycker att det överlag känns klart lyckat. Det är en hel del gedigna och välberättade historier, bra tecknat och ibland lite originellt. En lyckad giv, eller vad säger ni?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av mib »

Någon som hört något om Allan Moore's saga of the Swamp Thing i ny utgåva? Hoppas lite naivt på en Absolute ED [8]
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Är det inte för stort för en enda Absolute, det ska väl isf bli fler.

Jag slår till på en gissning här och det är tat det blir en Omnibus på rasket som väldigt mycket blivit på senaste tiden av gammalt DC material.

Jag har problem med storleken på dem, de börjar bli väl tunga böcker även om de ju ger mycket för pengarna och oftast är bra gjorda.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av mib »

Håller med, en Omnibus på 5kg+ är inte direkt lättläst. Köpte en http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90278244/ Funkar bättre än att ha blyböckerna i knät men blir lite för varmt under sommaren, tyvärr. :ugeek:
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Hahaha, ja varför inte, det där hade jag inte tänkt på.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av BoJustBo »

Det där ser ut som en bra produkt men hade varit fint med något som höjde upp boken lite mer , antar man kan lägga en kudde under eller något.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av tfels »

Omnibussarna är ju i största laget. Ger en nästan andningssvårigheter. Jag ser egentligen ingen vits med att samla dem så tjocka.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av BoJustBo »

Råkade köpa Colossal Conan, Darkhorses mega omnibus med ca50 nummer av deras conan tidning samlade i en volym som är lika stor som europeiska album i format. Sjukt tung. Jag har inte ens tagit av plasten, lika bra att sälja vidare då jag inte kan se mig läsa den alls.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av mib »

tfels skrev:Omnibussarna är ju i största laget. Ger en nästan andningssvårigheter. Jag ser egentligen ingen vits med att samla dem så tjocka.

BoJustBo skrev:Råkade köpa Colossal Conan, Darkhorses mega omnibus med ca50 nummer av deras conan tidning samlade i en volym som är lika stor som europeiska album i format. Sjukt tung. Jag har inte ens tagit av plasten, lika bra att sälja vidare då jag inte kan se mig läsa den alls.


Håller med, vissa av dem är helt på tok för stora för att ens ge en bra avslappnad läsupplevelse. Kryper de över 2,5 - 3kg drar de mer och mer uppmärksamhet från story och läsning. [:(!]
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av tfels »

Jamen, hur tänker de egentligen när omnibussarna görs så tunga?
Men för övrigt, det verkar inte vara särskilt många som hoppat på Rebirth. Varför inte? Någon som planerar att testa?
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
mib
Very Good
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 17 jul 2016, 14:58

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av mib »

Någon som gått all in på DC Rebirth? Köpte DC Universe Rebirth Deluxe Ed för ett tag sedan. Det var ju så många som hyllat Rebirth på youtube.

Blev inte tagen och med ryckt som stållarna man kikat på, på youtube. Men samtidigt är man ju liksom hängandes där med ett fånigt, "jag vill kolla hur det här går".
Tack för all hjälp jag får av detta forumet, citera om du vill ha svar ang något av det jag skriver.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av tfels »

Själva Rebirth-tidningen i sig var väl medelbra.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Jadå.

Jag läser Action Comics,All-Star Batman och "METAL" minin för tillfället. Har även läst de 2 första TPBna av Rebirth Batman som jag gillade.

Jag gillar det jag läst.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Dude »

Jag har haft en Batman-period under sommaren där jag bland annat läst Batman Rebirth vol 1. Var inte speciellt förtjust i den av den enkla anledningen att Batman känns för allsmäktig. Ett kraschande flygplan? Inga problem för Batman. Personer med krafter liknande Supermans? Inga problem det heller. Hur är vol 2? Kommer han ned på jorden?

Läste för övrigt klart new 52 med Batman och i det stora hela gillade jag den serien, bäst är såklart Court/City of Owls. Gillade även att hans dräkt är mer av en rustning och inte bara lite tyg som det varit tidigare. Men det finns en gräns, när han fläskar på med en Ironman dräkt blir det lite mkt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Som alla vet så blev det där med en rustning nåt negativt när Batman hade bruten rygg och rollen togs över av den hårdhånte Azrael, han hade ju just en Batrustning.

Nån slags super Batman tror jag inte funkar i längden utan kommer sluta i den vanliga återgången igen.

Jag har inte läst nämnda serier ska sägas, det har jag ingen lust med, massor av äldre kvalikativa serier reprintas som jag myckrt hellre läser.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av tfels »

Just Batmantidningen har blivit bättre och bättre tycker jag. Däremot tycker jag att Justice League har varit ojämn. Oftast medelbra. Och det duger ju inte för en titel som ska kallas "flaggskepp". Teen Titans har varit klart bra, Hal Jordan likaså. Men numera finns ju många bra serier, så konkurrensen är hård. Har just snöat in på Black Hammer och Revival.
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Dude »

tfels skrev:Just Batmantidningen har blivit bättre och bättre tycker jag


Beställde precis Batman vol 2 och 3 baserat på dina ord! [:o)]
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av tfels »

Moahaha!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av super85 »

Jag har haft en Batman-period under sommaren där jag bland annat läst Batman Rebirth vol 1. Var inte speciellt förtjust i den av den enkla anledningen att Batman känns för allsmäktig. Ett kraschande flygplan? Inga problem för Batman. Personer med krafter liknande Supermans? Inga problem det heller. Hur är vol 2? Kommer han ned på jorden?


Det där är ju en grej som Grant Morrison skapade på 90-talet. Att det blir nästan parodi på hur bad@ss, tuff och smart Batman är. Jag själv älskade det när Morrison skrev JLA och tycker det fortfarande fungerar i mindre doser. Sen är den där flygplanscenen väldigt snygg [:o)].

Ska själv läsa Vol.3 av Rebirth Batman. Kanske redan i helgen [8D]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Den stora DC-tråden

Inlägg av Agentum »

Morrisons JLA var bättre än hans New X-Men imo, men det förstod få.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar