Jo jag med, som sagt vi pratar olika språk mest, alltid svårt att utan att känna den andre i skrift veta tankarna bakom allt.
Jag blir väl mer öppet negativ när jag inte gillar en sak, men ibland är det bara lustiga grejor jag ser nen inte direkt störs av, genom så många år skriver självklart diverse författare in sg i en återvändsgränd och det blir problem att fortsätta för efterkommande.
Vissa figurer lider ju ännu av detta, vilka är de? Så att säga, Hawkman, Power girl och Miraclegirl Donna Troy som exempel.
Genom ändringar i historien och rebooter av figurer existerar inte deras bakgrunder längre.
Jag tycker dock DC måste acceptera att det blir ett lapptäcke av en del del, lite som Batman familjens DCU och Supermans DCU är helt olika annars fungerar det inte.
Förr stördes jag lite av det men idag ör det bara berättelsen som betyder nåt, men för vissa är ju ett DCU som stämmer allt de håller på med, om en person skrivit allt kanske det fungerat som Stan Lee i början av Marvels universum.
DCU fanns ju inte ens vid omstarten på 50talet och inte så konstigt, figurerna hade sina egna tidningar och träffades inte i dem, inte ens JLA som använde dem samtudigt skapade en värld på länge lika lite som JSA hade gjort det.
Det är inte så jäkla viktigt, men att använda elseworlds var/är ju en mycket bra idé för att få använda en sån figur som är låst under mängder av förbud på ett intressant sätt.
Därför suckade jag när det då och då skulle förändras i grunden, Batman hade aldrig setts på bild etc, mitt i allt annat oförändrat, när styrande editorer byts ut kommer nytt folk och de vill ha nåt annat men det håller inte iaf hur mycket de än vill det.
Jaja struntsamma det var därför new52 var dömt att misslyckas och så givet pga allt för många titlar att starta med.
Men visst många tänker inte som jag utan Marvel hade ju trasslat ihop sig väldigt då och tappade väl en del till att folk inte behövde sätta sg in i DCU, vilket väl hindrat vissa.
Som sagt lapptäcke, men man måste ju nte försöka knyta ihop allt öht, leverera i stället för allt för hårt editorstyrda saker.
Sen utan editor är en fara med givetvis då det kan vara storkrig mot anfallande aliens i en blaska nen inget märks i de andra
![Grin [:o)]](./images/smilies/icon_smile_clown.gif)
Har ju hänt.
9mm, i'm never further away than that.