DC's New Gods

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 05 jul 2012, 16:18

DC's New Gods

Inlägg av Basse »

Hej!

Har precis kommit tillbaka in i serievärlden igen efter en lång pause, detsamma gäller närvaron här på forumet! Efter en existentiell granskning så har jag insett att jag saknar serier i mitt liv, och det är dags att jaga fatt dom storylines jag missat tidigare. Därav så kom den här tråden upp.

Jag sitter och skriver ett seriemanus och har utforskat DC's karaktärer lite närmare (jag har tidigare varit insnöad på Marvel). Och det är en storyline som jag helt missat, New Gods. Har ni några tips vart man bör börja? Från början? Eller är det något nummer som ger en övergripande syn på New Gods? Kanske lite flummig fråga men, ja... gärna tips för att komma in i New Gods!

Tack på förhand :)
Som Smed måste man tvätta händerna innan man läser.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: DC's New Gods

Inlägg av BoJustBo »

Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 05 jul 2012, 16:18

Re: DC's New Gods

Inlägg av Basse »

Tack! Får ta mig en titt :)
Som Smed måste man tvätta händerna innan man läser.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: DC's New Gods

Inlägg av Agentum »

Det påverkade iaf DCU mycket efter, trots att det inte sålde särskilt bra när de gjordes, men var vore DCU utan flertalet av de karaktärer han införde?

Varning för att Kirby är den typen som introducerar nya figurer och koncept mest hela tiden, så det är ständigt nåt nytt vilket ärligt går ut över storyn imo.
Han fick aldrig slutföra det han tänkte sig då DC till slut fick dra ur pluggen ur det hela, men som sagt en klassiker idag.

Han är mer av en konstruktör än bara tecknare eller manusförfattare.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Basse
Very Good
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 05 jul 2012, 16:18

Re: DC's New Gods

Inlägg av Basse »

Agentum skrev:Det påverkade iaf DCU mycket efter, trots att det inte sålde särskilt bra när de gjordes, men var vore DCU utan flertalet av de karaktärer han införde?

Varning för att Kirby är den typen som introducerar nya figurer och koncept mest hela tiden, så det är ständigt nåt nytt vilket ärligt går ut över storyn imo.
Han fick aldrig slutföra det han tänkte sig då DC till slut fick dra ur pluggen ur det hela, men som sagt en klassiker idag.

Han är mer av en konstruktör än bara tecknare eller manusförfattare.


Kul reflektion att han lutar mer år "konstruktör". Du tänker att han konstruerade universumet och dess karaktärer till en större story? Omnibus'en står på checklistan nu hur som.
Som Smed måste man tvätta händerna innan man läser.
Skriv svar