Dåliga paneler.
Dåliga paneler.
Den här gör mig alltid skräckslagen, jag kan inte för mitt liv förstå hur den där karln kunde vara så populär i början av 90-talet, det ser ju för fasen helt mongo ut.
Är ungens skalle mindre än näven hos den andre eller?
Har ni några fler exempel på löjlgt fula paneler?
Liefeld är tacksam att leta hos, alla personer ser antingen ut som idioter eller så vrålar de argt med en massa steck i ansiktet.
Folk måste ha varit totalt koko som ville se sån dynga.
Snacko om att fullständigt ha ignorerat hur folk ser ut överhuvudtaget, kanske borde han ha gått en basic kurs i anatomi?
Bonusbild
Är ungens skalle mindre än näven hos den andre eller?
Har ni några fler exempel på löjlgt fula paneler?
Liefeld är tacksam att leta hos, alla personer ser antingen ut som idioter eller så vrålar de argt med en massa steck i ansiktet.
Folk måste ha varit totalt koko som ville se sån dynga.
Snacko om att fullständigt ha ignorerat hur folk ser ut överhuvudtaget, kanske borde han ha gått en basic kurs i anatomi?
Bonusbild
9mm, i'm never further away than that.
- Labrador Road 26
- Gem Mint
- Inlägg: 12270
- Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
- Ort: Stockholm
Förstår mig inte heller på Rob Liefelds prylar, för mycket streck över huvud taget. Annars är mitt hat-objekt Todd McFarlane som f*ckade upp Spidey totalt med sina vidriga spindeltrådar och överdimensionerade ögon.
PP ser ut som Archie, vad tusan sysslar karln med?
PP ser ut som Archie, vad tusan sysslar karln med?
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
ja McFarlane är klart udda han med, ibland kan det väl funka med överdramatiska mantlar osv, men inte överallt.
Spawn såg tom bättre ut när McFarlane slutade teckna, inte för att jag är ett Spawn fan å andra sidan, men det är väl den enda figur som blev nåt under 90-talet.
De flesta av de personer som startade Image och gjorde succé tycker jag faktiskt inte var nåt vidare, varför blev de så populära?
Serierna i sig var ju helt värdelösa de med, tänk Youngblood eller liknade, jag ryser där jag sitter när jag tänker på det.
Såg denna på ett forum med
Ser du en stund på den så blir du sjuk i huvet, hur tusan ser den enorma personen ut o är han nersjunken i marken eller?
Fler exempel på horribelt bortslösad tid när det gäler serieomslag eller paneler.
Spawn såg tom bättre ut när McFarlane slutade teckna, inte för att jag är ett Spawn fan å andra sidan, men det är väl den enda figur som blev nåt under 90-talet.
De flesta av de personer som startade Image och gjorde succé tycker jag faktiskt inte var nåt vidare, varför blev de så populära?
Serierna i sig var ju helt värdelösa de med, tänk Youngblood eller liknade, jag ryser där jag sitter när jag tänker på det.
Såg denna på ett forum med
Ser du en stund på den så blir du sjuk i huvet, hur tusan ser den enorma personen ut o är han nersjunken i marken eller?
Fler exempel på horribelt bortslösad tid när det gäler serieomslag eller paneler.
9mm, i'm never further away than that.
Å andra sidan kanske det finns någon förklaring till att "muskelknutten" ser ut som han gör? Att han ser ut så kanske inte är konstigare än att stålmannen kan flyga ...
Jämför till exempel med Sir Percival (om jag mins rätt) i Camelot 3000. Han står längst bak (och ser därmed mindre ut i perspektivet) på den här omslagsbilden:
(Edit: Menad som exempel på att överdimensionerade kroppar eller fula personer i allmänhet inte innebär att bilderna är fula. Det finns många riktigt snygga paneler med väldigt fula personer i. Precis som LR26 antar att jag menar ...)
Jämför till exempel med Sir Percival (om jag mins rätt) i Camelot 3000. Han står längst bak (och ser därmed mindre ut i perspektivet) på den här omslagsbilden:
(Edit: Menad som exempel på att överdimensionerade kroppar eller fula personer i allmänhet inte innebär att bilderna är fula. Det finns många riktigt snygga paneler med väldigt fula personer i. Precis som LR26 antar att jag menar ...)
- Labrador Road 26
- Gem Mint
- Inlägg: 12270
- Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
- Ort: Stockholm
Jag antar att du inte menar att Camelot 3000 är dåligt tecknat utan bara som jämförelse att det kan finnas figurer som är överdimensionerade. Jag gillar i alla fall Brian Bollands teckningar som jag tycker är både välgjorda, välkomponerade och stilrena.
http://www.comicartcommunity.com/galler ... ?cat_id=27
http://www.comicartcommunity.com/galler ... ?cat_id=27
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Jo men stopp och belägg bilden ser helt fel ut, snubben är nersjunken en meter i backen om man jämför med hans lille polare, han lär ju skrapa nävarna i marken när han går osv, och ingen tyckt tycka han ser konstig ut.
Finns fler sånna här abnorma grejor i andra serier där några figurer tydligen är 5ggr så stora utan att nån tycker det är underligt, men det SER underligt ut.
Jag har lite svårt för den överdrina tecknarstilen som jag anser förstört amerkanska serier en hel del, varför kan folk inte få se hyfsat normala ut?
Som på 70-80-talets mainstreamserier tex.
Jag vile bara ha en tråd om riktigt underliga konstiga fula paneler, inet förklaringar till nånting.
Se min första bild, det är ju perspektivfel så det skriker om det, kollar du så står den lilla grabben ju längre fram än karln, vilket gör hans storlek rent löjligt liten.
Camelot bilden ser jag inget fel med? ej persektivfel heller.
Finns fler sånna här abnorma grejor i andra serier där några figurer tydligen är 5ggr så stora utan att nån tycker det är underligt, men det SER underligt ut.
Jag har lite svårt för den överdrina tecknarstilen som jag anser förstört amerkanska serier en hel del, varför kan folk inte få se hyfsat normala ut?
Som på 70-80-talets mainstreamserier tex.
Jag vile bara ha en tråd om riktigt underliga konstiga fula paneler, inet förklaringar till nånting.
Se min första bild, det är ju perspektivfel så det skriker om det, kollar du så står den lilla grabben ju längre fram än karln, vilket gör hans storlek rent löjligt liten.
Camelot bilden ser jag inget fel med? ej persektivfel heller.
9mm, i'm never further away than that.
http://ape-law.com/GAF/pages/captain-america.shtml
Angående en del av Cap. materialet jag klagar på ovan, det är ofattbart att de kunde ge ut sånt skräp, inte konstigt att Marvel konkade.
Angående en del av Cap. materialet jag klagar på ovan, det är ofattbart att de kunde ge ut sånt skräp, inte konstigt att Marvel konkade.
9mm, i'm never further away than that.
- DanielSchenström
- Fine
- Inlägg: 273
- Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
- Ort: Enköping
- Kontakt:
Image som tryckte ut många gånger mer sånt material har däremot inte konkat. Det kom en uppsjö Lee-Liefeld-Silvestri-imitatörer i deras spår så det var verkligen en stil som sålde en gång i tiden.
Jag ser Liefeld lite som tecknarversionen av en punkare, kör på fast han inte kan allt.
Själv, efter de första numren av Liefelds och Lees omgörande av Fantastic Four, Captain America, Avengers och Iron Man tyckte jag faktiskt att Liefelds nummer var intressantast läsning.
Tecknarbredden idag är enorm, så många olika stilar så ur en sån synpunkt så har inte mediet varit intressantare än nu.
Hur som, nu är jag off topic. Jag har faktiskt aldrig lagt märke till såna där fel någon gång vad jag minns, men den allra första bilden ser det mer ut som tuscharen tuschade fel där linjer överlappade. Och stor gubbe-små gubbar-misstaget har jag också lyckats med i en professionell bild.
Jag ser Liefeld lite som tecknarversionen av en punkare, kör på fast han inte kan allt.
Själv, efter de första numren av Liefelds och Lees omgörande av Fantastic Four, Captain America, Avengers och Iron Man tyckte jag faktiskt att Liefelds nummer var intressantast läsning.
Tecknarbredden idag är enorm, så många olika stilar så ur en sån synpunkt så har inte mediet varit intressantare än nu.
Hur som, nu är jag off topic. Jag har faktiskt aldrig lagt märke till såna där fel någon gång vad jag minns, men den allra första bilden ser det mer ut som tuscharen tuschade fel där linjer överlappade. Och stor gubbe-små gubbar-misstaget har jag också lyckats med i en professionell bild.
http://www.griffindesign.org/gg.html - Golden gang
Image ändrade stil kvickt som fasen, idag är de ju inte samma företag som de en gång var, sen delade de sig ju kors o tvärs med, Wildstorm köptes av DC bla.
Problmet är samlarmanin som bröt ut på 90-talet, folk köpte flera ex. av varje tidning vilket gjorde att de gav ut tidningar med olika omslag osv, till slut gick proppen ur då folk äntligen insåg att dessa tidningar aldrig blev värda nåt.
Jag skulle tro att Image var nära at gå under i den smällen, liksom Marvel var och Valiant.
Dc skyddades mycket av att vara ägda av Warner.
Har du läst Comic Wars? den beskriver vad som hände bakom gallerierna i Marvel under den här perioden, det är helt otroligt som de höll på, den bekräftar presis allt jag skriver här.
Som skönt är så är författaren idag lika viktig som tecknaren, det fungerar inte på nåt annat sätt i längden.
(Marvel sparkade författare för att de inet tyckte de behövdes längre, eller de slutade anlita dem snarare)
Liefeld ser jag som en stor fåne som sitter o hojtar om folk som stulit idéer från honom (som om han hade en vettig tanke i skallen), han är fasen inte sann när han brer ut sig på vissa forum.
Låt honom aldrig igen bli populär, hade jag haft hans tecknarförmåga hade jag själv sett vad jag gjort fel och försökt ändra min stil och skärpt upp mig en hel del, man kan undra om han är 15 år i huvet eller nåt liknade.
Jag avskyr den där tidsperioden med poserande figurer utan liv på varje sida, tänk dig Youngblood, vilken jäkla dynga.
Som skönt är så är den tiden förbi och må den aldrig komma igen.
Problmet är samlarmanin som bröt ut på 90-talet, folk köpte flera ex. av varje tidning vilket gjorde att de gav ut tidningar med olika omslag osv, till slut gick proppen ur då folk äntligen insåg att dessa tidningar aldrig blev värda nåt.
Jag skulle tro att Image var nära at gå under i den smällen, liksom Marvel var och Valiant.
Dc skyddades mycket av att vara ägda av Warner.
Har du läst Comic Wars? den beskriver vad som hände bakom gallerierna i Marvel under den här perioden, det är helt otroligt som de höll på, den bekräftar presis allt jag skriver här.
Som skönt är så är författaren idag lika viktig som tecknaren, det fungerar inte på nåt annat sätt i längden.
(Marvel sparkade författare för att de inet tyckte de behövdes längre, eller de slutade anlita dem snarare)
Liefeld ser jag som en stor fåne som sitter o hojtar om folk som stulit idéer från honom (som om han hade en vettig tanke i skallen), han är fasen inte sann när han brer ut sig på vissa forum.
Låt honom aldrig igen bli populär, hade jag haft hans tecknarförmåga hade jag själv sett vad jag gjort fel och försökt ändra min stil och skärpt upp mig en hel del, man kan undra om han är 15 år i huvet eller nåt liknade.
Jag avskyr den där tidsperioden med poserande figurer utan liv på varje sida, tänk dig Youngblood, vilken jäkla dynga.
Som skönt är så är den tiden förbi och må den aldrig komma igen.
9mm, i'm never further away than that.