Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Serieguden
Fine
Inlägg: 234
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 11:48
Ort: Sverige

Re: Vilket är ditt superhjälteserietidningsögonblick?

Inlägg av Serieguden »

smorkin skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag har läst väldigt, väldigt mycket superserier på sistone. Mer än vad jag gjort innan i mitt liv. Men inte fått någon sådan där jätte höjdpunkt i mitt läsande. Elektra Lives Again är nog fortfarande, konstigt nog, det bästa jag läst, vet inte varför men tycker Lynn Varleys teckningar är helt magiska på något sätt och gillar Frank Millers skrivande just i denna tidningen.


Oh ja, Elektra Lives Again är fantastiskt snygg; faktiskt gillade jag den så mycket att jag köpte Graphittis signerade och numrerade utgåva som också har några extra skisser. Inget revolutionerande extramaterial, men ändå trevligt :-) Det är synd att den inte finns i tryck längre i en lika vacker utgåva som den första, med det större formatet och det underbara matta, tjocka pappret.

Och Varleys bidrag är extremt viktiga, i den här (och i The Dark Knight Returns) märks det hur Miller anpassar sina teckningar för att ge henne så mycket frihet som möjligt med hennes färger när det passar. Så ett utmärkt samarbete mellan tecknare/färgläggare!


För de som är intresserade av att läsa Elektra Lives Again så har jag ett oläst inbundet ex, i 1:a upplaga på tradera.
https://www.tradera.com/item/112801/365 ... -1-a-uppl-
Skriv svar