X-men efter "The Messiah Complex" *spoiler*

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Madrox
Good
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 14:32

X-men efter "The Messiah Complex" *spoiler*

Inlägg av Madrox »

Läste nyss sista delen av det utmärkta händelseeventet "The Messiah Complex" och blev väl inte riktigt förvånad över hur det slutade. Men vad tror ni kommer hända nu? Det är ju inte första gången x-men splittras så det är bara en övergångsfas men kommer få få drabbas av ännu en återupplivning?
Användarvisningsbild
hyperion83
Very Good
Inlägg: 125
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 12:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av hyperion83 »

Jag gillade också Messiah Complex, men har lite svårt att sia om vad som kommer att hända framöver för våra kära mutanter. Att Xavier blev dödad kanske öppnar upp för lite intressanta storys, särskilt med tanke på hur Cyclops har agerat under den här storyn. Å andra sida tror jag inte att Xavier kommer att vara död särskilt länge. Visst, han fick en kula i skallen men folk har kommit tillbaka från värre saker i seriernas världen, dessutom har Xavier kommmit tillbaka från det döda åtminstånde två gånger tidigare. Att X-Men nu har splittrats känns väl inte direkt revolutionerande, det har ju hänt förrut. Men vi får väl se vad som händer framöver. Just nu är jag väldigt nyfiken på nysläppet av X-Force. Att dömma av de bilder och omslag som finns på nätet så tycker jag den ser väldigt lovande ut.
http://www.shazam.se
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

[quote]Visst, han fick en kula i skallen men folk har kommit tillbaka från värre saker[/quote]
Är det dödsfallet där hans kropp plötsligt var försvunnen i sista rutan?
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
hyperion83
Very Good
Inlägg: 125
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 12:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av hyperion83 »

Förstod inte riktigt vad du menade först, men efter att ha kollat i sista nummret av Messiah så klarnade det, hade faktiskt missat den detaljen då jag läste den. Så ja, det är det dödsfallet.
http://www.shazam.se
Användarvisningsbild
Rosen
Very Fine
Inlägg: 1417
Blev medlem: tis 01 jan 2008, 15:14
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rosen »

Ah! Jag har inte läst numret, bara sett en scan av den sidan. (Om man inte sett den - X-men står orörliga i en cirkel och tittar chockat ner på Xavier som ligger blodig på golvet. De påföljande bilderna visar samma scen, men bilden zoomar ut, och ut, och ut... Och på den sista bilden är de rätt långt bort, men om man ser efter så tittar de nu ner på ett tomt golv.)

Så nej, jag tror inte att Xaviers återkomst är så där ruskigt avlägsen. [;)]
"I wear eyeliner like a superhero mask."
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Öh, är han dö nu igen?

Han blir alltid svag och sjuk, flyttar ut i rymden eller dör, så det är bara en vanlig dag på jobbet säger jag
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar