Omslagsomröstning igen, viktigare än kyrkovalet!

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

Vi försöker ha omslagstävlingar och omslagsomröstningar för varje nummer så det beror helt enkelt på vilka som skickar in bidrag vad vi kan rösta om. Hade vi inte förlängt deadline en liten aning så skulle vi haft två. Jag har ju vart med två gånger tidigare för nummer 2 och nummer 6.
Personligen tycker jag det är roligare med lite tävlande och jag blir förvånad över resultaten varje gång eftersom jag alltid själv förväntar mig att vinna :)

Ska lägga till det att omröstningen fortsätter till och med söndag.
Användarvisningsbild
tfels
Very Fine
Inlägg: 1921
Blev medlem: sön 27 maj 2007, 15:43
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av tfels »

Haha! Jag vann över Daniel en gång! Med en ynka röst...

Och den här tävlingen är väldigt jämn just nu, så rösta!
Thomas Fels
www.svenskasuperserier.se
Användarvisningsbild
Daredevil
Fine
Inlägg: 311
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 15:49
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Daredevil »

röstar på 3.
with great powers comes hot bitches!
Användarvisningsbild
SLL
Good
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 18 maj 2007, 15:38
Ort: Sverige

Inlägg av SLL »

Jag röstar på nummer 3. Mycket stiligt omslag måste jag säga. Mjuka fina färger och tydliga skarpa konturer.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

Får bli 3 för min del också, även om jag tycker att # lutar åt fel håll.

2:an är lite för blek i färgerna tycker jag, ger lite urtvättad t-shirttryck-vibbar.

1:an är helt ok, men kanske inte för ett jubileumsnummer, till skillnad mot Comic Man för den mina tankar till HP Lovecraft. Den har i och för sig en färgläggning som jag gillar.

Min röst går alltså till nummer 3, alltid trevligt med omröstning förresten.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Cadial
Very Fine
Inlägg: 970
Blev medlem: fre 04 sep 2009, 18:37

Inlägg av Cadial »

Nummer 3. Skiljer ju sig dessutom fran Hulkomslaget. Hulk krossas av texten medan Kapten Sverige (??) bar upp den sasom Atlas bar upp varlden.
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Predabot »

[quote="Cadial"]

Nummer 3. Skiljer ju sig dessutom fran Hulkomslaget. Hulk krossas av texten medan Kapten Sverige (??) bar upp den sasom Atlas bar upp varlden.
[/quote]
Jo det stämmer bra. Hoffe valde en lite annorlunda position där. Får för övrigt tacka dig för att du röstade på oss.

[quote="labrador road 26"]

Får bli 3 för min del också, även om jag tycker att # lutar åt fel håll.

1:an är helt ok, men kanske inte för ett jubileumsnummer, till skillnad mot Comic Man för den mina tankar till HP Lovecraft. Den har i och för sig en färgläggning som jag gillar.

Min röst går alltså till nummer 3, alltid trevligt med omröstning förresten.
[/quote] Stämmer helt klart att omslag 1 av Daniel Thollin har lite Lovecraft-vibbar. Vilket inte kommer som nån överraskning för dom av oss som följt hans arbete lite granna. Han gillar skräck riktigt skarpt, och han har faktiskt med en av sina skräckserier i detta nummer 10.

Och jo, omröstning borde vi ha ofta. Kanske att det blir oftare nästa år, då vi ska försöka få en högre utvigningstakt. :D

TACK för din röst.
[quote="SLL"]

Jag röstar på nummer 3. Mycket stiligt omslag måste jag säga. Mjuka fina färger och tydliga skarpa konturer.
[/quote] Det gäller att vara tydlig, och använda rätt kontraster. Färgerna var väl inspirerade av vattenfärg från diverse 80-talsomslag av Marvel. Alltså, från deras Marvel Graphic Novel-album och några av deras magasin (annat format än vanliga tidningar, som t ex Rampaging Hulk) då, och inte dom reguljära omslagen.
[quote="Daredevil"]

röstar på 3.
[/quote] Me like, me like. :)
[quote="KRax"]

3.
[/quote]Tack.
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Predabot »

Fick just veta det slutgiltiga resultatet av Daniel, och det är upplyftande statistik på min ära:

Daniel Thollin - 9 röster
Daniel Schenström - 10 röster
Tobias Hofling och Lars Johansson - 15 röster(!!!)

Det betyder att jag och Hoffe VANN!!! :D

Tack, tack, TACK alla ni som har röstat på mig och Hoffe! Vi är riktigt, riktigt glada och rent ut sagt lyckliga av att få den här äran, så återigen TACK. :)
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

Än en gång är man slagen :)

Vinnare av de tre exemplaren vi lottar ut är MagnusR, nebukanessar och KRax, alla här ifrån Serieforum.

PM:a mig eller maila på daniel.schenstrom@svenskasuperserier.se med era alias och era adresser så kommer vi skicka tidningarna så fort de letat sig hit från över Atlanten.
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av DanielSchenström »

Nu har 10:an dykt upp, så jag vill påminna er som vunnit att PM:a mig här eller maila till adressen i inlägget ovan så ska vi se till att ni får era vinster.
Skriv svar