Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdömme? Om inte, varför?

Inlägg av Wakuran »

Det kan ju vara vettigt att lägga in länkarna till nätförsäljningen, kom jag på.

http://tidskriftsbutiken.se/search?sear ... uperserier

http://fosfor.tictail.com/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdömme? Om inte, varför?

Inlägg av Wakuran »

Och kan förresten flika in att Svenska Superserier kommer kunna gå att köpa under Stockholm Comic Con nu under helgen, tillsammans med Thomas Fels Nordens Stjärnor i Artist Alley. Tyvärr är vi fortfarande inte klara med nya numret, men det kommer finnas gamla nummer till salu och möjlighet att diskutera. Jag kommer sitta där under fredagen, då det är vad min budget tillåter, men tidningarna kommer finnas till salu hela mässan.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av Wakuran »

Kan meddela att jag, som Svenska Superserier-redaktör kommer sitta på Uppsala Comix nu på söndag, tillsammans med Magic "Magikonsult" Frigren.

Dessutom har jag tagit med en drös privata rariteter att provisionsssälja på SeF:s bord. Kom gärna förbi och säg hej!
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av Agentum »

Dit har jag aldrig varit fast jag bara har några mil.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av Wakuran »

Det är ganska litet, men det är rätt trevligt. Tyvärr är det inte stött och statsfinansierat fullt ut, så det kostar 95 kr i inträde.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av RioGrande »

Jag kommer att vara gäst (på ett litet litet hörn) hos Svenska superserier på SIS18, så det blir en ytterligare anledning att besöka det bordet. Jag kommer bland annat att ha med mig Serienördens trädgårdsbok, Grisapan och Tekannan. Triss i äss! (Kanske ytterligare något i rockärmen?)
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av DanielSchenström »

Eventuella nuvarande redaktörer som läser denna tråd, kom över till SSS-forumet och kommentera på de senaste inläggen. Det är dags att ge ut nummer 19 och 20.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av Wakuran »

DanielSchenström skrev:Eventuella nuvarande redaktörer som läser denna tråd, kom över till SSS-forumet och kommentera på de senaste inläggen. Det är dags att ge ut nummer 19 och 20.

Det där får jag väl ta åt mig för, som nuvarande redaktör. Vi har fastnat i diverse detaljer, medan övriga livet kommit emellan.

/Håkan Storsaeter
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av RioGrande »

[V] Nu ska nr 19 var ute. (Ja, jag har sett en liten film (både på FB och insta) som visar hur Johan Ragnarsson öppnar en låda med färdigtryckta exemplar.)
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av larsa66 »

En riktigt välpackad låda må jag säga 😄
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av RioGrande »

Har alla köpt den nu? Ragnarsson har åkt omkring flitigt mellan olika marknader (men man kan ju även handla på nätet).
Användarvisningsbild
DanielSchenström
Fine
Inlägg: 273
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 17:04
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Svenska SuperSerier: Läst den? Omdöme? Om inte, varför?

Inlägg av DanielSchenström »

Har nu postat i Info från seriebranschen om hur man kan få tag på nummer 19 om man inte redan gjort det. Arbetet med nummer 20 är redan igång och vi hoppas ha det ute till Stockholms internationella seriefestival. Det är vårt 20:e nummer och blir vårt andra färgnummer.
Skriv svar