Den stora Batman-tråden

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Re: Den stora Batman-tråden

Inläggav Agentum » tor 05 jul 2018, 09:49

Klart vi har, men ändå häpnar de som inte är så väldigt insatta.
Många tänker dessutom lika korkat som när X-men kom i förnyad tidning och Spider-man, de köpte dem oavsett för de måste ju bli banbrytande samlarblaskor hehe, tvärtom är givetvis sanningen.

Men det får inte var för ofta, jag menar dör Superman 1 gång om året är det nogh inte i tidningarna andra gången.
Men vi som var med mins när det hände, tom svensk media nämnde saken då, men serier var lite mer allmänt tidigt 90tal.

Dessutom för den som läst Batman Rebirth var det väl ingen överaskning, det hela lutar ju åt det hållet hela tiden från början, sen hur länge de menar att det håller är nog en annan fråga.

Jag menar Catwoman är en viktig figur i gråzonen som Batman inte riktigt kan hantera, och det samma åt andra hållet ibland för henne.

Batman håller ju stenhårt på lag och ordning osv, det gör Catwoman knappast någon längre tid och då kan de få fram en skilsmässa i bästa ton, WHY!!!
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin

Inläggav Wakuran » lör 30 mar 2019, 00:07

Ser förresten att just idag, 30 mars, så ska det vara precis 80 år sen som Batman, i Detective Comics 27, för första gången dök upp i amerikanska tidningskiosker...

Grattis Battis!

I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.

super85
Very Fine

Inläggav super85 » tis 09 apr 2019, 11:38

Läste Detective Comics#1000 igår.

Har alltid gillat jubileumsnummer, och detta var inget undantag. Massa kände författare och tecknare gör små korta Batman-historier och numret är nästan lika tjockt som en TPB.

Warren Ellis story(tecknat av Becky Cloonan) är ett bra exempel på hur någon författare som inte nödvändigtvis är något större fan av genren eller karaktären kan göra ett riktigt bra jobb med en karaktär som Batman. Batman skrivs helt perfekt här. Troligtvis är Ellis story min favorit i tidningen.
Gillade också Kevin Smiths och Jim Lees story. Typiskt känslosamt som jag förväntade mig från Smith.

Annars är det riktigt kul att se en massa klassiska Batman tecknare och manusförfattare göra sina bidrag, t ex Kelley Jones och Neal Adams. Och en massa andra.

Kul läsning!

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » sön 14 apr 2019, 00:42

Warren Ellis är ofta bra, och att de inte avgudar figuren de skriver kan ofta vara bra och leda till fina alternativa avsnitt.

Som i Batman black & white samlingarna.

Användarvisningsbild
smorkin
Very Fine
Kontakt:

Inläggav smorkin » sön 14 apr 2019, 14:41

Warren Ellis har skrivit en av mina absoluta favoriter vad gäller Batman: "Night on Earth". Fantastiskt kul och suveränt tecknat av Cassaday. Givetvis missar man en del av poängen om man inte läst parets "Planetary" också, men även utan det är det ett nästan perfekt album :-)
Simon säger: Serierecensioner på http://smorkin.wordpress.com

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » mån 15 apr 2019, 21:47

Ok i Planetary möter de ju Batman och han har vörmt upp huvan för att slippa isugt huvud hehe.

Jag får leta upp det där och läsa.

Återgå till "Superhjältar"