Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Diskussioner om superhjälteserier.
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Jinime »

Idag är det "Comic Book Day" som dom säger i Big Bang Theory! På onsdagar släpps alla tidningar i USA och vi som bor i Stockholm kan hämta ut våra prenumerationer redan idag. Så i den här tråden tänkte jag att man kan dela med sig av sina onsdagsgodbitar eller ge tips eller frågor om vad som släpps.

Idag får jag mina prenumerationer av:

Aquaman #16
Batman Incorporated #7
Avengers #4
Hawkeye #7

Jag kan verkligen rekommendera Hawkeye! Det är en av årets (eller förra årets) bästa serier! Jag hade egentligen inget intresse alls av Hawkeye innan jag började läsa den men den är riktigt bra! Hawkeye tacklar mer vardagsproblem än galna supervillains. För övrigt släpps Superior Spider-Man idag men jag har inget intresse av att läsa Spider-Man när det inte ens är Peter Parker som är spindeln. Jag har också släppt mina prenumerationer av The Dark Knight och Superman som ges ut idag.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Onsdag - Comic Book Day

Inlägg av Nima »

Förstår inte riktigt trådens syfte.
På vilket sätt kommer den att skilja sig från t ex Marvel- och DC-tråden?

Diskussioner om olika prenumerationer pågår ju redan i ovanstående trådar, så vad är kärnämnet i den här?
/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day

Inlägg av Jinime »

Bara ett försök att sätta lite fart på forumet :). Jag ser fram emot onsdagar varje vecka, tänkte att det var kul att dela med mig lite. Men det är klart, det kan man väl göra i DC eller Marvel tråden också :P.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Onsdag - Comic Book Day

Inlägg av super85 »

Bra intiativ Jinime :).

Jag är också väldigt nyfiken på Batman INC #7.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Onsdag - Comic Book Day

Inlägg av Wakuran »

Aha, det var där titeln Wednesday Comics kom ifrån...
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Onsdag - Comic Book Day

Inlägg av Nima »

Jag låter tråden vara kvar tills vidare, den kan kanske fylla ett syfte i att man kan diskutera och ge snabbrecensioner och strunta i att spoilertagga.
Detta då det helst ej ska ske i de andra nämnda trådarna, i alla fall under första veckorna.

Fixar trådtiteln.

/Admin
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Jinime »

super85: Har du läst Batman Inc 7 än? Jag tyckte att den var sådär, men cliffhangern var bra! Jag tycker att Talia-storyn är den intressantaste Bat-storyn just nu.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av super85 »

Japp, läste den igår. Tycker att Batman INC är övelägset bästa Batman tidningen för tillfället. Bra nummer och riktigt bra cliffhanger :).
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Jinime »

Ja, helt klart! Det är kul att det här är en story som pågått ända sedan Batman and Son och snart (förmodligen) kommer få ett avslut.

Den största besvikelsen den här veckan var Avengers, den var till och med mer rörig än en klassisk Morrison tidning!
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Predabot »

Vaa... gillade ni inte Avengers? Den var ju faktiskt ganska lättfattlig, för mig iallafall.

Det som numret egentligen handlar om, är ju Hyperion, där hans origin beskrivs, och vi får veta vem han är. En klassiskt set-up/origin historia med andra ord.

Sen tokdiggade jag konversationen mellan Thor och Hype :D :

Thor: Det är varmt som utav bara Hel här!
*havar fram pluntan*
Thor: Ska'ru' ha dig en jävel du med, Hype?

Hyperion: Det är dumt att dricka sprit...

Thor: Jaså du.. säger du det... *häver sig en rejäl klunk utgårdiskt brännavin*
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Wakuran »

Det roligaste är ju att i mytologin är inte Hel varmt överhuvudtaget... [;)]
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Kermit »

Jag kan bara hålla med er om Batman Inc. Dessutom vill jag tillägga att Chris Burnham bara blir bättre och bättre! Avengers var helt okej, men det känns som att det är lite svårt att engagera sig i den?
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Predabot
Fine
Inlägg: 299
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 12:07
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Predabot »

Wakuran skrev:Det roligaste är ju att i mytologin är inte Hel varmt överhuvudtaget... [;)]


Det visste jag faktiskt, ( och det vet även Hickman) och det lustiga är att jag tänkte skriva Surt, som han, men av nån anledning blev det Hel ändå...

För den som undrar, så är Hel fyllt av is och... SNOR! Ja, snor och var. På riktigt.
Kolla in mitt galleri, vetja.
http://predabot.deviantart.com/
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Jinime »

Predabot skrev:Vaa... gillade ni inte Avengers? Den var ju faktiskt ganska lättfattlig, för mig iallafall.

Det som numret egentligen handlar om, är ju Hyperion, där hans origin beskrivs, och vi får veta vem han är. En klassiskt set-up/origin historia med andra ord.


Jag hade ingen aning om vem Hyperion var innan jag läste det här numret, och efter att ha läst det har jag fortfarande ingen aning om vem han är, trots den där origin storyn. Haha, det kanske bara är jag som är trög :P. #4 fick dåliga recensioner också, men storyn utvecklar sig nog i #5. Hickman är ju känd för att skriva "stora" storys som spinner över ett stort antal nummer, typ som Morrison.
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Jinime »

Predabot skrev:För den som undrar, så är Hel fyllt av is och... SNOR! Ja, snor och var. På riktigt.


Och naglar. Glöm inte naglar från alla döda människor som dom bygger skeppet Nagelfar av! :)
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Jinime »

Denna onsdag blev dyr: Animal Man #17, Green Arrow #17, Swamp Thing #17, All-New X-Men #7, Avengers #5, New Avengers #3, Fearless Defenders #1, Hit-Girl #5 och Hellboy in Hell #3!

Fearless Defenders var ingen höjdare direkt, men jag hade inga förväntningar heller. Swamp Thing #17 var riktigt dålig, första gången jag tyckt illa om en Swamp Thing tidning! Green Arrow #17 levde upp till förväntningarna. Damn Jeff Lemire, nu måste jag kanske börja prenumerara på ytterligare en tidning! :) Bäst denna vecka: Hit-Girl #5.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Kermit »

Ja, Green Arrow var bra! Annars blev det All-New X-Men för mig. Avengers väntar jag med lite.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Jinime
Fine
Inlägg: 322
Blev medlem: fre 25 jan 2013, 22:28
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Onsdag - Comic Book Day [SPOILERS - diverse titlar]

Inlägg av Jinime »

Avengers är faktiskt på rätt spår igen. Jag blev besviken på #4, men #5 tyckte jag var betydligt bättre. Jag gillade Smashers origin story, hade ingen aning om vem hon var innan.
Skriv svar