Finns det inga planer på en ny inbunden samlingsserie, där alla album från 1959 till 2019 ingår?
![Nudge nudge [8]](./images/smilies/icon_smile_8ball.gif)
Just nu finns det inga planer på en sådan bokserie, men 1) vi på redaktionen hade väääldigt gärna svängt ihop en sådan, och 2) förr eller senare anar jag att den kommer. Men det finns alltså i dagsläget inga konkreta eller spikade planer på en bokserie.Grumme skrev:Finns det inga planer på en ny inbunden samlingsserie, där alla album från 1959 till 2019 ingår?
germund skrev:Just nu finns det inga planer på en sådan bokserie, men 1) vi på redaktionen hade väääldigt gärna svängt ihop en sådan, och 2) förr eller senare anar jag att den kommer. Men det finns alltså i dagsläget inga konkreta eller spikade planer på en bokserie.Grumme skrev:Finns det inga planer på en ny inbunden samlingsserie, där alla album från 1959 till 2019 ingår?
Parantes i Asterixtråden: Elitserien hade vi så gärna tagit oss an, men då måste vi få rättigheterna också.Grumme skrev:det är bättre att ni fokuserar på första volymen av Pondussamlingen "Elitserien" som jag fortfarande väntar på.
germund skrev:Parantes i Asterixtråden: Elitserien hade vi så gärna tagit oss an, men då måste vi få rättigheterna också.Grumme skrev:det är bättre att ni fokuserar på första volymen av Pondussamlingen "Elitserien" som jag fortfarande väntar på.
RioGrande skrev:Nån har ju siktat den i butik, så det borde väl inte vara något problem. Stöd din lokala fysiska affär! Och betala med KONTANTER (så tränar vi inför katastrofen, när elen släcks...)
Agentum skrev:Jag har inte köpt de nya alls, köpte nån begagnad himmlen faller ner ellee nåt, nåt som ju sagts i serien då och då.
Inget vidare, mer att man får se sina gamla kända figurer.
Jag är skeptisk till att vissa klassiska serier fortsätter, men ok nån av skaparna lever, som med Lucky Luke.
Att sen med andra fortsätta är meningslöst, det är en sak med de serier som bytt team då och då, som Spirou.
LL och Asterix är låsta i sin värld och det ska vara bra fantastiskt skrivet för att kännas som bra.
germund skrev:Fast ”himlen” (Asterix 33) var det sista riktiga album Uderzo gjorde själv och det, vågar jag skriva, är det i särklass sämsta Asterixalbumet genom tiderna. Det var en drastisk förbättring när Ferri o Conrad tog över från Asterix 35; vi kan diskutera hur bra (eller inte bra?) de nya albumen är, men jag tycker de ”känns rätt” och att de är minst lika bra som det mesta Uderzo gjorde på egen hand.
Det betvivlar jag är upp till serieskaparna. Jag anar att de har strikta order att hålla sig nära Goscinnys/Uderzos berättarstil och att manus/teckningar granskas innan de släpps igenom. Asterix är inget varumärke du leker och testar med, men vi får väl se vad som händer den dag Uderzo inte längre är med oss.smorkin skrev:det känns som om de inte har några som helst planer på att göra serien mer till sin egen och det är allt lite synd :-/
germund skrev:Det betvivlar jag är upp till serieskaparna. Jag anar att de har strikta order att hålla sig nära Goscinnys/Uderzos berättarstil och att manus/teckningar granskas innan de släpps igenom. Asterix är inget varumärke du leker och testar med, men vi får väl se vad som händer den dag Uderzo inte längre är med oss.smorkin skrev:det känns som om de inte har några som helst planer på att göra serien mer till sin egen och det är allt lite synd :-/