Furienna skrev:Zara Hero skrev:Det skulle kännas helt naturligt för Troubadix att ge sig iväg på jakt efter Orfeus lyra (som han hört finns gömd någonstans och som han förstår skulle ge honom förmågan att trollbinda en publik osv. När han väl har det magiska föremålet i sin ägo blir han tvungen att offra det för att rädda livet på sina vänner (eller något liknande) ) --- det kan bli hur många bra äventyr som helst med Troubadix.
Jag tror även på Troubadix och sökandet efter meningen med livet. T + Miraculix har lämnat det lilla samhället och begivit sig iväg på en lång vandring till någon -- i druidreligionen -- viktig helig plats där de genom meditation ska finna sanningen, meningen samt hemligheten med evigt liv. De misslyckas naturligtvis, men med sig tillbaka har de varsin, en svart och en vit, lysande pyramid som de kan göra en massa heliga, andliga handlingar med.
Ett tredje uppslag är: Troubadix den store. När T inte kommer in vid den fina musikaliska akademien i Athen blir han sur och bestämmer sig för att bli världshärskare. Han tar fasta på det jäsande missnöjet med judarna inom romarriket. Skriver Mein Kampf. Startar det galliska nazistpartiet (osv) Syr brunskjortor.
Skickar trupp mot slaverna. Bygger bunker.
Jag gillar din första idé jättemycket, men även den andra kan bli bra, och om man tar bort nazistgrejen från den tredje (jag hoppas att du bara skämtade där), så kan även den bli riktigt bra.
Ja, det var tänkt som lite humor....
(Tror f.ö. att Peyos Smurfrik den store var tänkt som humor också. Och Chaplins Diktatorn.)