Universums största krigare - Metabaronerna

Diskussioner om främst de fransk-belgiska albumserierna men även andra serier som härstammar från Europas serie-Mecka.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Universums största krigare - Metabaronerna

Inlägg av Wakuran »

Ser en annons för "Universums största krigare - Metabaronerna", vilket verkar vara Jodorowsky's och Gimenez' gamla "Metabarons"

Länken verkar inte leda någonstans, men man blir nyfiken på om det här är en ny satsning från Albumförlaget eller liknande.
Det låter ju coolt. Tydligen är den engelska utgåvan censurerad, vilket förhoppningsvis man slipper i den svenska.

Serien finns förövrigt på danska, utgiven av Arboris, men det är ju värt det att stödja den svenska utgivningen ändå. Mer franska sci-fi-klassiker skulle se bra ut på den svenska marknaden.

Edit: Man kan iofs hävda att det är en sydamerikansk serie snarare än fransk-belgisk, men den verkar primärt ges ut på franska Les Humanoïdes Associés.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Olof Gustafsson
Very Fine
Inlägg: 1562
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:06
Ort: Stockholm, Sverige
Kontakt:

Inlägg av Olof Gustafsson »

Var ser du denna annons?

Edit: Hm, kolla upp brukar många säga. I detta fall stämde det. [:D]
Mvh, Olof.
Användarvisningsbild
Vermin
Very Good
Inlägg: 127
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 17:32
Ort: Sverige

Inlägg av Vermin »

Nu blev jag riktigt glad. [:)]

Funderade på att köpa samlingarna som DC gav ut för några år sedan. Men det blev aldrig av. Dessutom blev serien aldrig komplett i det formatet. Så en svensk utgåva är mycket välkommen.

Om jag inte minns helt fel så utspelar sig Metabarones i samma universum som Incal, Technopriests och Megalex. Så det finns en hel del material att hämta även efter att Metabaronerna gets ut.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Åtminstone Incal är ju en megaklassiker. Den började publiceras i Tung Metall, men jag tror aldrig den fullföljdes. Fanns i lyxig samlingsutgåva på norska, såg jag hos Tronsmo när jag var i Oslo nyligen.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Trevligt.Var på väg att köpa den engelska utgivningen för något år sedan men det blev aldrig av. Om den nu kommer på svenska vore det riktigt kul.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Inlägg av Mithroth »

Finns det ingen ansvarig för annonser som kan ge ett svar på detta? Annonsen har ju legat uppe i en vecka nu utan att leda till något annat än serieforum startsida.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="mithroth"]

Finns det ingen ansvarig för annonser som kan ge ett svar på detta? Annonsen har ju legat uppe i en vecka nu utan att leda till något annat än serieforum startsida.
[/quote]
En s.k. "teaser".
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Hoppas de inte retas för länge bara [?]

Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Inlägg av Mithroth »

Mamma säger att det inte är snällt att reta folk... [B)]
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

Här tas serien upp hos Rikard på Weltklasse-bloggen:

http://weltklasseserier.blogspot.com/2009/07/serier-att-se-fram-emot.html
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
lennon
Very Fine
Inlägg: 1541
Blev medlem: fre 28 okt 2005, 14:21
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av lennon »

Se tråden om Albumförlaget. Jag ber om ursäkt för att jag har hållit er på sträckbänken :-)

http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=2413&whichpage=6

Infogade länk direkt till nyheten. LR 26 - Moderator.
www.albumforlaget.se
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Inlägg av Wakuran »

[quote="lennon"]

Se tråden om Albumförlaget. Jag ber om ursäkt för att jag har hållit er på sträckbänken :-)
[/quote]

För att citera Jermaine Stewart: http://www.youtube.com/watch?v=6WkU3bAdo60

(Jag ville egentligen ha Sugarhill Gang, men deras låt verkar inte finnas som YouTube-video.)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Skriv svar