Priser i katalogen - en färskvara?

Diskussioner om vårt seriekatalogprojekt.
Kategoriregler
Kontakta Seriekatalogen.se genom att posta ett inlägg i detta delforum, eller genom att skicka e-post till info@seriekatalogen.se.
Taxmannen
Very Good
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 16 maj 2016, 13:47

Priser i katalogen - en färskvara?

Inlägg av Taxmannen »

Har nyligen hittat till seriekatalogen och självklart är den ett jättebra komplement till andra källor för prisinformation! :)

En fundering från min sida. Eftersom priser är något av en färskvara och vad jag förstår priserna inte uppdateras regelbundet(?), vore det inte på sin plats att på något sätt indikera med en tidstämpel eller liknande när en prisuppgift senast blev ändrad? På så sätt kan man ju sätta ett föreslaget pris i relation till dess aktualitet. I sin enklaste form skulle jag gärna se en blänkare högst upp på listningen av en titel och dess priser i stil med:

"Priserna för denna titel senast uppdaterade 2014-06-30."
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Priser i katalogen - en färskvara?

Inlägg av Looding »

Det är en fin idé, som givetvis skulle ge en bättre bild på de titlar som rör sig mer i pris. En fundering som dock uppstår är de titlar som ligger stabilt och egentligen endast följer inflationen som blir stickande i ögonen: de ser bortglömda ut. Just nu har ingen av oss större tid att lägga till funktioner i katalogen, men ditt förslag är noterat och kommer sannolikt att i framtiden bli verklighet på ett eller annat sätt.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Taxmannen
Very Good
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 16 maj 2016, 13:47

Re: Priser i katalogen - en färskvara?

Inlägg av Taxmannen »

Det låter bra [:)]

Törs man fråga hur tekniken bakom ser ut? ligger prisinformationen i en databas med möjlighet till historik eller hur ser det ut?
Användarvisningsbild
Looding
Mint
Inlägg: 5290
Blev medlem: lör 08 jan 2005, 12:34
Kontakt:

Re: Priser i katalogen - en färskvara?

Inlägg av Looding »

Det gör den vill jag tro (har nyligen fått mer ansvar för den delen, rent tekniskt alltså) men har inte rikigt hunnit sätta mig in i allt. Det tar sin tid.
Har du information som saknas eller behövs ändras i https://www.seriekatalogen.se så kontakta mig eller skicka ett mail till seriekatalogen.se[at]gmail.com
Skriv svar