Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

Jo det är lite väl mycket "Å vad bra du är, du är bäst på alla sätt!" och annat ryggdunkande i moderna serier, speciellt marvel serier. Vad hände med att hjälten var någon som måste ta sig genom svårigheter för att kunna visa/upptäcka sin inre styrka?
Och sen när dom säger "Du är bäst" till hjälten så ljuger dom ju inte häller. Många nya hjältar och även vissa gamla skrivs nu som helt felfria.
Och inte att glömma hur superhjältande i många titlar helt försvunnit. Senaste She-Hulk serien, vad hade den, 5-10 nummer innan första fighten? Allt behöver ju inte handla om action, men hur många läser om superhjältar för att se dom konstant sitta och äta nudlar?

Edit: hoppsan, var ju en hel sida till med poster i denna tråd, så detta kanske kom lite ur ingenstans =P Åter till filmpratande.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

BoJustBo skrev:Jo det är lite väl mycket "Å vad bra du är, du är bäst på alla sätt!" och annat ryggdunkande i moderna serier, speciellt marvel serier. Vad hände med att hjälten var någon som måste ta sig genom svårigheter för att kunna visa/upptäcka sin inre styrka?

Jag håller med dig delvis. Jag tycker dock fortfarande tex Frank Miller är bra på att beskriva hur tufft det är att vara superhjälte. Ofta är ju hans hjältar skadade på något sett så de inte är så övermäktiga. BoJustBo, jag tycker också om när hjältarna verkligen får en svår uppgift framför sig och hela deras liv passerar för deras tankar. I Astro City får man ju verkligen bevittna och observera hur svårt det är att vara hjälte. Fast den är ju jättegammal den serien, men läste den nyligen, äntligen. Vissa av de nya Spider-Man titlarna tar dock upp den verkliga inre kampen hos en superhjälte, tycker jag. T ex Superior Spider-Man (Doctor Octopus som Spider-Man) där får verkligen Doc Ock kämpa för att bevisa för hela samhället att han duger och att han är ok. Men hela tiden trycker folk ner han (pga av hans mörka förflutna) även om han utför en hel del helt fantastiska hjältedåd. Han är ju lite mer teknisk och mer high-tech än de andra Spideys. Den serien är riktigt bra det är inte lätt för stackars Doc Ock han gör verkligen sitt yttersta, om och om igen, för att visa att han duger. I den senaste Spider-Man Miles Morales som jag läste (nummer 8) får han också visa sin inre styrka då en sjuk jävel utför de hemskaste av experiment på han om och om igen. Det känns som han aldrig kommer tillbaka till verkligheten. Men BoJustBo jag håller med dig ofta är det mycket ryggdunkande och framförallt mest slagsmål, slagsmål utan någon dialog. Tex Savage Avengers där slåss de för fullt hjältarna, det kan vara lite tröttsam läsning. Men striderna är visserligen rätt kreativa och spektakulära. Vid ett ögonblick använder Conan Wolverines medvetslösa kropp som ett vapen. Rätt kul strid.


BoJustBo skrev:Senaste She-Hulk serien, vad hade den, 5-10 nummer innan första fighten? Allt behöver ju inte handla om action, men hur många läser om superhjältar för att se dom konstant sitta och äta nudlar?

Jag har tyvärr inte läst gamla She-hulk än, men det måste jag göra. I Spider-Man Renew your Vows får man följa hela Spider-Man familjen MJ (Spider-Woman), dotter (Annie, Spider-Ling) och Parker. I den här serien är det lite mer "nudel-ätande" alltså mer stories innan slagsmål. Den är riktigt fin den serien. Men She-Hulk har väl mycket snack med läsaren 4th wall och sånt, sånt finns väl endast hos Gwenpool och Deadpool när det gäller Marvel nu. I West Coast Avengers är det visserligen lite "recap" sidor. I Adam Warrens superhjälteserie Empowered är det ju väldigt mycket snack med läsarna, sånt diggar jag skarpt, men det är ju inte Marvel.

Oj, mycket OT nu men mycket intressanta tankar BoJustBo tack för det.

Om vi återgår till ämnet filmer. På tal om action gentemot handling så tycker jag de nya Avengers filmerna blandar det på ett bra sätt. Min absoluta favoritfilm, Endgame, låter ju oss känna hjältarna lite innan action kommer. Den blir ju aldrig seg även om den håller på i 3h.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

spindelmannenelektra skrev:slagsmål utan någon dialog. Tex Savage Avengers där slåss de för fullt hjältarna, det kan vara lite tröttsam läsning. Men striderna är visserligen rätt kreativa och spektakulära. Vid ett ögonblick använder Conan Wolverines medvetslösa kropp som ett vapen. Rätt kul strid.

Hmm, det låter som att fighterna får sina egna tidningar och dialogen sina tidningar, istället för en balans av de två.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:slagsmål utan någon dialog. Tex Savage Avengers där slåss de för fullt hjältarna, det kan vara lite tröttsam läsning. Men striderna är visserligen rätt kreativa och spektakulära. Vid ett ögonblick använder Conan Wolverines medvetslösa kropp som ett vapen. Rätt kul strid.

Hmm, det låter som att fighterna får sina egna tidningar och dialogen sina tidningar, istället för en balans av de två.


Ja så är det nog. Jag kom ihåg när Marvel maknadsförde Savage Avengers första gången. ”De blir mycket brutala fajter”. Ja det är det ju verkligen och roliga och lite fascinerande sådana men jag saknar handling och relations problematik mm. En balans av de båda är det bästa som du säger BoJustBoo, lite som The Walking Dead.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

She-Hulk av Byrne är en evig favirit och även senare en del bra, bla av Slott.

Dvs humor med lite allvar i, trots allt är hon advokat.

Men jag antar att det är över, läste några senare blaskor ich då var det superhjälte enbart.
Men Byrnes version ska man läsa om man vet vad Marvel är.

Hur många avsnitt innan fighten? Beror fan i mig i handlungen före, varför mste samtluga vara enbart skagsmål?

Ok jag inser att man måste hålla intresset ändå.

Superhjältar är inte alltid längre som det var, vill man ha det köp de gamla klassikerna och lös.
Sen ja imo kan det bli väl dekomorimerat ofta dvs nåt man kunde gjort på 5-6 blaskor är ett jävla år minst i stället.

Nu tänkte jag på event tramset, Civil War usch och få för skiten imo, sumoelt skit.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »



Ja intressant inte läst den. Den verkar vara dialogfri :

”The Shaolin Cowboy: Shemp Buffet is on shelves now, and I can safely say it has the best dialogue-free, 109-page zombie fight scene you’ll read”

Savage Avengers är lätt våld fokuserad med, men kanske inte lika mycket...

Agentum skrev:She-Hulk av Byrne är en evig favirit och även senare en del bra, bla av Slott.

Dvs humor med lite allvar i, trots allt är hon advokat.

Men jag antar att det är över, läste några senare blaskor ich då var det superhjälte enbart.
Men Byrnes version ska man läsa om man vet vad Marvel är.


Ja skall ta tag i den. Om vi återgår till ämnet så kommer det ju ut en She-Hulk film snart, den skall vara animerad tror jag. Undra om den blir Byrne inspirerad?
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Beror fan i mig i handlungen före, varför mste samtluga vara enbart skagsmål?


Ja Savage Avengers har knappt någon handling än efter några nummer, prenumererar mest på den för Elektra skulle vara med. Men hon har ju knappt dykt upp än. Jag hoppas på mer handling men samtidigt är striderna rätt så roliga så än så länge går det att läsa.. De har ju ett coolt gäng, The Punisher, Vodoo, Conan, Venom, Wolverine och Elektra. De borde ju få till någon cool dialog med dem för eller senare..
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

spindelmannenelektra skrev:


Ja intressant inte läst den. Den verkar vara dialogfri :

”The Shaolin Cowboy: Shemp Buffet is on shelves now, and I can safely say it has the best dialogue-free, 109-page zombie fight scene you’ll read”

Savage Avengers är lätt våld fokuserad med, men kanske inte lika mycket...

Litet märkligt upplagd serie, som jag minns det. Först är det fyra textsidor med en otroligt tät bakgrundshistoria, och sen typ 54 hela uppslag med minutiöst tecknade zombiefajter i slow motion...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Wakuran skrev:
spindelmannenelektra skrev:


Ja intressant inte läst den. Den verkar vara dialogfri :

”The Shaolin Cowboy: Shemp Buffet is on shelves now, and I can safely say it has the best dialogue-free, 109-page zombie fight scene you’ll read”

Savage Avengers är lätt våld fokuserad med, men kanske inte lika mycket...

Litet märkligt upplagd serie, som jag minns det. Först är det fyra textsidor med en otroligt tät bakgrundshistoria, och sen typ 54 hela uppslag med minutiöst tecknade zombiefajter i slow motion...


Hehehe låter lite udda men lite kul med.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Är inte alla döda i den där Zombie världen än?

De körde ju det stenhårt när det var inne med Zombies, nu har det ebbat ut ju.
Mins att jag läste några trades, mycket udda.

Men en del var skämtsamt gjort, nån hade ett huvud med sig av nån som snackade en massa skit hehe.

Det var ju en alternativ väld bara, jag läste ju Exiles hårt ett tag med, har nu g alla trades tills Claremont tog över och den tappade stinget.
Serien var ju om resor mellan de världar Marvel tydlugen har utöver 616.

Flera dåluga figurer i 616 var mycket bättre i Exiles.

Rätt typiskt mig att haka på nåt udda, men jag gillade den som underhållande serie bara.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag hoppas dessa serier fortsätter på Hulu eller nåt?

Bild
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Man kan alltid hoppas att några /någon av karaktärerna får en ny chans. Men jag är lite skeptisk.

Skulle gärna ha sett mer av alla de karaktärerna. Inte alla av de där serierna var speciellt bra, men de fick bra skådespelare i rollerna och den världen var intressant. Tycker t ex "Defenders" var rakt av kass.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av K-E Lindkvist »

Även om hennes pippilotter är för små (och inte trotsar tyngdlagen) och Margot Robbie krasst sett är för lång för rollen (och måste jobba mera på sin Brooklyn-dialekt) ser jag ändå fram mot det här:

Bild

(Och är skadeglad över alla små svettdoftande comicsgaters som i sina mödrars källare rantar och rejvar över ordet "emancipation" i titeln. Tänk så lättstötta de är! Go SJW:s! [;)] [:p] )
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Wakuran »

Eller ewomancipation… *Skämtflaggan uppe*
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Det där är en rätt kass poster.

Som om man hade en bra idé till en poster,men någon glömde betala licensen till Photoshop och gjorde den i Microsoft Paint istället.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Lite för gullig med imo, hon är inte gullig om hn inte just är på det humöret, bipolär galning mer.

Han var förr aldrig aktuell för Birds of Prey, det var ju en kvinnlig supergrupp kring Oracle, men då Catwoman ofta var med så var de ju inte självklara hjältar.

För min del föredrar jag Gotham Sirens i stället, varför måste filmen ha hjältemässig stil, carför inte skurkar, de är fta mycket roligare.

Harley och Ivy och Catwoman är rätt val, mer dårskap och humor.
En lustig sak med namnet är att Chuck Dixon är upphovsman, den gamle brödskrivaren.
Jag läste blaskan då till new52. Sen har jag inte brytt mig.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Chuck Dixon är en gammal favorit. Var kul att fick göra en ny Bane-miniserie häromåret.

DC hade två filmprojekt på gång samtidigt med Harley, en som hette "Gotham Sirens" och en annan som sen blev "Birds of Prey"

Nu vet man ju väldigt lite om handlingen, men stilen kommer troligtvis vara "DCs deadpool" och det betyder inte att filmen ens har något "birds of prey" team. Utan bara de karaktärerna. Filmen kommer ju inte vara speciellt seriös.


Personligen är jag mer intresserad av James Gunns kommande Suicide Squad film än den här.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av BoJustBo »

super85 skrev:Det där är en rätt kass poster.

Som om man hade en bra idé till en poster,men någon glömde betala licensen till Photoshop och gjorde den i Microsoft Paint istället.


Nja, snarare som första dagen någon använder Photoshop skulle jag säga ;)
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av K-E Lindkvist »

Ingen har väl missat att det häromdagen släpptes fyra nya affischer för Birds of Prey? Ingen tvekan vem som är stjärnan i den filmen...

Bild

Bild

Bild

Bild

Här upptäckte jag ett litet påskägg! Det är enklare att se i högre uplösning vilket det blir om man klickar på bilden.

Nya profilbilder med Margot Robbie som fröken Quinzel:

Bild
Bild
Bild

Och slutligen den första trailern:



Många går just nu bananas över att Black Canary är rasifierad i filmen, men det kan väl ignorera? Jag tycker att det påminner väldigt mycket om hur Harley Quinn skrevs av Amanda Conner & Jimmy Palmiotti, så jag hoppas på det bästa.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Skriv svar