Star Wars

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Star Wars

Inlägg av larsa66 »

The force awakens har premiär den 16:e december 2015
Här är trailern:
http://www.sf.se/nyheter/2015/10/Nu-ar-den-nya-Star-Wars-trailern-har/#undefined
Senast redigerad av 2 larsa66, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av larsa66 »

dubbelpost
Senast redigerad av 1 larsa66, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av larsa66 »

äsch! jag tänkte rätta ett stavfel fast då blev det dubbelpost!
hoppsan trippel!
Ursäkta mig det är jag som är trött...
tryckte visst på citeraknappen när jag skulle trycka redigera.
Ta gärna bort denna också
Senast redigerad av 2 larsa66, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Star Wars

Inlägg av BoJustBo »

Visst är allt snyggt men varför skulle Luke bli en Darth Vader klon? (Dom visar inte Mark Hamill i trailern så det är 95% schans att han är den onda ledaren.) Har inte direkt mycket tillit till JJ Abrams.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av larsa66 »

BoJustBo skrev:Visst är allt snyggt men varför skulle Luke bli en Darth Vader klon? (Dom visar inte Mark Hamill i trailern så det är 95% schans att han är den onda ledaren.) Har inte direkt mycket tillit till JJ Abrams.


Jo det är väl troligt att det är Luke, eller hur?
Det kändes väl lite tråkigt men jag hoppas filmen har samma stämning som trailern. Då blir det ändå något helt annat än dom tre senaste filmerna.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av Ray »

Om det skulle vara så har dom förstört hela Star Wars och då är det ingen större idé att se den. Varför skulle Luke bli en ond ledare när han slogs så hårt mot imperiet i de riktiga Star Wars rullarna. Vore helt enkelt katastrof och jag skulle i alla fall sluta se dom. Dom tre riktiga star wars är suveräna, dom tre nyare var riktigt usla, får hoppas att dom här som kommer nu inte går samma öde till mötes. Helt plötsligt kanske Jar Jar binks inte är så hemsk :)
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Star Wars

Inlägg av mikaelsol »

Tror att Luke får mer en Obi-Wan-roll.

Kommer se filmen 16 december klockan 10:00 och om jag är först ut kommer jag skriva mitt omdöme här.

Tror så här: Den kommer inte att bli bättre än originalfilmerna men bättre än prequel-skräpet. Jar Jar Abrams andra Star Trek-rulle fick 4 solar i betyg av mig (av 5).
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Star Wars

Inlägg av Wakuran »

mikaelsol skrev:Tror att Luke får mer en Obi-Wan-roll.

Kommer se filmen 16 december klockan 10:00 och om jag är först ut kommer jag skriva mitt omdöme här.

Tror så här: Den kommer inte att bli bättre än originalfilmerna men bättre än prequel-skräpet. Jar Jar Abrams andra Star Trek-rulle fick 4 solar i betyg av mig (av 5).

Jag tror John Jonah Abramson faktiskt sa i en intervju att man medvetet försökte göra filmen med mer Star Wars-känsla, vilket var en ganska kontroversiell åsikt bland trekkies... (Intervjun ska åtminstone finnas bland extramaterialet på DVD:n...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Star Wars

Inlägg av BoJustBo »

Wakuran skrev:
mikaelsol skrev:Tror att Luke får mer en Obi-Wan-roll.

Kommer se filmen 16 december klockan 10:00 och om jag är först ut kommer jag skriva mitt omdöme här.

Tror så här: Den kommer inte att bli bättre än originalfilmerna men bättre än prequel-skräpet. Jar Jar Abrams andra Star Trek-rulle fick 4 solar i betyg av mig (av 5).

Jag tror John Jonah Abramson faktiskt sa i en intervju att man medvetet försökte göra filmen med mer Star Wars-känsla, vilket var en ganska kontroversiell åsikt bland trekkies... (Intervjun ska åtminstone finnas bland extramaterialet på DVD:n...)


Inte kändes startrek rebooten särskilt starwars. Har bara sett JJ's första startrek men jag gillade den förutom hur den var filmad (aka JJ's störstadel i den). Story och skådespel var ganska bra.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Simpukka
Very Good
Inlägg: 111
Blev medlem: tis 13 jan 2015, 13:23

Re: Star Wars

Inlägg av Simpukka »

Haha Mark Hamill gör lite reklam för den kommande filmen där han "cosplayar" som Stormtrooper

https://www.youtube.com/watch?v=v7BwIyNN9rs

Men effekten hade ju varit mycket bättre om han tagit av sig hjälmen och avslöjat sig man ju tycka?

Nåja nya Star Wars har ju premiär nu om bara några dagar men vet inte hur mycket jag egentligen bryr mig. Har av någon anledning aldrig riktigt känt mig så intresserad av Star Wars världen även om jag gillade Jedi Knight spelen till PC.

Vad gäller den nya filmen så gissar på att den kommer knyta an betydligt mer till de tre ursprungliga filmerna plats- och referensmässigt etc. Vore ifs vara rätt kul om någon Gun Gun(?) ala Jar Jar Binks skulle dyka upp! :D
Användarvisningsbild
RioGrande
Moderator
Inlägg: 4386
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:28

Re: Star Wars

Inlägg av RioGrande »

Nu vet jag inte hur mycket de var tvungna att rätta sig efter filmerna och Lucas.... men i en av spinoff-bokserierna, som utspelade sig senare än filmerna, var Luke ---precis som någon gissade --- en vis läromästare, typ Obi-Wan. Hjältarna i den bokserien ---som ett av mina barn läste---- var två tvillingar som var barn till Solo och prinsessan. (När jag googlar verkar det som om det var fler än två barn?)

Bokserien hette "Young Jedi Knights". . . Men trots detta oöversatta namn så var böckerna i övrigt översatta till swensko.
Användarvisningsbild
Allan Kämpe
Near Mint
Inlägg: 2003
Blev medlem: tor 02 jul 2009, 17:42
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av Allan Kämpe »

Recension på svt.se av nya Star Wars-filmen. Varning för spoilers för er som inte vill veta för mycket i förväg innan ni sett filmen!
http://www.svt.se/kultur/film/star-wars ... ce-awakens
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av Ray »

Såg filmen igår och det är den bästa sedan de gamla originalfilmerna. Den står sig väldigt väl och känns trogen originalen. Helt klart fanns det en scen jag hatade, men filmen är suveränt bra!
Finns inget att klaga på!
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Star Wars

Inlägg av mikaelsol »

Här är mina tankar efter att ha sett filmen. OBS ENBART EN MASSA SPOILERS! http://www.mikaelsol.se/?p=970
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av Ray »

JAg kan faktiskt hålla med i allt vad herr Sol har skrivit i sin recension och jag fullkomligt HATADE en scen som också nämns där.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Star Wars

Inlägg av BoJustBo »

Brorsan såg den igår och kunde konstatera att nej, JJ Lensflare kunde inte låta bli att använda massa digitala lensflares.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Star Wars

Inlägg av mikaelsol »

Linsöverstrålning är det bästa effekten!
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av Ala »

Jag såg filmen i onsdags när den hade premiär och jag fick verkligen andan tagen ur mig. Det bästa jag sett sedan första gången jag såg de gamla filmerna. Toppbetyg och magi rakt igenom. JJ har verkligen lyckats fånga Star Wars-känslan och jag tycker filmen lever upp till, och till och med överträffar, mina högt ställda förväntningar. Jag kan inte vänta på att få se vart de ska ta vägen med historien härnäst!
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Star Wars

Inlägg av larsa66 »

Jag instämmer med Ala 100 %. Jag såg den ikväll och jag tror att alla som gillade de tre första filmerna kommer att gilla denna.
Skriv svar