Supergirl tv serie.

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Hmm jösses vilken soppa.

Den gamla klä snygg tjej fult och med fula brillor så hon kan förvandlas lätt från det ena till det andra.

Urkass orgin ingår.

Jag hajar att det inte e är för mig, men underskattar man inte en ev. Kvinnlig publik,?

Värdelöst försök att höja Girl högre än Woman ingår.

Pinsam figh är hon slåss som typ tja en tjej och inte med superfart eller nåt som vore logiskt oavsett nybörjarläget.

Lyfta flygplan, i princip osårbar o flyga i superfart men i övrigt vara kass???
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Ok såg ingen, det är bara npgra dar sen piloten gick, men där ser man.

Antingen får modsen föra ihop dem eller så kan man tycka här?

Jag koillar nog nästa avsnitt med, vill se lite var det ligger och hur tjejigt de tänker sig.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

jag tycker att det är helt ok för vad det är. Jag kanske inte är målgruppen men jag tyckte att det var charmigt. Skönt att allt inte är gritty och mörkt och charmig tjej hon som spelar Supergirl/Kara. Origin-storyn var rätt nära från den moderna serietidningsversionen, vilket förvånar mig inte eftersom de som är inblandade är samma gäng som gör "Flash" och "Arrow".

Lite för stressat som ofta med pilotavsnitt ofta är, hade behövts en sådan old-skool pilotavsnitt från 80/90 talet som är 60-90 minuter. Det ostiga är lite för ostigt, däremot så finns det en känsla för det roliga jag gillade. Balansen mellan det seriösa och det lite överdrivna campy är något de får jobba med. Tycker att "Gotham" hela tiden haft liknande problem. Sen är det lite för PK igen att tvinga fram en svart Jim Olsen. Det är itne så att det kryllar av rödhåriga tonårsgrabbar på tv heller, men sådant är det nuförtiden att det blir över-PK, även förhållandet mellan Supergirl och hennes syrra är totalt ointressant för min del, men tja, är väl mest min åsikt.

Jag hajar att det inte e är för mig, men underskattar man inte en ev. Kvinnlig publik,?

Värdelöst försök att höja Girl högre än Woman ingår.


Jag är rätt säker på att många småtjejer tycker att det är häftigt med att titta på Supergirl istället för bara pojkar som får vara starka. Sen var det inget försök att höja Girl högre än Woman, det var en poäng med att säga att det är inget fel att vara en girl. Vilket jag håller med om.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Jo du har väl rätt med publiken.

Vi får se, jag är ju en av de där som ignorerar tjej eller kille i huvudroll och ser till vad som berättas i första hand.

Klart jag vet att allt med kvinnlig huvudroll alltid säljer sämre, trist.

Jag är inte heller med dem som tror att förfatraren måste vara kvinna för att skriva om en, historiskt sett har de väldigt fel isf.
Men jag kak iofs inte bedömma det helt, det handlar för mig mer om grupper som gillar vad.

Och vi vet att tyvärr är vi pojkar de som även som sk vuxna ännu kan ta till oss sånt här, tjejer har klart svårare här.

Eller så är jag bara felinforkerad då jag är vad jag är hehe
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

kanske med superhjälte-filmer osv. Fast t ex här i England där jag bor så pratar jag med tjejer väldigt ofta som gillar superhjältar och följer t ex The Flash på TV. Senast idag så snackade jag med en kollega som sa att hon just börjat följa "Daredevil" på netflix och gillar det.

Vad jag uppfattat så kan småtjejer betydligt oftare läsa sagor och barnböcker där hjälten är en pojke, men om hjälten är en tjej så har pojkar svårare att gilla det. Detta då vad mina vänner som jobbar med barn ,berättat för mig att de märkt i sina jobb och även läst om när de pluggade. Gissar själv att en anledning varför premiäravsnittet hade så bra tittarsiffror var för att det här lockade båda många småtjejer och unga kvinnor att kolla upp det här.

En nät-kompis sa t ex att han tyckte att den var sådär men han tyckte att det var kul att kolla på med sin 11 åriga dotter. Om det blir någon form av trend så tycker jag att det är bra.

Sen tycker inte jag att det här var på något sätt fantastiskt, men det har potential. Sen finns det gott om TV-serier som aldrig når sin potential. T ex "Gotham" är inne på sitt andra år och nivån där (anser jag, och rätt många som tittar verkar det som) är väldigt upp och ner.
mikaelsol
Fine
Inlägg: 389
Blev medlem: tor 21 apr 2011, 14:24

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av mikaelsol »

The Arrow är ju verkligen en såpopera så den kan jag tänka mig passar för de som i vanliga fall gillar Glamour och liknande.

Min sambo som är kvinna gillade verkligen Daredevil på Netflix. Hon är ointresserad av superhjältar i vanliga fall. Eller hon gillade senaste X-MEN-filmen som jag hatade.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Intressant att höra.

Här i Sverige på min tid läste ju alla serier men tjejer slutade före tonåren helt, det visar sig idag när vi alla blivit gamla, de samlar Bamse och Pellefant osv, det är vad de mins helt enkelt.

Men Sverige är ingen bra utgångspunkt här pga hur illa marknaden varit här, med monopol mm som varit för att hindra serier för alla.

UK vet jag inget om idag, deras storhetstid i inhemska serier verkar ha passerat men de hade under all tid amerikanska serier där, lätt pga språket.

Hur ser drt ut där idag? Vad finns?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:UK vet jag inget om idag, deras storhetstid i inhemska serier verkar ha passerat men de hade under all tid amerikanska serier där, lätt pga språket.

Hur ser drt ut där idag? Vad finns?

2000 AD ges iaf fortfarande ut...
http://www.2000adonline.com/
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Kanske borde det fått en egen tråd, vad står på hyllan i alldaglighandeln i Storbritannien UK.

Jo jag viste att 2000AD existerar.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

The Arrow är ju verkligen en såpopera så den kan jag tänka mig passar för de som i vanliga fall gillar Glamour och liknande.


Arrow är precis lika mycket såpopera som diverse TV-serier på vanliga kanaler är, de alla har sina bitar med diverse drama, romantik etc blandat med action och spänning. Det är en gammal model på vanliga TV-kanaler. Jämförelsen med Glamour har dock väldigt lite att göra med verkligheten. Glamour ses troligtvis av en betydligt bredare målgrupp, där gamla människor är stora fans av det. Superhjälte-genren numera har en yngre publik i regel. HBO/Netflix etc är betydligt annorlunda. T ex "Flash" är en väldigt trogen (med hollywood mått) superhjälte-tv serie men den har också sina bitar av kärlek&drama eftersom då träffar den flera målgrupper.

Agentum:
Hur ser drt ut där idag? Vad finns?


Betydligt bättre ut än i Sverige. Fast resten av norden har det betydligt bättre när det gäller serietidingar än Sverige.

I England ger de ut reprints på DC och Marvel, ofta så att ugviningen är några månader efter den i USA. t ex att de har en titel som heter typ "BATMAN" men sen har den ett nummer av Batman, ett med Batman/Superman och en tredje serie. T ex kan det vara något nummer där Flash var med och det inkluderar klassiska "Gäspel av Flash känd från TV-serien!" . Finns ett gäng titlar baserade på Marvels och DCs tidningar baserade på animerade TV-serier menade för yngre publik, sådana där leksaker medföljer osv. Ibland har DC eller Marvel album, såg någon med Spider-Man i la kiosken häromdagen. Finns andra barnserier också.

2000AD och The Walking Dead finns också. Detta då de serier som man kan köpa i kiosker och matbutiker. kiosker har bättre urval givetvis än vanliga matbuiker.

Sen finns ju en väldigt god mängd fina seriebutiker, speciellt här runt London där jag bor.

här är den lokala seriebutiken jag går till som är några stenkast från vart jag bor

http://www.chaoscitycomics.com/
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Klart bättre avsnitt 2, flygscenerna är ju riktigt bra får man säga.
Sen jaja det är tjejinriktat och imo ännu är fienden obegriplig och ointressant.

Jag är ju en av dedär som ignorerar vilket kön som är huvudfigur och tom anser att det är bevisat att män kan skriva bra kvinnliga figurer.
Men jag inser att det knappast är huvudelen av tyckare som tycker så.

Deras tidningar har i alla tider sålt sämre än Man tidningarna, WW hade iofs en tid där under golden age, och Birds of Prey gick bra.

Supergirl har alltid hängt lös imo var PADs variant den bästa men han svävade iväg väl sen, den som tog över sög hejdlöst.

Denna är iaf nybörjare inte mästare direkt, och funkar på fler sätt blond och lång, ok att de har fodrat dräkten men men.
Figherna med henne är dock lite mycket tjejbråk, systern är bättre där.

Nåväk klart bättre episod.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Jag gillade också andra avsnittet mer än första.

Jag gillar valet av Supergirl, hon har energi och charm utan att hon känns fejk. Sen tycker jag att det är kul att dräkten ser så bra ut och det är ju en rätt klassisk variant av dräkten också.

Skurken är lite krystad...liksom hennes morsas elaka tvilling som också är någon form av General Zod kopia? hon kanske blir bättre.

Jag håller med flygscener/action scener/skurkar osv ser ju väldigt bra ut. Man kan snabbt youtube Lois&Clark från 90-talet och se hur billig den serien såg ut i jämförelse.

Sen vet man ju att vi troligtvis kommer se väldigt lite av Superman i serien eftersom DC har redan "gett" karaktären till filmer. Jag behöver inte se Superman hela tiden, men detta blir märkligt om andra karaktärer hela tiden ska säga typ "här har du en mantel från din kusin" eller "din kända kusin tycker att du gör det bra" osv.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Ray »

Kollade första avsnittet men hon som spelar Supergirl var inte bra som Supergirl. Hade säkert funnits andra som passat bättre. Inget jag kommer att följa, tyvärr.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Vilken typ hade du accepterat då?

Vad är felet?

Jag tyckte piloten var dålig, men att det iaf tog sig lite sen.

Men säg gillar man tonårs supergirl så är detta totalt fel.

Jag har ju föredragit en vuxen supergirl. Dvs lång mantel osv.
Det gulliga söta DC tog up senare avskydde jag.

Nåväl jag såg episod 3 och de för söker iaf skärpa upp fightscenerna som jag klagat tidigare på.
Jag ser som super85 problemet med en refererad kusin Superman hela tiden men som aldrig hälsar på, det bara funkar inte.

Maxvell Lord som jag känner väl, jag inser inte varför han är med här.

Tveksam är jag med för Jimmy Olsen som ärligt inte har en enda liknelse med originalet och fö inte varit nån loverboy till nån Supergirl.
He sucks imo.
Han är bunden till Lucy Lane imo och inget annat.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Ray
Very Fine
Inlägg: 903
Blev medlem: tor 03 feb 2011, 21:08
Kontakt:

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Ray »

Nja, jag vet inte, hon är lite för "grå" på något sätt, dålig utstrålning. Jag har inte läst stålflickan sedan 70 - 80 talet. Men någon tonårsvariant vore ännu sämre. Är otroligt trött på alla hjältar som knappt blivit torra bakom öronen och ändå skall lösa världsproblem, totalt orimligt.
Jimmy Olsen är totalt fel här
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Jag tycker Melissa Benoist är toppen som Supergirl, hon har energy och är väldigt charmig i rollen. Själva manusförfattandet och vissa av de andra karaktärerna har jag svårare för.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av Agentum »

Ok ett avsnitt till.
Här blevdet tokjobbigt 45 min tjejavsnitt imo.
Mycket sk hunkgrejor från Olsen som imo är en flopp annars, jag förstår inte alls castingen för just denrollen.

Dock käns det som de lyssnat på mig, fightingscenerna är klart bättre och ser inte tjejbråkaktiga ut iaf.
Sen förstår jag att det här inte är för mig och jag släpper nog serien, snart börjar Jessica Jones och då får vi se, kan den bli allmänseriös så är det nåt, jag gillade serien.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

På många sätt det bästa avsnittet av säsongen, men samtidigt många svagheter. Hela dramat och skrikandet under middagen kändes bara onödigt. Annars förbättring på mycket, t ex fightscener, och hur man gjorde borde Hank Henshaw och Cat Grant betydligt intressantare efter det här avsnittet.

Avsnittet som för övrigt egentligen är avsnitt 5. TV-kanalen valde att ändra på visnings-ordningen eftersom fjärde avsnittet har något terrorist/bomb-relaterat som inte kanske skulle vara trevligast att titta på nu.

Livewire lyckads de bra med. Såg bra ut rent allmänt, inte bara "bra för TV" utan bra.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Supergirl tv serie.

Inlägg av super85 »

Har tittat på de senaste avsnitten. Måste säga att de sista två avsnitten, speciellt det som sändes i USA i måndags var faktiskt bra. Förra avsnittets twist började jag misstänka tidigare under säsongen med riktigt coolt ändå scenen med avslöjandet. De där effekterna för den kända (för serienördar) karaktären hade sett ut som sk*t för några år sedan. Nu var det coolt.
Skriv svar