Stan Lee*s Lucky Man

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Agentum »

En serie jag antar att han sålt till UK och om faktiskt har 2 säsonger.

Handlar om en polis som har enorma spel-problem men övertar ett armband som kan ändra allt till hans fördel, men som inte skulle gå till honom egentligen.

Inte så dum även om jag bar sett ett par avsnitt.

OK det är väl inget serieanslutet men tja Stan Lee är ju klart det iaf.

Det är 40min avsnitt och iaf hyfsat påkostat.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Wakuran »

Så armbandet funkar bara för spelrelaterade problem, inte för problem i allmänhet? Annars känns det en hel del som en Deus Ex Machina-gimmick, som är väldigt svår att skriva på ett bra sätt.

Stan Lee har ju slängt ur sig drösvis med koncept, men efter Jack Kirby och Steve Ditko på 60-talet är det ju inte många man minns...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Agentum »

Nej det funkar på sitt sätt för allt, det var bara det att han först hade de problemen.

Men det har ju en baksida, inte bara att han inte var den önskade brukaren av det.

Om Stan Lee så är det väl så att han försvann tidigt 70 tal för att mer vara frontman för Marvel utåt och sen helt slutade där för att starta en egen firma inom just animerat eller som sagt olika TV serier.

Men han är ju än idag en frontman för Marvel i en mindre skala, han har skrivit Spider-man dagstripar i modern tid men utan at alls hålla reda på vad som händer i Marvel universum.

Sista mig veterligen hjälten för Marvel var She-Hulk och det var bar just det att hon skulle finnas inget mer allt annat bygdes upp av andra, detta var 1980.

Karln är igång ännu med idéer.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Wakuran »

Men det funkar ändå manusmässigt? Det känns ju som ett armband som kan lösa alla problem, borde leda till antingen väldigt tråkiga eller väldigt långsökta historier...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Agentum »

Ok, jag har sett 3 avsnitt så det är svårt att svara på om det håller.

Men det ser väl ut som att armbandet ger en massa problem även om det ger just huvudpersonen tur.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Wakuran »

Typ som en sån där aptass, som alltid förvrider önskarens önskningar?...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Agentum »

Armbandet ger ju visserligen bäraren en förmåga att ändra utgången i situationer till sin fördel dvs tur, men de andra runt honom verkar det inte fungera så positivt för om de inkluderas i hans "tur".
Han kan ju göra rent vansinniga saker och klara sig, men han är ju polis och har kollegor med sig i jobbet.
Dels är armbandet inte hans att bära utan nån är ute efter det för egen del beredd att sätta in vad som helst för att få det.

Jag förstår hur du tänker, att han egentligen kunde vinna åt sig pengar så han kunde sluta med allt och bara leva på dem och sin tur ensam, saken är väl ala Stan Lee att han egentligen innerst trots sina spelproblem är en hyvens snubbe som vill göra det rätta.

Armbandet går ej att ta av, så tja isf får man hugga av armen.

Jag har inte kommit längre, jag är ganska långsam att se på TV serier fast jag har hela säsongen [:o)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Wakuran »

Så det är som en liknelse för maktmissbruk och så? Kanske begriper konceptet bättre om jag får se det.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Agentum »

Jag har sett första säsongen och jag tycker det är bra faktiskt, vad jag förstår trodde många att det var en sån serie som kanske gick lite för långsamt till väga för att få en andra säsong, men det fick den.

Det underhåller mig iaf.

Och ja Stan Lee den linslusen dyker som vanligt upp nånstans.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Agentum »

och nu har jag sett båda säsongerna och hoppas det inte blir mer iaf inte med det här.

Bra serie, klart bland det bättre i modern tid, bra ihopsytt på slutet och inte ett lyckligt slut för alla.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av spindelmannenelektra »

Kollade just på den första säsongen den var bra. Stan Lee kan än.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av super85 »

Även jag är ett fan av Stan Lee men jag antar att ni flesta vet att det inte är Lee som aktivt jobbar med manus/storys etc?
Hans bolag "POW Productions!" är ju bakom TV-serien som kom till att han själv berättade för fans att han skulle önska att hans superkraft skulle vara att ha tur. Sen med hjälp av det så skapade Neil Biswas TV-serien.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Wakuran »

super85 skrev:Även jag är ett fan av Stan Lee men jag antar att ni flesta vet att det inte är Lee som aktivt jobbar med manus/storys etc?
Hans bolag "POW Productions!" är ju bakom TV-serien som kom till att han själv berättade för fans att han skulle önska att hans superkraft skulle vara att ha tur. Sen med hjälp av det så skapade Neil Biswas TV-serien.

Det låter ju ungefär som Stan Lees vanliga manusarbete ända sedan 60-talet...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Agentum »

Ja underförstått menade ju även jag att Stan Lee har fått ett uppslag till iden här, som wakuran kommenterar så som han ofta gjort.
Andra människor hsr gjort verklighet av det i slutändan men Stan Lees namn tros iaf vara säljande i sig här.
Jag tycker det var en bra tv serie. [:)]
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ja den var riktigt bra kollade just klart på den.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:Även jag är ett fan av Stan Lee men jag antar att ni flesta vet att det inte är Lee som aktivt jobbar med manus/storys etc?
Hans bolag "POW Productions!" är ju bakom TV-serien som kom till att han själv berättade för fans att han skulle önska att hans superkraft skulle vara att ha tur. Sen med hjälp av det så skapade Neil Biswas TV-serien.


Tack för info. Ja Stan är inte 20 längre. Stackarn hans fru dog ju. Hoppas han är kry länge till. Han gör nog rätt mycket ändå med tanke på hans ålder. Jag är ett mega stort fan av honom. Det kommer jag alltid vara.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av Wakuran »

Råkade just se att SVT köpt in TV-serien för att visa på TV och på SVT Play, så då kan den förhoppningsvis få litet större publik här.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av spindelmannenelektra »

Det kommer tydligen en säsong 3 kul.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
larsa66
Moderator
Inlägg: 2353
Blev medlem: ons 13 jun 2012, 20:50
Ort: Robertsfors
Kontakt:

Re: Stan Lee*s Lucky Man

Inlägg av larsa66 »

Jag har börjat se den på SVT-play först så jag hinner ikapp. Sen får man väl börja följa den på TVn. Bra tid. 22-tiden fredagkvällar och just nu följer jag ingen annan TV-serie.
Den är bra, mycket bra. även om det inte är Stan Lee som skrivit är den ändå typisk honom.
Skriv svar