Justice League Recension

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Justice League Recension

Inlägg av Ala »

Ja, verkar tyvärr som att studion fick lite för mycket att säga till om här. Även om jag som sagt tyckte mycket om filmen ändå.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League Recension

Inlägg av super85 »

Japp, den fungerar filmen, och jag gillade den också. Men det är en sån typisk "studion har fipplat med den" känsla med hela rullen. Man har klippt och klistrat ihop det så att fungerar, men helt klart så är det erm..hur ska man säga "several visions" instället för bara en.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Justice League Recension

Inlägg av BoJustBo »

Ala skrev:
BoJustBo skrev:
Ala skrev:
super85 skrev:Evighetsproblem verkar det vara med DCs filmuniversum det där att man släpper extended editions. Skulel inte förvåna mig om man först släpper en extended edition som innehåller en längre version som Whedon redigerat ihop. Och sen om något år släpper någon form av Snyder-cut.

Kul att du gillade filmen. Jag gillade den också :).


Ja, alltså, det blir ju så när studion lägger sig i för mycket. Även om jag tyckte filmen var grym så tror jag knappast att det var Snyders vision för filmen.

Snyder sa upp sig på grund av tragedi i familjen, det var inte studion som var klåfingriga.


Jo, det vet jag. Men det betyder inte att den färdiga filmen är den som Snyder hade släppt ifrån sig om han fått bestämma själv. Kolla bara på BvS.


Jag kollar helst inte på BvS =P

Men nej visst, eftersom han slutade så tog Whedon över, och varför kulle Whedon göra något i Snyders stil som är helt annorlunda från hans egen, så inte konstigt om det känns lite schizofrent.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League Recension

Inlägg av super85 »

Snyders Ultimate edition av BvS är en bra film i genren. Betydligt mer intressant än majoriteten av filmer som görs i genren. Inte är den felfri. Men fortfarande bra.

Och det är självklart att Whedon anpassade sig till det färdiga materialet som fans. Hans material skulle matcha det som filmats tidigare. Ett proffs som Whedon går inte in för att "göra sin egen grej" med ett gig som detta. Bidra med humor,dialog och grejer som det? Absolut, men det ska passa ihop. Vilket det gör förvånansvärt bra.

Att det känns ibland litegrann ryckigt och lite ihoppysslat är mestadels på grund av filmbolaget och deras påhitt om att göra filmen så kort som den är. Som sagt Whedons egna färdiga version var garanterad 10-20 min längre. Tonvis av trailermaterial förstärker den teorin.
Skriv svar