https://www.youtube.com/watch?v=mVFhNYe7bIs
super85 skrev:Helt ok teaser.
Bra version av Avengers musiken. Väldigt mycket cgi overload där som jag blir mer och mer allergisk på. De har som tur är tid att putsa på det.
BoJustBo skrev:super85 skrev:Helt ok teaser.
Bra version av Avengers musiken. Väldigt mycket cgi overload där som jag blir mer och mer allergisk på. De har som tur är tid att putsa på det.
Tja dom lär ju inte ta ut cgi och byta den mot riktiga effekter.
Wakuran skrev:BoJustBo skrev:super85 skrev:Helt ok teaser.
Tja dom lär ju inte ta ut cgi och byta den mot riktiga effekter.
Jag såg ju Twilight Zone-filmen på bio nyligen... Ofta finns det väl en anledning till att man använder CGI...
BoJustBo skrev:Wakuran skrev:Jag såg ju Twilight Zone-filmen på bio nyligen... Ofta finns det väl en anledning till att man använder CGI...
Vad var det för fel på effekterna i den filmen?
Wakuran skrev:BoJustBo skrev:Wakuran skrev:Jag såg ju Twilight Zone-filmen på bio nyligen... Ofta finns det väl en anledning till att man använder CGI...
Vad var det för fel på effekterna i den filmen?
Dålig kombination av tajta deadlines, regissörshybris, starka egon och dålig kommunikation... De råkade döda ena huvudrollsinnehavaren och två hastigt inkallade barnskådespelare...
https://en.wikipedia.org/wiki/Twilight_Zone_accident
Vissa saker är ju mycket enklare och säkrare att göra med CGI... Framför allt i action- och superhjältesammanhang...
spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.
BoJustBo skrev:spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.
En omöjlighet om inte filmen är tio timmar lång.
Wakuran skrev:BoJustBo skrev:spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.
Ett problem med ensemblefilmer överlag. Mer än fem-sex karaktärer, och de blir lätt generiska biroller eller skräniga klichéer...
Dude skrev:Wakuran skrev:BoJustBo skrev:spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.
Ett problem med ensemblefilmer överlag. Mer än fem-sex karaktärer, och de blir lätt generiska biroller eller skräniga klichéer...
Det är just de som är fördelen med Marvel, vi känner redan karaktärerna. Vi har sett dem ett flertal gånger och de har fått sin utveckling. Nu är det bara kul att se dem integrera med varandra (läs fajtas). Till skillnad från Justice Leauge...
Om vi tittar på civil War innehöll dem en mängd karaktärer men tappade inte nerven utan den höll rakt igenom och sista akten är nog min favorit bland marvelfilmerna. Så jag har stort förtroende för Russo bröderna att de kommer leverera en schysst superhjältefilm
Dude skrev:Wakuran skrev:BoJustBo skrev:spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.
Det är just de som är fördelen med Marvel, vi känner redan karaktärerna. Vi har sett dem ett flertal gånger och de har fått sin utveckling. Nu är det bara kul att se dem integrera med varandra (läs fajtas). Till skillnad från Justice Leauge...
Om vi tittar på civil War innehöll dem en mängd karaktärer men tappade inte nerven utan den höll rakt igenom och sista akten är nog min favorit bland marvelfilmerna. Så jag har stort förtroende för Russo bröderna att de kommer leverera en schysst superhjältefilm
super85 skrev:Dude skrev:Wakuran skrev:BoJustBo skrev:spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.
Tyckte det fungerade bra med karaktärerna i Justice League. Speciellt eftersom man kände de 3 stora och de hade fått sin utveckling, och sen hade sett glimtar av de andra i tidigare filmer. Det är ju inte så att man gjorde 5-6 Magnificent Seven prequels innan man gjorde den filmen.Sen är det också givetvis en fördel när man gjort filmer så länge i samma universum som Marvel har , det förnekar jag inte heller.
Jag hoppas filmen blir bra, "Winter Soldier" var en höjdare, en av mina favoriter av Marvels filmer. Civil War däremot var en besvikelse.
super85 skrev:För det första så är den fulare än "Winter Soldier". Inget av actionscenerna i "Civil War" är lika snygga. Fighterna har sämre koreografi. Handlingen är mer spretig. "Winter Soldier" trotts att den innehåller stora mängder superhjälte klichéer, så har den filmen igenom en cool 70-tals thriller vibb. Den känns farligare. Som om saker står på spel på riktigt. För en så seriös titel som "Civil War" så känns det inte som krig eller om det är mycket på spel.
"Civil War" skulle säkert kännas bättre om inte "Winter Soldier var en såpass bra film. Sen har Civil War bra grejer också, t ex Spidde. Och det är kul att RDJ spelar annat än sig själv i den.
Återgå till "Film, TV och bio"
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst