Avengers: Infinity War

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Sandblaster
Very Good
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 dec 2015, 01:11

Avengers: Infinity War

Inlägg av Sandblaster »

Så ...första officiella trailern är äntligen här (inget läckt skit). :D

https://www.youtube.com/watch?v=mVFhNYe7bIs
"Ingen kan vara nere med en ballong!" - Nalle Puh.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av super85 »

Helt ok teaser.
Bra version av Avengers musiken. Väldigt mycket cgi overload där som jag blir mer och mer allergisk på. De har som tur är tid att putsa på det.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av BoJustBo »

super85 skrev:Helt ok teaser.
Bra version av Avengers musiken. Väldigt mycket cgi overload där som jag blir mer och mer allergisk på. De har som tur är tid att putsa på det.

Tja dom lär ju inte ta ut cgi och byta den mot riktiga effekter.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av super85 »

De jobbar med cgi väldigt länge och oftast ser slutprodukten alltid bättre ut än i trailers. Och jag tror att slutresultatet kommer vara betydligt bättre än vad trailern visar.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:
super85 skrev:Helt ok teaser.
Bra version av Avengers musiken. Väldigt mycket cgi overload där som jag blir mer och mer allergisk på. De har som tur är tid att putsa på det.

Tja dom lär ju inte ta ut cgi och byta den mot riktiga effekter.

Jag såg ju Twilight Zone-filmen på bio nyligen... Ofta finns det väl en anledning till att man använder CGI... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av super85 »

Ofta är det ju mest för att CGI går snabbare och ibland konstigt nog så blir det billigare att göra än att göra något "på riktigt".

CGI är helt ok när det används så att det ser naturligt ut och blandas in bra. T ex som hur Christopher Nolan använder det. Lika ofta ser man grejer som ser helt f*rjävliga ut som är gjorda med CGI. T ex explosioner som ser ut som TV spel från 2004, himlen, folk som uppenbarligen står bakom en grön skärm osv.


Jag gillar delarna med Peter Parker i teasern. Tycker det ser coolt ut.
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av BoJustBo »

Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
super85 skrev:Helt ok teaser.
Bra version av Avengers musiken. Väldigt mycket cgi overload där som jag blir mer och mer allergisk på. De har som tur är tid att putsa på det.

Tja dom lär ju inte ta ut cgi och byta den mot riktiga effekter.

Jag såg ju Twilight Zone-filmen på bio nyligen... Ofta finns det väl en anledning till att man använder CGI... [B)]

Vad var det för fel på effekterna i den filmen?
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av super85 »

Nu kanske försöker läsa nånstans tankar,Jag vet inte om han antydde på tragiska olyckorna under inspelningen av Twilight Zone filmen. Är dock inte anledning att använda cgi till "allt"
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:
Wakuran skrev:Jag såg ju Twilight Zone-filmen på bio nyligen... Ofta finns det väl en anledning till att man använder CGI... [B)]

Vad var det för fel på effekterna i den filmen?


Dålig kombination av tajta deadlines, regissörshybris, starka egon och dålig kommunikation... De råkade döda ena huvudrollsinnehavaren och två hastigt inkallade barnskådespelare...

https://en.wikipedia.org/wiki/Twilight_Zone_accident


Vissa saker är ju mycket enklare och säkrare att göra med CGI... Framför allt i action- och superhjältesammanhang...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av spindelmannenelektra »

Jag är inte jättenöjd med Avengers trailern. Det är lite stort och pampigt för min smak. Men jag hoppas filmen blir riktigt bra. Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna. Kul med så många karaktärer i samma film. All action och fajter m.m är kul men jag tycker mest om att se karaktärerna utvecklas. Sen hoppas jag de får med lite humor såsom i senaste Thor och de två senaste The Guardian of the Galaxyfilmerna. Thorfilmen var ju hur skön och rolig som helst.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
BoJustBo
Moderator
Inlägg: 1444
Blev medlem: tor 30 jul 2015, 10:23

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av BoJustBo »

Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
Wakuran skrev:Jag såg ju Twilight Zone-filmen på bio nyligen... Ofta finns det väl en anledning till att man använder CGI... [B)]

Vad var det för fel på effekterna i den filmen?


Dålig kombination av tajta deadlines, regissörshybris, starka egon och dålig kommunikation... De råkade döda ena huvudrollsinnehavaren och två hastigt inkallade barnskådespelare...

https://en.wikipedia.org/wiki/Twilight_Zone_accident


Vissa saker är ju mycket enklare och säkrare att göra med CGI... Framför allt i action- och superhjältesammanhang...


Ja just det, det hände ju. Dock kan ju sådant undvikas bara genom den idag förbättrade greenscreen tekniken då man sällan kan se att saker faktiskt är inklippta.

spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.

En omöjlighet om inte filmen är tio timmar lång.
Mina serier
Mer skimrande än guld viewtopic.php?f=61&t=10853
De skrev fred med vårt blod viewtopic.php?f=61&t=10624
In I Dimman viewtopic.php?f=61&t=10725
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av Wakuran »

BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.

En omöjlighet om inte filmen är tio timmar lång.

Ett problem med ensemblefilmer överlag. Mer än fem-sex karaktärer, och de blir lätt generiska biroller eller skräniga klichéer...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av super85 »

Tror inte någon har något emot bra säkerhet i filmer. Karaktärer som blir som tv-spel eftersom man går fult ut cgi istället för smink. X-Men Apocalypse var ingen höjdare kanske, men skurken såg åtminstone äkta ut. Bakgrunder som ser ut som spel etc.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av Dude »

Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.

En omöjlighet om inte filmen är tio timmar lång.

Ett problem med ensemblefilmer överlag. Mer än fem-sex karaktärer, och de blir lätt generiska biroller eller skräniga klichéer...


Det är just de som är fördelen med Marvel, vi känner redan karaktärerna. Vi har sett dem ett flertal gånger och de har fått sin utveckling. Nu är det bara kul att se dem integrera med varandra (läs fajtas). Till skillnad från Justice Leauge...

Om vi tittar på civil War innehöll dem en mängd karaktärer men tappade inte nerven utan den höll rakt igenom och sista akten är nog min favorit bland marvelfilmerna. Så jag har stort förtroende för Russo bröderna att de kommer leverera en schysst superhjältefilm [:)]
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av spindelmannenelektra »

Dude skrev:
Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.

En omöjlighet om inte filmen är tio timmar lång.

Ett problem med ensemblefilmer överlag. Mer än fem-sex karaktärer, och de blir lätt generiska biroller eller skräniga klichéer...


Det är just de som är fördelen med Marvel, vi känner redan karaktärerna. Vi har sett dem ett flertal gånger och de har fått sin utveckling. Nu är det bara kul att se dem integrera med varandra (läs fajtas). Till skillnad från Justice Leauge...

Om vi tittar på civil War innehöll dem en mängd karaktärer men tappade inte nerven utan den höll rakt igenom och sista akten är nog min favorit bland marvelfilmerna. Så jag har stort förtroende för Russo bröderna att de kommer leverera en schysst superhjältefilm [:)]


Jag tycker man kan lära känna dem lite till. Jag skulle vilja se 20 procent action och 80 procent handling. Jag har alltid haft svårt med vissa Avengerstidningar då det bara är en massa fajter hela tiden. Men jag tror Marvel kommer leverera nu med och jag tror man får lära känna dem lite till. Jag tyckte mycket om Civil War men just sista striden tyckte jag det blev lite mycket. Men som sagt jag hoppas också på mycket humor. Det skall bli riktigt spännande att se hur de får till det med så många karaktärer. Vilka hjältar skall få mest tid? Jag hoppas på mycket action och tid för Spider-Man. Jag blir väldigt förvånad om jag starkt diggar filmen om det bara blir action. Men som sagt håller tummarna för en bra film där man får känna lite på alla hjältarna. Ni har rätt att det blir svårt och omöjligt att gå in allt för mycket på djupet hos varje karaktär. Dessutom känner vi dem sedan innan, sant. Jag längtar väldigt mycket till filmen måste jag säga.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av super85 »

Dude skrev:
Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.

En omöjlighet om inte filmen är tio timmar lång.

Ett problem med ensemblefilmer överlag. Mer än fem-sex karaktärer, och de blir lätt generiska biroller eller skräniga klichéer...


Det är just de som är fördelen med Marvel, vi känner redan karaktärerna. Vi har sett dem ett flertal gånger och de har fått sin utveckling. Nu är det bara kul att se dem integrera med varandra (läs fajtas). Till skillnad från Justice Leauge...

Om vi tittar på civil War innehöll dem en mängd karaktärer men tappade inte nerven utan den höll rakt igenom och sista akten är nog min favorit bland marvelfilmerna. Så jag har stort förtroende för Russo bröderna att de kommer leverera en schysst superhjältefilm [:)]


Tyckte det fungerade bra med karaktärerna i Justice League. Speciellt eftersom man kände de 3 stora och de hade fått sin utveckling, och sen hade sett glimtar av de andra i tidigare filmer. Det är ju inte så att man gjorde 5-6 Magnificent Seven prequels innan man gjorde den filmen.Sen är det också givetvis en fördel när man gjort filmer så länge i samma universum som Marvel har , det förnekar jag inte heller.

Jag hoppas filmen blir bra, "Winter Soldier" var en höjdare, en av mina favoriter av Marvels filmer. Civil War däremot var en besvikelse.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av Dude »

super85 skrev:
Dude skrev:
Wakuran skrev:
BoJustBo skrev:
spindelmannenelektra skrev:Jag hoppas man kan gå in lite på djupet på alla karaktärerna.

En omöjlighet om inte filmen är tio timmar lång.

Ett problem med ensemblefilmer överlag. Mer än fem-sex karaktärer, och de blir lätt generiska biroller eller skräniga klichéer...


Det är just de som är fördelen med Marvel, vi känner redan karaktärerna. Vi har sett dem ett flertal gånger och de har fått sin utveckling. Nu är det bara kul att se dem integrera med varandra (läs fajtas). Till skillnad från Justice Leauge...

Om vi tittar på civil War innehöll dem en mängd karaktärer men tappade inte nerven utan den höll rakt igenom och sista akten är nog min favorit bland marvelfilmerna. Så jag har stort förtroende för Russo bröderna att de kommer leverera en schysst superhjältefilm [:)]


Tyckte det fungerade bra med karaktärerna i Justice League. Speciellt eftersom man kände de 3 stora och de hade fått sin utveckling, och sen hade sett glimtar av de andra i tidigare filmer. Det är ju inte så att man gjorde 5-6 Magnificent Seven prequels innan man gjorde den filmen.Sen är det också givetvis en fördel när man gjort filmer så länge i samma universum som Marvel har , det förnekar jag inte heller.

Jag hoppas filmen blir bra, "Winter Soldier" var en höjdare, en av mina favoriter av Marvels filmer. Civil War däremot var en besvikelse.


Utifrån JLs förutsättningar tycker jag att de gjorde karaktärerna bra. Vad jag menar är att jag inte såg fram emot att se de hjältarna tillsammans på samma sätt som jag sett fram emot att se marvels karaktärer tillsammans. Anledningen är att Marvel har byggt upp sina karaktärer innan och framförallt att vi har lärt känna dem i separata filmer.

Du har säker redogjort det tidigare, men varför gillar du inte civil War? Personligen tycker jag de får ihop en film där man känner med alla (nåja, de som räknas iaf) karaktärer och båda sidorna har rätt. Flygplatsfajten är popcorn och slutfajten är mer emotionell och min favorit bland marvelfilmernas slutfajter.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av super85 »

För det första så är den fulare än "Winter Soldier". Inget av actionscenerna i "Civil War" är lika snygga. Fighterna har sämre koreografi. Handlingen är mer spretig. "Winter Soldier" trotts att den innehåller stora mängder superhjälte klichéer, så har den filmen igenom en cool 70-tals thriller vibb. Den känns farligare. Som om saker står på spel på riktigt. För en så seriös titel som "Civil War" så känns det inte som krig eller om det är mycket på spel.

"Civil War" skulle säkert kännas bättre om inte "Winter Soldier var en såpass bra film. Sen har Civil War bra grejer också, t ex Spidde. Och det är kul att RDJ spelar annat än sig själv i den.
Användarvisningsbild
Ala
Fine
Inlägg: 219
Blev medlem: tis 27 maj 2014, 09:30
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av Ala »

Jag vet inte... Visst, det ser maxat ut, men jag börjar bli lite trött på MCU. Winter Soldier är i mitt tycke den bästa filmen som släppts i franchisen hittills, och de efterkommande har inte lyckats nå upp till den riktigt.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Avengers: Infinity War

Inlägg av Dude »

super85 skrev:För det första så är den fulare än "Winter Soldier". Inget av actionscenerna i "Civil War" är lika snygga. Fighterna har sämre koreografi. Handlingen är mer spretig. "Winter Soldier" trotts att den innehåller stora mängder superhjälte klichéer, så har den filmen igenom en cool 70-tals thriller vibb. Den känns farligare. Som om saker står på spel på riktigt. För en så seriös titel som "Civil War" så känns det inte som krig eller om det är mycket på spel.

"Civil War" skulle säkert kännas bättre om inte "Winter Soldier var en såpass bra film. Sen har Civil War bra grejer också, t ex Spidde. Och det är kul att RDJ spelar annat än sig själv i den.


Håller helt med om Civil War, en fantastisk superhjältefilm. För mig tappar den dock i tredje akten när den svulstar på med de tre nya Helicarrierna. Där funkar Civil War bättre med en mer avskalad fajt. Vad jag själv gillar med CW är att den inte har någon antagonist som försöker ta över världen. Här handlar slutfajten egentligen om hämnd och överlevnad där man (jag) i kontexten köper upplägget. Det är för mig mer engagerande än en datagjord snubbe som vill ta över världen. Med det sagt håller jag med om att det inte är en perfekt film, men den kommer väldigt högt upp på min lista av de bästa superhjältefilmerna.
Skriv svar