Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Tja , svårt att berömma, jag har svårt för de hör trailers som hela tiden byter filmbit, jag är nog för gammal för att hänga med riktigt och berömma det lilla.

Då det handlar om många timmars film hade jag inte smält sånt hör utan att fler inriktade på en figur tex.

Hör fattar man just inget i min mening, det är för lite och tyvärr brukar ett innebära att de inte har mycket av vikt att visa.

Vi kann hoppas på att effekter för en mer underordnad betydelse och skådespeleri åter igen tas om hand, det gör enorm skillnad mot Hollywood tycks glömt.å, nån som gör sin roll klockrent räddar fan en film i mina ögon.

Men å andra sidan lär jag inte se dessa, jag har i ca betalkanaler och att stjäla är idag rena kvaddandet, vad hände liksom?
Skojerilänkar i oändlighet plötsligt, och man ska köpa VPN? Men vad fan då kan man väl betala för det direkt.?

Typ mindre summa och man får se tv serien eller nåt som ju då ändå är visad tidigare.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

jag tycker Trailern i sig är ju inte i svår

"I need warriors" = bygga team

"I had a dream, almost a premonition" = hot om en post -apocalyptisk framtid om man inte stoppar hotet i tid.

sen klipp på vad som händer. Följt av klipp på hotet (Jack Kirbys karaktärer) , teamet i action mot hotet osv.

Tycker att det är en rätt straight forward och lätt trailer. dock väldigt epic i sin skala vilket jag anser något som Justice League ska vara. Annars får det vara.

Men å andra sidan lär jag inte se dessa, jag har i ca betalkanaler och att stjäla är idag rena kvaddandet, vad hände liksom?
Skojerilänkar i oändlighet plötsligt, och man ska köpa VPN? Men vad fan då kan man väl betala för det direkt.?


Så ditt klagomål är att det är svårare att stjäla grejer nuförtiden? om man vill stjäla saker via bittorrent så funkar det fortfarande, vet många som gör det dagligen, sånt sysslar jag inte inte med längre. Föredrar betala för det jag är intresserad av. Du behöver ju int klicka på "skaffa VPN" länkar. Sen kostar VPN typ några hunka per år. Finns ju otagliga tvivelaktiga streaming-sidor där man inte behöver ladda ner något. Detta är ju inget jag rekommenderar till någon.

Zack Snyders' Justice League kommer till HBO nordic. Vilket är en streaming-tjänst. Och man får prova en vecka gratis. Så om du inte känner för att betala för din underhållning så kan man alltid skaffa det, och säga upp det inom en vecka.

Vi kann hoppas på att effekter för en mer underordnad betydelse och skådespeleri åter igen tas om hand, det gör enorm skillnad mot Hollywood tycks glömt.å, nån som gör sin roll klockrent räddar fan en film i mina ögon.


Så du tycker inte att Gal Gadot som Wonder Woman, Ben Affleck som Batman, Jeremy Irons som Alfred osv gjort sina roller tidigare klockrent?

Men å andra sidan lär jag inte se dessa


Då är det ju givetvis ditt val och förlust.


Bortsett från ditt vanliga att du är nästan bergsäker på allt suger, tycker du det finns något sådär specifikt i trailern du ogillar?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Nu är du bitter, så där menade jag inte, att de var dåliga eller nåt.

Och ja jag stjäl, du skule see vad jag lagt ut på det här sen för och kommer om saker är bra.

Men torrent har ju bliviy helt uppfuckat, VPN blablabla.

Tro vad du vill om saken, men jag betalr för kvalitet.

Har du aldrig känt att du funderar om nåt ätr nåt att satsa på?
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

I form av att jag är sarkastisk lite absolut. Det är en av grejerna med nätforum. Hör nästan till. Däremot så verkar du vara lite småbitter alltid om man ber dig förklara svepande grejer .


Men torrent har ju bliviy helt uppfuckat, VPN blablabla.


Med förståelse av internet och engelska, och engelska vet jag att du kan, så är det fortfarande extremt enkelt att
ladda ner torrentar, både lagligt och olagligt. Jag såg detta senast i fredags.



Tro vad du vill om saken, men jag betalr för kvalitet.


Jag brukar betala för saker som intresserar mig. Gillar att rösta med plånboken. Nuförtiden oavsett om det är serietidningar, böcker, film, musik etc så
får man så många previews, trailers etc att det blivit lättare. Och som jag sa tidigare, man kan skaffa ett HBO konto dagen innan premiären och säga upp det inom en vecka. Då kan man se det lagligt. Många av streaming-tjänsterna har konstant sådana där "prova gratis" kampanjer.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

PM skickat till dig.

Jag har tydligen helt tappat koncepten.

Jag är som jag är, tyvärr är det medfött, men jag menar inget illa då hade jag aldrig fortsatt att diskutera saker med dig.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Jag uppskattar att diskutera med dig. Oroa dig inte .
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Ett stycke music från JL . Av Tom Holkeborg

https://www.comicbookmovie.com/justice_ ... #gs.tu042f

Jag gillar det.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Joj ag har gillat när DC just haft pampiga soundtrack i de animerade serierna och liknande och Marvel låtit tuggummipop.

Nu är det väl inte så länge men JLA ska ju inte vara annat än dramatiskt i stilen, det gör mer ön man tror det där, hur man uppfattar det kan ser, inga nyheter men ibland tycks de som gjort filmer glömt det, jag tror på det som har funkat där helt enkelt, inget har ändrats för hur människor fungerar.

Och här behöver de väl inte anpassa sig så hårt för alla, jag tycker det inte funkar ändå, de som ser tv serien vill se den mer än vad folk verkar göra på bio idag, förr var det ner genrer vilket kan kan tycka är föråldrat eller vad man vill, men det handlar om underhållning få filmer blir odödliga konstverk.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Holkenborg är helt ok. Hade föredragit att Hans Zimmer skulle ha kommit tillbaka och gjort musiken här, däremot så gissar jag att Holkenborg använder mycket av Zimmers grejer i filmen för kontinuitetens skull.

Som sagt, det där är ju bara ett 7 minuters stycke, men jag gillar det.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Jag tyckte inte Zimmer car så fantastisk som förr i WW84, bli inte arg nu, och JLA vill jag ha mer dramatisk för det är de stora elefanterna för mig.

Och det borde de tänkt på redan förr, aldrig i livet att jag släppt en JLA film som inte slagit Avengers så är det bara.:-)
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Jag är ett fan av Zimmer, WW84 är inte hans bästa verk, men det spöar ändå det mesta som görs.

Orkar inte kolla på vad jag skrev om honom, men gissar att jag skrev att han lyfter upp scener med sin musik och att jag gillade att det ger en kontinuitet till DCs filmer, eftersom han gjort musiken till så många av dem.

När det gäller Avengers så är ju Marvel en filmmaskin som släpper filmer i konstant flöde. Jag tycker att de senaste två Avengers-filmerna var djävulskt välgjorda och underhållande. Däremot så gör de en bra mängd medelmåttigt och tråkigt därimellan.

Sen vet jag inte vad du annars menar om JL. Ja de släppte en skitversion som inte borde ha släppts. Det är ändå förvånansvärt att original-regissören får göra om det. Det tycker ja ger heder till Warner och HBO att de ger någon möjligheten att "göra det rätt". Sen får man se hur det blir.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

DC har rätt snygga omslag för Justice League #59 som kommer ut i Mars.

Variant omslag givetvis, i samband med att Zack Snyders Justice League får premiär på HBO.

Så om man ska någon anledning att nånsin köpa en serietidning av Bendis så är det väl för de snygga omslagen :D

Omslagen innehåller spoilers till filmen/miniserien

https://bleedingcool.com/comics/justice ... r-1-extra/
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Haha, ärligt gjorde Bendis en del bra förr, sin egna Powers och Alias var bra så länge han hade med den och hans DD var helt ok.

Men det blev för mycket, och hans tid nu hos DC har gått obemärkt förbi känner jag.

Tyckte aldrig om hans teamserier, han hade ingen känsla för olika personligheter ofta utan alla pratade på samma sätt.

Men ok nu är det ju inte fråga om karln här egentligen utan TV serien vi väntar på.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Absolut. Bendis har skrivit bra grejer, tycker bara att det mesta jag sett från honom hos DC är riktigt illa. Jag följde hans Action Comics men det var så otroligt segt att jag var tvungen att sluta läsa helt enkelt. Det gick inte att läsa färdigt nummren.

Omslagen här är åtminstone fina :D .
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Lång recension med lite spoilers:

Zack Snyder’s Justice League

Regi: Zack Snyder Manus: Chris Terrio, Will Beal
I rollerna: Ben Affleck, Gal Gadot, Henry Cavill, Ezra Miller, Ray Fisher,Jason Momoa ,Amy Adams.


Kortfattat, Justice League släpptes på bio 2017. Den var nerklippt , hade klipp och klistra effekter, Superman hade ett CGI-nylle, och den led av att tonen/stilen hoppade från seriöst till
Komed utan logik. Jag tyckte då att den var helt ok. Sen såg jag om den på hemmavideo något år sedan och man märkte felen och den allmänna haffsigheten i den ännu tydligare. I alla fall
Onödigt att gå in på det för mycket.


Originalregissören Snyder lämnade projektet på grund av en familjetragedi. Under åren efter att bioversionen kom ut så ha det funnits en hel del internetkampanjer (#releasethesnydercut ) osv och enormt mycket intresse för den versionen Snyder filmade “färdigt”. Nu eftersom streamingtjänsten HBO ville ha material, så passade man att ge detta grönt ljus.


Filmen här är 4 timmar lång. Och en väldigt annorlunda än bioversionen, samtidigt som den är rätt bekant, eftersom bioversionen var ihopklistrad med originalets actionsekvenser blandat med nya scener regisserade av Joss Whedon.


Notera här, jag tycker att den här filmen är betydligt bättre än det som släpptes 2017. Däremot så förstår jag helt att Warner Brothers anlitade Whedon för att förkorta och förenkla filmen. Man kan inte göra en 4 timmars sommarfilm. En enkel förklaring till varför inte är att dessa filmer kostar så stora pengar, du ska kunna hinna visa den tillräckligt många gånger per dag. Och för det andra så orkar inte ens de mest inbitna nördar med att se 4 timmars filmer på bio. Ett argument jag hört är “Lord of The Rings!!!” men de filmerna var inte 4 timmar heller, möjligtvis nära det på specialutgåvor. 4 timmar med kapitel, fungerar dock helt ok för streaming tjänst.
Man kan se några kapitel, och sen pausa och hämta mer popcorn och läsk alternativt gå på toaletten.


Problemet med förändringarna på biofilmen , var mestadels själva utförandet. Det såg ut som TV-skit och det var hafsigt . Och man klippte bort hela karaktärer och backstory. Som sagt, ett fel från början var att Snyder försökte göra en såpass lång film. Jag undrar liksom varför ens försöka? Numera när det finns oändligt med streamingtjänster osv så funkar det, men när denna spelades in på det stora hela, så var det en rätt märklig ide.


Filmen innehåller det mesta, från att man får följa karaktärer som Cyborg (Ray Fisher) och hans origin, till långa musiksekvenser med Flash, Lois Lane osv. Allt är jättevackert filmat. Däremot så när man ser på det så skriker det ibland en röst i huvudet som säger “DETTA SKULLE ALDRIG LÅTAS VARA MED I EN BIOFILM”.


Själva grundgrejen med att Batman(Affleck) ska bygga upp ett team för att en rymdinvasion är på väg, den är kvar från originalet. Men ges betydligt mer tid. Affleck är rakt igenom bra här. I bioversionen så såg han ibland trött och ointresserad ut. Delvis säkert på grund av de personliga problem han gick igenom. Det var öppet rapporterat att Affleck hade alkoholproblem under den tiden. Att han är i toppenform, och filmade nya scener där han ser frisk och kry ut är säkert en revansch för honom.

Afflecks Batman/Bruce (tillsammans med Jeremy Irons Aflred)lyfter filmen varje gång de dyker upp.

Det är kul att följa Bruce Wayne försöka rekrytera hela “ligan”. Wonder Woman (Gal Gadot perfekt som varje gång hon spelar karaktären) är givetvis där redan, men man möter resten av teamet.


Här gör kapitlarna nytta. Man följer ibland Cyborg (Ray Fisher) och hans bakgrund, likaså Ezra Millers Flash (ok när han är lugn och seriös, dryg när han försöker vara rolig. Formatet funkar här, men skulle bli långtråkigt på bio.

Aquamans(Jason Momoa) story är en förlängd version av det man såg på bio. Man kan nog säga att man får se längre och utökade versioner av alla karaktärerna och deras världar här. Det funkar för alla. Inte för att det är NÖDVÄNDIGT i en film som heter “Justice League”, men med tanke på att detta inte är en biofilm, så ska jag väl säga att det fungerar. Jag märker att jag upprepar snacket om formatet flera gånger i min recension. Det är för det är lite svårt att koppla bort konceptet att detta från början var tänkt som en långfilm.


Skurkarna är betydligt bättre här. Steppenwolf(Cieran Hinds,mer att göra här) är totalt omdesignad, och ser betydligt mer skrämmande ut än i bioversionen. Nu så var den bioversionen en väldigt tråkig cgi skurk, och jag tycker att CGI skurkar är i regel är tråkiga. MEn detta är en förbättring. Filmen innehåller även mycket mer av Jack Kirbys New Goods, inklusive Darkseid. Men det är kanske lite för mycket för spoilers att gå in på. Kan säga att Desaad(Peter Guinness), Darkseid(Ray Porter) etc ser alla väldigt bra ut och man känner igen dem från serierna. De har en närvaro i filmen även om de inte är med i tokmånga scener. Det är en grej som verkligen förbättrar den här filmen, hotet känns betydligt större.


Sen svaras frågorna på de där post-apocalyptiska mardrömmarna Bruce Wayne hade i BvS här. Eller det är fortfarande något av ett mysterium, men man får betydligt bättre hum om det. Det mesta från “Man of Steel” och “Batman V Superman” följs upp på ett snyggt sätt här. Supermans resa t ex. Här, betydligt närmre (visuellt) Death/Return of Superman från serietidningarna.


Också kul att se Henry Cavill utan CGI-tryne :).

Massa easter eggs, och en epilog som hintar om uppföljare, som kanske aldrig blir av. Men de nyinspelade scenerna på slutet är också en höjdpunkt.

Musiken från Tom Holkenborg är...ok, det passar betydligt bättre än vad Elfmans musik gjorde.
De bästa delarna är ändå bitarna ur Hans Zimmers originalmusik. Men t ex temat för “Flash” av Holkenborg är bra.


Fabian Wagners foto är snyggare här. Man fipplade mycket med färgerna /filter till bioversionen, och det som jag då tyckte såg OK ut på bio såg ut som rosa färglatt sk*t på TVn. Denna version ser betydligt bättre ut. Bildformatet (1.33:1) är lite märkligt. Jag förstår att det fungerar väldigt bra på en IMAX biograf eller kanske med en hemmaprojektor, men när de flesta streamar på antingen TVn eller datorn, så är det något av ett märkligt format.


Rent allmänt så är detta en film som är värd att se och fungerar antingen som en avslutning av Snyders DC filmer (även om det produceras fler filmer med många av karaktärerna) samtidigt som man blir sugen på mer.


Värt att se. Jag plöjde igenom hela 4 timmar första gången. Men rekommenderas att se i kapitel och med pauser.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Jo det blir väöl dags att kolla denna antar jag, för jag blev så besviken på biovarianten då JLA liksom skulle var nåt stort som alltid och inte ens behöva mäta sig med Avengers, så har det ju alltid varit til Marvelfantasters förtret, om vi kommer till medlemmarna mer i grunden vilket
Hulk definitivt inte ÄR tex.

Avengers skulle alltid få storspö av JLA hahaha, men så blev det inte direkt här och det klart jag inte riktigt tänkte så heller men iaf att det skulle bli det bästa av DC.

Jo 4 timmar klarar man väl inte så det får man kapa så man inte missar en massa som vanligt, och jag vet vad som brukar kommenteras när jag tycker en plot är viktig som fan för en film, det viktigaste ärligt talat, men så gför man resten men ploten är usel liksom, isf gört inte filmen, nu sabbades den här ju så jag ska se vad som ändrats.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

Den är väldigt annorlunda, samtidigt som den givetvis har väldigt mycket bekant.

Den är dock bättre på nästan alla sätt.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av super85 »

av Tom Holkenborgs musik, så gillar jag förutom Flash-temat även den här "Foundation" som påminner en del om introt till animerade tv-serien, vilket jag tror kan vara med flit.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Justice League 2021 (miniserie och typ remake)

Inlägg av Agentum »

Jo DCs animerade serier hade ju alltid bombastiska stycken som inledning, och det var mycket lyckat med de dramatiska inton de använde.
Även vissa av live action TV serierna de hade, säg tex Smallville, där menar jag rätt stil för de som de sökte.

Så jag kan förstå att använda nåt liknade för det ger en viss känsla, man kan även se detta på påkostade TV serer av annat slag de utnytjar en intoduktion som snabbt alla känner till och mins, GoTs uppväxande värld under intron var ju ett bra exempel på det tex.

Men det beror väl lite på vilka man vill locka med förstår jag, men jag har sagt förr att typ av musik och hur den används ofta hade en större del förr än idag, och jag anser att det är nåt man nästan glömt bort, soundtrack så att säga.

Och du har helt rätt den liknar animerade JL absolut, helt rätt gjort imo.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar