Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Jag gillar S-M som en loner en som även andra superhjältar tror är mest en pajas och kanske kriminell eller nåt.

Det finsn en serie där han råkar komma ihop med en del andra supers när de tar sig in i ett käärnkraftverk och S-M kör sin vanliga humoristiska stil, hänger upponer i taket när han snackar osv, de skakar på huvet åt honom.

Men när de kommer in i kontrollrummet och reaktorn rusar av nån anledning så är han den ende som vet nånting om hur en kärnreaktor fungerar (för det glöms så ofta bort att han ju var/är en begåvning i naturtekniksa ämnen, det var ju bara det att hans supehjältande stal tid), den tycker jag var bra.

De andra trodde ju aldrig att den "pajasen" skulle lösa ett sånt problem.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Jag förstår inte hur de tänkte med Sins Past. Säkert någon snuskgubbe som ville befläcka den oskyldiga Gwen. Vad kan hon varit? 18-19 bast? Nä, skräp serie som aldrig borde sett dagens ljus.

Jag gillade Ben. Han var skön, köpte ingredienser till sin nätsmet istället för käk eller hyra. Jag gillade även personerna på kafét där han jobbade. Samt det lilla triangeldramat ha hade tillsammans med Desire och Jessica (dotter till snubben som dödade farbror Ben). De fick till en bra start där. Dräkten var ok men inte mer, men Peter passade som blond. Efter nr 8/98 där Norman dödar Ben (eller att han offrar sitt liv kanske jag ska säga) sjönk kvalitén. Norman dök upp en gång om året och varje äventyr blev sämre och sämre. Han sökte upp Scrier och övertog Scriers klan och gjorde om de till Goblinklanen (!?). Sedan skulle Peter bli arvinge till Goblintronen, sedan hade han han haft Faster May fången (fast det egentligen skulle varit dottern May istället).

När man tänker tillbaka inser man att de senaste 10 åren haft en hel del flippade historier.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Sen vet vi ju att ärkeskurken är Aunt May:-D

Hon dog ju en gång där och sa att hon alltid vetat att han var S-M, men det var ju en robot sen som dog, öh.hmm.

Dessutom åldras hon baklängs, hon hade ju ständigt hjärtfel och allt möjligt först och såg ut som en 80-åring fast hon väl inte borde varit så gammal då PP ju var tonåring då.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Agentum skrev:Sen vet vi ju att ärkeskurken är Aunt May:-D

Hon dog ju en gång där och sa att hon alltid vetat att han var S-M, men det var ju en robot sen som dog, öh.hmm.

Dessutom åldras hon baklängs, hon hade ju ständigt hjärtfel och allt möjligt först och såg ut som en 80-åring fast hon väl inte borde varit så gammal då PP ju var tonåring då.


Hon var inte robot utan en genmodifierad skådespelerska som Norman försett med detaljen att Peter är Spidey. Det var Peters föräldrar som var Robotar när de kom tillbaka, skapade av Chamelon (som det senare visade sig att Norman hade lejt). Det lustiga i sammanhanget var att Chamelon inte visste eller fick reda på att Peter var Spider-Man.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Ja just så var det, mer komplicerat än jag mindes, det var ett tag sen jag läste det där.

Norman Osborne är onekligen en klurig skurk får man säga haha, vilket arbete med at bygga robotar av hans föräldrar och genmodifiera en skådis som Aunt May, bara för typ inget i slutändan i princip :-D
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Nä, det var mest en nödlösning som Kermit skrev. Norman kom in och gjorde rent hus. Dödade Ben och tog deras Peter och MJs barn. Han fixade t.o.m. fram en original dräkt till Peter som han tog på honom när han var drogad.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Labrador Road 26 skrev:Jag tänker på Stan Lees cameo och hans tal till Parker, det var den stora höjdpunkten i den filmen skulle jag säga. Ligger sist i detta collage.
http://www.youtube.com/watch?v=2WfUn-xYC4M&hd=1


Ser inte det som den stora höjdpunkten i filmen men vilken härlig youtubefilm, fantastiskt jobb bakom den härligt.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Nima »

Labrador Road 26 skrev:Jag tänker på Stan Lees cameo och hans tal till Parker, det var den stora höjdpunkten i den filmen skulle jag säga. Ligger sist i detta collage.
http://www.youtube.com/watch?v=2WfUn-xYC4M&hd=1


Ja, jag gillade den scenen! Stark och berör på något sätt. Anledningen till att det berör är ju just för att det är Stan Lee och inte för att jag sitter här och menar att det är en väldigt djup scen eller att jag är väldigt känsligt eller något!

Tack för länken för övrigt, hade missat den videon!

OT.

Bilden från 4:21, den som är under vattnet, vet du varifrån den är?

Slut OT.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Labrador Road 26 »

kungnima skrev:OT.

Bilden från 4:21, den som är under vattnet, vet du varifrån den är?

Slut OT.

OT.

En bit ner har du beskrivning av samtliga saker i filmen.
viewtopic.php?f=12&t=4780
Slut OT.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Dude skrev:
Agentum skrev:Sen vet vi ju att ärkeskurken är Aunt May:-D

Hon dog ju en gång där och sa att hon alltid vetat att han var S-M, men det var ju en robot sen som dog, öh.hmm.

Dessutom åldras hon baklängs, hon hade ju ständigt hjärtfel och allt möjligt först och såg ut som en 80-åring fast hon väl inte borde varit så gammal då PP ju var tonåring då.


Hon var inte robot utan en genmodifierad skådespelerska som Norman försett med detaljen att Peter är Spidey. Det var Peters föräldrar som var Robotar när de kom tillbaka, skapade av Chamelon (som det senare visade sig att Norman hade lejt). Det lustiga i sammanhanget var att Chamelon inte visste eller fick reda på att Peter var Spider-Man.


Det är ännu klurigare, för Norman hade inget att göra med Peters föräldrar-robotarna, det var HARRY Osborn som gjorde det. Hela den händelsen gjorde att Peter tappade fästet ett tag och slutade helt sonika att vara Peter Parker, Spidde blev riktigt mörk och osympatisk. Vilket var ett led i klonsagan, tanken var att vi skulle tycka att Peter hade tappat det, och börja gilla Ben mer och mer.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Kermit skrev:
Dude skrev:
Agentum skrev:Sen vet vi ju att ärkeskurken är Aunt May:-D

Hon dog ju en gång där och sa att hon alltid vetat att han var S-M, men det var ju en robot sen som dog, öh.hmm.

Dessutom åldras hon baklängs, hon hade ju ständigt hjärtfel och allt möjligt först och såg ut som en 80-åring fast hon väl inte borde varit så gammal då PP ju var tonåring då.


Hon var inte robot utan en genmodifierad skådespelerska som Norman försett med detaljen att Peter är Spidey. Det var Peters föräldrar som var Robotar när de kom tillbaka, skapade av Chamelon (som det senare visade sig att Norman hade lejt). Det lustiga i sammanhanget var att Chamelon inte visste eller fick reda på att Peter var Spider-Man.


Det är ännu klurigare, för Norman hade inget att göra med Peters föräldrar-robotarna, det var HARRY Osborn som gjorde det. Hela den händelsen gjorde att Peter tappade fästet ett tag och slutade helt sonika att vara Peter Parker, Spidde blev riktigt mörk och osympatisk. Vilket var ett led i klonsagan, tanken var att vi skulle tycka att Peter hade tappat det, och börja gilla Ben mer och mer.


Är du säker på det? Harry dog innan robotföräldrarna. Sedan har jag för mig Chamelon säger till Peter att det var på uppdrag av Norman som han gjorde robotarna, detta i nr 9/98 (om jag inte minns fel).
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Japp, det är jag helt säker. När Peter söker upp Chameleon möts han av en skärm på Harry som Green Goblin som säger "GOTCHA!" gång på gång. Under den här tiden, innan klonsagan, var det inte ens på tal att återuppliva Norman.

EDIT: Detta var alltså en plan som Harry smidde innan han dog. Och eftersom det var J.M. DeMatteis som skrev både serien när Harry dog samt serien med Peters "föräldrar" så passar det bra ihop. Under den här tiden satt Norman i Europa och betraktade sin son som "äntligen blev en man" enligt honom.

Satte ihop inläggen.
Mod/Kungnima
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Kermit skrev:Japp, det är jag helt säker. När Peter söker upp Chameleon möts han av en skärm på Harry som Green Goblin som säger "GOTCHA!" gång på gång. Under den här tiden, innan klonsagan, var det inte ens på tal att återuppliva Norman.
Kermit skrev:Detta var alltså en plan som Harry smidde innan han dog. Och eftersom det var J.M. DeMatteis som skrev både serien när Harry dog samt serien med Peters "föräldrar" så passar det bra ihop. Under den här tiden satt Norman i Europa och betraktade sin son som "äntligen blev en man" enligt honom.


Detta har jag helt glömt bort, men det låter lite bekant. Nästa gång jag bollar med de serierna ska jag kolla upp vad som stod i numret från slutet av 90-talet med Chamelon.

Jag minns när jag läste det där numret där Harry dog, det lämnade en konstig eftersmak. När Norman dog kände man lite "där fick du", men när Harry dog kändes det mest tragiskt, han var deprimerad och sjuk medan Norman var ond och galen.
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Ja, det var lite av grejen med Harrys död. Och de sista han gjorde var ju att rädda livet på Peter och säga att han trots allt var hans bästa vän. Men nu är han tack och lov tillbaka! :)

Och det påminner ju förresten litegrann om hur Harry dog i Spider-Man 3, säkerligen inspirerat av DeMatteis/Sal Buscemas serie.
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
Dude
Fine
Inlägg: 392
Blev medlem: lör 28 maj 2011, 13:53

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Dude »

Kermit skrev:Ja, det var lite av grejen med Harrys död. Och de sista han gjorde var ju att rädda livet på Peter och säga att han trots allt var hans bästa vän. Men nu är han tack och lov tillbaka! :)

Och det påminner ju förresten litegrann om hur Harry dog i Spider-Man 3, säkerligen inspirerat av DeMatteis/Sal Buscemas serie.


Säkerligen, och det gjorde de helt rätt i. Även om jag inte gillade slutstriden i S-M 3 så var Harrys dödsscen fin, lite ostigt amerikansk såklart men något annat var ju inte väntat.

Kommer ni ihåg Mendel Stromm aka Robot Master? Han gjorde comeback som Gaunt 1997, det dröjde nästan ett år innan vi fick reda på vem han var, men fram till dess var han ju supercool. Det lustiga var att han var ett vandrande lik som hölls vid liv av någon sorts bärbar teknik som delvis dolde hans ansikte, hans mål var att bli "vanlig" igen och få tillbaka sina krafter till 100 %. Men när han väl fick det och blev Mendel Stromm igen var han ju en mes. Han var starkare, coolare och betydligt mer intressant som Gaunt. Jag vet att Ben spekulerade i ifall det var Harry, vilket jag själv också trodde då det begav sig. Någon som vet om det först var menat att vara Harry men att de ändrade sig?
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Japp, så var det. Det var meningen att det skulle vara Harry, men sen ville Bob Harras som blev redaktör mitt under klonsagan, att de skulle ta tillbaka Norman Osborn istället. Så det kom in på ett sent stadie i klonsagan och många av manusförfattarna var till och med emot det. Och då blev Gaunt plötsligt Mendel Stromm också.

Det finns en utmärkt men låååååång artikelserie som heter "Life of Reilly" som tar en som läsare bakom kulisserna till klonsagan. Rekommenderas! :)
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Kermit skrev:Det finns en utmärkt men låååååång artikelserie som heter "Life of Reilly" som tar en som läsare bakom kulisserna till klonsagan. Rekommenderas! :)


Ni två har väldigt bra minne. Tack för det tipset om artikelserien. Jag hittade denna länk om man vill följa Ben Reilly nu:

http://www.benreillytribute.x10hosting.com/News.html

2012 i Januari dyker tydligen Scarlet Spider upp igen om det är Kaine som är han återstår att se.. Fast nu är ju denna tråd om Gwen Stacy så jag drar in en liten bild till.

Bild
Marvel Zoombies Return. Snacka om att dessa karaktärer blev uppätna rejält. Jag läste denna serie för ett tag sen, rätt underhållande faktiskt. Spider-Man är väldigt hungrig kan jag säga.

What if med Gwen
Bild
Det blev inte så lyckat när han och Gwen gifte sig i What if-varianten.
Bild

I X-Universe "Age of Acopalypse" har Gwen en mer framträdande roll. (Har kanske redan nämnt det i denna tråd) Där tar hon, vilket fall som helst, för sig ordentligt med vapen och allt. Den här miniserien är riktigt bra faktiskt. Den kan jag rekommendera. [:)]
BildBild
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Kermit
Very Fine
Inlägg: 1720
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 21:19

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Kermit »

Haha, tyvärr är ju minnet selektivt, jag minns för mycket om gamla Marvel-serier och för lite om vardagslivet egentligen. :D

Jo, kollade in det där point one-numret som Marvel ger ut som en svindyr liten teaser egentligen, och där bekräftas det att Kaine är Scarlet Spider. Fast han är ju i stort sett mer Ben Reilly än Kaine nuförtiden...
Det är inte lätt att vara grön.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Gwen dök upp rätt "många" gånger i Deadpoolnummer 0.

Bild

Tänk om man kunde ha så många Gwen hemma hos sig. Jag blir lite avundsjuk på Deadpool, svinet. [:o)]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Gwen Stacy i film och serie och andra seriefilmer

Inlägg av Agentum »

Det är med sånt där jag gillar Deadpool, han är ju en ren designmiss och tanken var förstås att han skulle vara ubercool och tuff, men så ville inte författaren skriva honom.

Han (jag kan fan inte stava hans efternamn, han heter Fabina N-whatever) sa ju till Leifeld när han skapat den här figuren att fan det där är ju DCs Deathstroke, och hans inblandning förändrade mao allt och gör nog tat figuren fins kvar då seriösa ninjalönnmördare finns det så många av ändå.

4st Gwen haha:-D
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar