Iron-Man

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Iron-Man

Inlägg av spindelmannenelektra »

Nu är tre sagolika och underbara serietidningsfilmsdygn snart över.

Det började med att jag tittade på Spawnfilmen i onsdags. Det var inte dum den (3+ av 5). Den hade lite Spider-Man och lite Alan Moore (det lilla jag vet om honom)"moves" över sig på något sätt. Igår tittade jag på Hercules i New York (Arnolds första film från 1969). Jag har haft den hemma i 5 år, jag har inte vågat titta på den för jag har vetat att den är så dålig. Men polarn valde ut den bland alla andra serietidningsfilmer (pinsamt, tänkte jag). Vi tittade på den och jag måste säga att det är den sämsta film jag sett. Den var sämre än Howard the Duck. Faktum att den var sämre än Duckyfilmen gör den faktiskt ännu mer sevärd än denna film. Arnold är så ball att titta på så jag höll på att dö av flabb. När han slåss mot en sk Grizzly björn i en park så vet jag inte var jag skall ta vägen. Jag får faktiskt utnämna Hercules-Grizzly-Fighten som den sämsta och mest minnesvärda frekvens i mitt videotittande någonsin. Aldrig kommer jag glömma denna ursköna sekvens, det är väl bara Howard the Duck "sängscen med tjej" som kommer i närheten av dennna totalt absurda och omärkligt orealistiska scen. Men sjuk som jag är måste jag säga att Arnold spelar helt ok och hans side-kick är busskön. Som polarn sa Arnold är bara sig själv och det är helt ok.

På fredagmorgon tittade vi vidare på en gammal Nicholas Hammond Spider-Man film. Dessa balla röd-blickande ögon (spindelkänslan) Parker har i filmen är också riktigt roliga. Efter 5h egen racketlon träning (pingis, badminton, squash och tennis) och god mat och lite Guiness var det sedan dags för den absoluta höjdpunkten på dessa underbara filmdagar. Det var biodax, så kommer man till biopalatset också visar det sig att Iron-Man filmen har primiär (hur f-n kunde jag nästan missat detta jag som hade längtat så). Så står man där i lång kö, så ser man att de 436 biljetterna börjar ta slut. När det är 10m kvar av kön står det på skärmen, "slutsålt". "Helevets skitjävlar" tänker man då tyst för sig själv och till ens lättnad visar det sig att det finns en bioduk till-65 platser kvar. När det är 2m kvar av kön står det 18 platser kvar. Vi är framme 16 platser kvar, gött. Klockan är 21.09, filmen börjar kl 21.00. "Satan" tänker man tyst igen. Reklamen slutar 21.12 vi hinner precis, gött.

Hade inga jätte förväntningar på denna film då Iron-Man inte är den coolaste av Marvels alla hjältar men jag var nyfiken på hans dräkt och hans förhållande med sekreteraren etc.

Filmen var helt underbar jag älskade den kort och gott (5- utav 5). Fy f-n vad starkt av Marvel att resa sig igen efter en del småmissar. Nej jag tycker Iron-Man filmen var så bra att jag som själv är "mega-hat-materialistisk" fundera på att bli lite materialist. Vilken jävla snygg och skön dräkt han har. Ja det är väl bara Spider-Man som slår dessa färger. Polarn som inte kände till Iron-Man serierna gav den 4 av 5. Han brukar vara kritisk till superhjältefilmer.

Mina 60 nummer av Iron-Man måste nu utökas snarast, fast filmen var bättre än serierna. Fast man vet ju aldrig filmer brukar ju få fart på författarna ibland...

Nej nu skall jag drömma att jag är Iron-Man och flyga upp i himlen lite grann. Ledsen Spider-Man men för ikväll ligger du tvåa.

Tack detta underbara och bästa serieforum att jag fick ventilera mina Iron-Man tankar.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Stenens vise
Very Fine
Inlägg: 1113
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 14:18
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Stenens vise »

Låter som roliga dagar. [:o)] JAg kan faktiskt också tänka mig att Iron-Man är rätt sevärd, såg trailern och den var riktigt cool. Men som jag och någon kompis sa, det skulle varit straffbart att göra en film om Iron-Man coh inte ha med Black Sabbath's klassiker. Som tur var är den med, vad trailern kunde avslöja. [:o)]
"And the wedding-guest's a sad and wiser man.
And the tale goes on and on and on!"

Rime of the ancient mariner, Powerslave, Iron Maiden
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Ja det har verkligen varit härliga dagar. Jag tror det är svårt att inte tycka om Iron-Man filmen, även för de som inte läst serien.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Och du som inte gillar rika playboys med betjänter hehe.

Iron man serien är ju varierad, personligen gilar jag "devil in a bottle" storyn.
Annars är det mest magi vs teknik, varken jättebra eller jättedåligt.

Lite för mycket av brända transistorer dock.

De tidiga nummren är fasen lite plågsamma att läsa, jag har en och annan essential, och de är faktiskt inget vidare.

Spawn live action filmen är dålig måste jag säga, där rockar den animerade serien.
Men det kom ju en del skit då, som Darkaman och sånt blaj.
Hercules-filmen måste man nog ta med en klackspark den är ju ett riktigt bottennapp.


Själv har jag inte sett Iron-man än, men liksom du har jag låga förväntningar speciellt som Marvels animerade Iron man rulle som kom för ett tag sedan var skitdålig.

Där var ju Dr. Strange bättre, de får göra live action med honom med.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:
Och du som inte gillar rika playboys med betjänter hehe.


Sant men f-n Iron-Man livet verkar inte så dumt. Vilka jävla view han har från sitt rum. Nej han är onekligen en glidare som Batman, Moon Knight etc. (Din favorit Moon Knight skulle kanske funka på film?) Men Iron-Man fick sig en och annan tankeställare i filmen som gör honom lite mer mänsklig. Sen tycker jag nog att han och Peppers förhållande tar ner honom från playboy livet. Materialism är inte så jävla kul hela tiden. Visst han knullar massa modeller men hur mycket får man utav det i längden? Någonstans vill väl alla bara finna en schysst tjej. Han har allt i livet men ändå inget i livet. klockren kommentar från klockren karaktär. Jag älskar dessa sidekicks. De är de som lyfter filmerna. Har du sett Hercules filmen? Asdålig. Men fy f-n vilka moments. Aldrig förr har jag sett sådana bisarrt dåliga scener. Den är 100% kass och det säger inte lite det. Får nog kolla på den snart igen. En perfekt film att njuta av som polarn sa efter vi sett filmen: "Du har bra filmer"
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Jag läste nån recension där de tyckte att Tony Stark var skitbra men Iron Man tråkig, alltså de menade att det intressanta var hans personlighet och hur den ändras i filmen och inte själva plåtburken han färdas i.
Får han fortfarande hjärtproblem när han misslyckas desarmera en bomb eller vad det nu är i orginal?
Först var det i Vietnam senare reviderade de det till Afghanistan.
Eller skippar de hjärtproblemet helt?

Moon Knight är en för okänd tror jag, det finns en animerad MK film, men från nåt asiatiskt land, de har stulit hela skiten utan att fråga Marvel ens, fast jag har inte sett den, det är nog troligt att det slutar där.

Föresten jag tänkte på Marvels mest "lyckade" dräkter en stund och man får inte glömma Daredevil där, först var han gulful men sen ändrade Wood hans dräkt till exakt vad den ännu efter så många år ser ut (via några fåniga år när han hade rustning), den måste man säga blev väldigt lyckad.

För amerikaner är förstås Cap. America lyckad med, för oss andra är det lite flaggviftarvarning[:D]

Iron-man har ändrats så mycket genom åren, jag tycker nog Ditkos variant är mest tilltalande, den är mer slimmad än många av de groteska skapelser han har haft på sig genom åren, hulkbuster rustning och allt vad det varit.

Läste att han skulle vara en bifigur i Hulkfilmen som kommer, han kanske ska "busta" Hulk då hehe.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

Det bästa med filmen är Robert Downeys tolkning av karaktären. Den är klockren och oslagbar. I övrigt är filmen lite seg ibland, men klart underhållande. De har försökt att göra en lite mer "realistisk" film, dvs inge magi eller sånt. Jag hade låga förväntningar på filmen och jag måste säga att jag blev positivt överraskad.

Sedan ni som tänker se den, vänta tills eftertexten slutat rulla. Det är värt det, jag lovar!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

ok, jag har gjort bort mig på sånt förr(alltså gått ur bion när texten börjar rulla på slutet).

Kan tänka mig att allt byggande och testande är segt, men de vill väl visa figurens "orgin" som det heter, sen kan de komma med en 2:a om denna går bra som har mer action.

Dock har IM som serie varit väldigt baserat just på teknik VS magi, hans många dödsfiender är ju rätt ofta magibaserade eller drakar eller liknade.

Egentligen behövs ju ingen realism i den bemärkelsen, accepterar man Marvels filmuniversum så är ju magi en småsak i det hela.

Jag hoppas ändå på ett spel där man kan välja att gå på krogen innan man flyger ut med sin rustning.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Krian skrev:
Det bästa med filmen är Robert Downeys tolkning av karaktären. Den är klockren och oslagbar. I övrigt är filmen lite seg ibland, men klart underhållande. De har försökt att göra en lite mer "realistisk" film, dvs inge magi eller sånt. Jag hade låga förväntningar på filmen och jag måste säga att jag blev positivt överraskad.

Sedan ni som tänker se den, vänta tills eftertexten slutat rulla. Det är värt det, jag lovar!


Det där med eftertexten missade jag. [?]Gött ett bra skäl att se den igen. Jag tyckte inte den var seg för en sekund. Action rakt igenom. Visst han testar sina prylar och sin utrustning mycket, men det blir aldrig segt. Angående "hjärtat" så är det ju intressant också. Tycker Iron-Man tidningarna däremot är sega. Visst jag kanske bara läst en 60 nummer men det är inget nummer jag fastnat så mycket för, tycker filmen var 1000 gånger bättre än serierna.

Men det är klart att Downey gör ett bra jobb såsom t ex Metro journalisten skrev igår. (fick 4 av 5 där) Tjejerna tycker väl han är fräsch dessutom. Det var förvånadsvärt många tjejer på primären men det var väl för att han hade huvudrollen. Nej men själva dräkten imponerade mest på mig, det var riktigt coola effekter. Storyn är inte jättedjup direkt men det skiter jag i.

Nej jag får nog kolla på den igen på måndag. Önskar man kunde skjuta iväg sig själv på det sättet han gör. Tänk om de kunde göra en riktig bra rulle med alla dessa hjältar i ett. Det hade varit något. Jag skulle kunna tänka mig att se en DC och Marvel drabbningen. Skulle vara kul om de kunde få till en realistisk fight mellan alla dessa hjältar på en och samma gång. I serietidningsform blir inte detta så fräckt ofta blir det bara segt. Men jag kan tänka mig en storartad fight med många hjältar på en och samma gång skulle kunna bli en riktig, riktig höjdare på film. Om de plockar fram alla de bästa skådisarna.

Iron-Man 2 lär väl komma, men den tror jag inte alls på. Det känns som att den här var vass men vad skall de nu plocka material från om de skall ha en tvåan? Nej den här filmen skall jag nog kolla på några gånger till och bara njuta till. Ingen 2:a tack för min del.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Ja IM som serie är lite tveksam men som sagt "devil in a bottle" läs den.

Sen är det ju mycket underhållsningsläsning med som i mina ögon blir som att läsa en Amazing Spider-man eller vad som helst mainstream så på så sätt tycker jag inte han stinker i serierna.

Dock är jag mest insatt i 80-tal till tidigt 90-tal nångång, numera har han ju betett sig idiotiskt i MU.

Iron man måste få möta Mandarin eller nån sån annars funkar det inte, shellhead måste få susa runt lite och hindra han från att hitta alla jävla ringar.

Vad ligger dina 60 IM från för årtal? har läst några av de nyare, *host* ja alltså från runt 2000 och de var inte alls lika kul på nåt sätt som de äldre.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Reply till Agentum.
Vilka nummer jag har? Jag har de i en låda. Jag tror de är från 1997-2003 eller nåt. Sen har jag lite tidigare nummer också. Jag kom ihåg ett nummer speciellt jag diggade det för det var väldigt verklighets troget. En av Australiens mest kända "verkliga" journalister, John Pilger, medverkade i serien. Pilger är min egen favoritjournalist han har bla skrivit om hur dåligt aborginerna behandlas i Australien. Pilger är väldigt anti-vapen och väldigt anti-USA han är väldigt pro-minoritets grupper typ aborginer, samer och indianer. Han frågade ut Iron-Man om hans sk massförstörelse vapen. Iron-Man försökte då på något sätt försvara sina "actions" men det blev inte speciellt övertygande. Detta scenario är rätt lik det som utspelar sig i filmen. (Men i filmen får han sig en tanke-ställare tack och lov). Jag tycker om att Iron-Man i filmen tar sitt förnuft till fånga att beslutar sig för att förstöra sina egna vapen. Detta är inte lika tydligt i de serier som jag har läst om honom. Visst han fightar ofta mot "Stark industries" men på vilken sida om vapen industrin står han egentligen? I filmen var det tydligt men hur tydligt är det i serierna? Det kändes som Pilger fick sig en och annan känga av Iron-Man i den serien jag läste i alla fall.(Jag kan ha missuppfattat det hela.. det var länge sen jag läste den.) Skumt, det står tydligt i början av serietidningen att man inte får använda sig av "riktiga" personer i tidningarna men John Pilger är en väldigt verklig person.

Jag tycker inte filmen är pro-USA heller på samma sätt som i serien. Det visar sig ju faktiskt att den värsta fienden finns i USA själv. Ofta är det väl så. Sen är det alltid kul att de laborerar med att "USA", "stark industries" säljer vapen till terroristerna. De sponsrar alltså terrorism som de gjort sedan länge. Usama Bin Ladin har väl fått, blivit "sponsrad", med rätt mycket cash och vapen genom tiderna från USA likaväl har väl Saddam Hussein fått sin andel likaså. USAs sponsring av terrorism tas ju upp i filmen och det tycker jag är schysst. Det jag diggar bäst med USA är att de i alla fall är självkritiska.

Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Tja ska man se till senare tiders Marvel så står han ju fast vid sitt bolag.
Men en gång ärvde han det som en helt ointresserad playboy av sin far, och hade konkat om han inte fått uppleva lite hemskheter i fångenskap.

Det liknar Dr.Strange lite som en väldigt egenkär kirurg som tror han är halvt en gud, tills hans händer skadas och han ger sig ut för att finna någon som kan hela honom och slutligen blir den "hjälte" vi känner.

Två sidor av samma mynt nästan kan man säga.


IM har dock envetet hållit fast vid sina stridsrustningar så länge jag vet, kopior har gjorts men har alltid falerat, ryska tillverkare tycks haft mest tur, du kanske begriper att ett namn som "iron" man leder till en massa andra metallers namn som tex "titanium" man osv.
Dessa anfaller honom utan logiska förklaringar men det sket de väl i på 60-talet å andra sidan.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:

Två sidor av samma mynt nästan kan man säga.


Det är samma sak med Spidey, (liksom med Dr.Strange och Iron-Man-upplevt "kriser" och gått från ytlighet till meningsfullhet) hade det inte varit för Uncle Ben hade han varit en tv-pajas.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Krian
Fine
Inlägg: 217
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 09:29
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Krian »

För er som vill se det som visades efter eftertexten:

http://www.youtube.com/watch?v=rWz8E1UamJA

Ingen bra kvalite, men budskapet förmedlas. I övrigt kan jag bara tilläga att jag ser fram emot en till Iron Man film (ryktas om premiära någon gång under 2010), de har lagt en bra grund. Jag ser även fram emot att se hans framträdande i den kommande Hulk filmen.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Labrador Road 26 »

OBS! Inlägget kan innehålla spoilers om Iron Man-filmen.

Verkar som slutscenen är bortplockad i Krians länk, får se hur länge denna är kvar med Caps sköld skymtande i bakgrunden till vänster.
http://www.youtube.com/watch?v=PrKn0FfDa1Y

Sedan finns ju i och för sig Fury med i denna fan-film.
http://www.youtube.com/watch?v=AxP7qOt5DkI

Har hittills bara hunnit se IM en gång, lär bli några fler. Riktigt bra rulle som dock började lite tveksamt i mitt tycke med pro-USA-vibbar. Men detta försvann som tur var rätt snabbt. Intressant var att filmen fokuserade mest på Anthony Stark snarare än Iron Man, vilket denna gång fungerade mycket bra. Hade lite tveksamheter innan jag såg filmen att rustningen mest skulle se jönsig ut, men detta har de löst mycket bra, när IM landar i en by för att rensa upp bland terrorister/frihetskämpar ser man nästan Starks ilska genom masken och sättet han rör sig på. Även hans medhjälparrobotar är ett skönt inslag, och de plus Downey Jr.s sköna kommentarer får in humor på ett skönt befriande sätt i filmen. Enligt trivian på IMDB var Tom Cruise tydligen påtänkt ett tag för huvudrollen, och det är bara tacka och ta emot att så inte blev fallet. Robert Downey Jr. som haft en ganska ostadig karriär gör en briljant insats även om de mest osympatiska dragen hos Tony Stark utelämnats ur filmen.

Efter mindre bra filmer som FF 2 och Ghost Rider, och den något sviktande SM 3 är det skönt att se Marvel inte tappat greppet helt utan slår tillbaka med en välspelad och välgjord film. Vem kunde tro att regikunskaperna höll denna nivå när man såg Foggy Nelson i Daredevil.
http://www.imdb.com/name/nm0269463/

Iron Man är tydligen den första biofilmen från Marvel Studios, och om detta är ett bevis på vad som väntas är det bara att se fram emot fler trevliga pärlor om Marvels hjältar.

Hur var det nu egentligen med S.H.I.E.L.D. och Nick Fury? Jo ursprungligen (och fortfarande för oss gamlingar) så står det för Supreme Headquarters International Espionage Law-Enforcement Division, men bytte betydelse till Strategic Hazard Intervention Espionage Logistics Directorate, och i Iron Man-filmen står S.H.I.E.L.D. för Strategic Homeland Intervention Engagement and Logistics Division. I Ultimate-varianterna av Marvels tidningar är Nick Fury svart och baserad på Samuel L. Jackson, därav honom i filmen. Även om övrigt i filmen i stort sett håller sig till vanliga MU vad jag kan se.
http://en.wikipedia.org/wiki/S.H.I.E.L.D.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

hehe, nu har jag sett den jag med.

Killen som spelar Stark är cool, det märks att de satsas på Ultimate karraktären som är mer eller mindre exakt som han är i denna filmen.

Jag får väl erkänna tat jag hade fel, Ghost Rider var oren och brun skit, men detta var ju roligare.

Men som andra skrivit det är Stark som är bra inte Iron man, han är trist mest imho.

Gillar början när granaten slår ner och han hinner se logon på den, då garvade jag faktiskt, mycket lyckat.
Wolwerine lär säkerligen nå dessa nivåer, men det får vi se.

Jag avskyr att knyta ihop säcken med enbart Marvel, trots allt har vi som inte växt fast sett 2 bra filmer från DC redan.

Såg ni Stan Lee som Hugh Hefner?

Jag gillade sountracken med, det höll uppe tempot på nåt sätt.

Men som sagt att ingen jag hör nåt av har kopplat ihop det med Ult. Iron man är konstigt, det är ju mer eller mindre presis så här han har presenterats.
Ogillar dock USA:s plan som ska vara raptor eller vad de heter de har inga själv ännu ens som fungerar.
Detta är Ultimate Iron Man.
Men inget fel i det, lustigt bara att de tog den vägen, dock fär mig bra, jag gillar den halvfulle cyniska playboy snubben som slutligen visste gör vad som borde göras.

OBS: för oförstående läs Ultimates från Marvel, en bra serie.


Det här funkar för fler filmer, jag gilar snubben i dräkten helt enkelt.

Nu kommer jag väl heta mr possitive här eller nåt, men alvarligt talat, bara SM1 och X-men 2 och de både nya DC fimerna är över denna nivå.
Jag har verkligen ogillat så många av deras filmer om mer okändare(DD, Elektra, GR) figurer så förhoppningarna låg på minus.
Jag önskar all lycka till en IM 2.

Detta betar ju mest av själva orginen, han behöver ut och flyga lite mer, gärna med nån polare från Avengers eller nåt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
naek
Very Good
Inlägg: 131
Blev medlem: tor 26 jun 2008, 23:08
Ort: Sverige

Inlägg av naek »

Iron Man överraskade mig. Trodde inte att filmen skulle vara någon jättehit, men den var riktigt bra. Precis som du säger Agentum, så når den inte upp till exempelvis SM1, men det är ändå en toppenfilm!
När Fantomen frågar, svarar man.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

Skall i veckan titta på Iron-Man filmen igen. Jag värmde upp lite med lite tecknat "Hulken Monstrets Återkomst". Den hade jag verkligen inga förväntningar på. Trodde den skulle vara riktigt dålig men den var rätt vass för att vara Hulken tecknad. I andra delen "Järnäven" dyker Iron-Man upp med sin polare, inte dumt alls faktiskt. Man måste kalla Hulk för "kompis" så lugnar han ner sig. Karaktären Hulken är rätt skön på sitt sätt.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Inlägg av spindelmannenelektra »

2010, då blir det Iron-Man 2, jag ångrar mig den kan nog bli bra. Hittade en liten, liten notis om filmen:

"Tony Stark is working on a new suit.

Justin Theroux is in final negotiations with Marvel Studios to write "Iron Man 2," the sequel to this summer's breakout blockbuster.

"Iron Man," Marvel's first release, has banked $566 million worldwide since opening May 2. It was written by Mark Fergus & Hawk Ostby and Art Marcum & Matt Holloway and directed by Jon Favreau, who is in final negotiations to direct the sequel.

Paramount distributed the first film and will kick off the summer season two years hence with the sequel on April 30, 2010."

Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
naek
Very Good
Inlägg: 131
Blev medlem: tor 26 jun 2008, 23:08
Ort: Sverige

Inlägg av naek »

Hoppas hans nya "dräkt" blir coolare än den första, även om det inte var något som helst fel med den.
När Fantomen frågar, svarar man.
Skriv svar