The Dark Knight

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint

The Dark Knight

Inläggav spindelmannenelektra » tor 10 jul 2008, 11:46

[img]http://img.timeinc.net/time/daily/2008/0807/dark_knight_0708.jpg[/img]
Läste just denna recension från Time av Richard Corliss. Se länk:
http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,1821365,00.html?xid=rss-topstories

Jag är inget större Batmanfan men den här filmen verkar riktigt, riktigt bra. Avslutningen på recensionen säger lite grann:

"The Dark Knight is bound to haunt you long after you've told yourself, Aah, it's only a comic-book movie."

Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » fre 11 jul 2008, 15:16

Ja, det verkar som att det är något att verkligen se fram emot!
När Fantomen frågar, svarar man.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » lör 12 jul 2008, 10:04

Jag ogillar fordonen, vad fasen är det han åker på egentligen, judge dredds gamla hoj eller?

Fram med en Batmobile nu, jag vill inte se de de där fordonen tack.

Fjantig text för esten "only a comicbook movie"? varför skulle det vara sämre än något annat.

Jag håller inte med tyckandet tills jag sett den, jag blev ju inte så impad av Batman Begins även om den var helt ok.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Ingemar
Near Mint

Inläggav Ingemar » lör 12 jul 2008, 16:14

[quote="Agentum"]

Jag ogillar fordonen, vad fasen är det han åker på egentligen, judge dredds gamla hoj eller?
[/quote]
Tänkte detsamma, det ser ju ut som om Dredd ska på maskerad eller nåt.

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » lör 12 jul 2008, 23:15

[quote="Agentum"]

Jag håller inte med tyckandet tills jag sett den, jag blev ju inte så impad av Batman Begins även om den var helt ok.
[/quote]

Jag tyckte inte heller att Batman Begins var så märkvärdig, men det känns som att The Dark Night kommer bli bättre!

Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint

Inläggav spindelmannenelektra » tis 15 jul 2008, 00:10

Själv tycker att just fotot på hans bike är hur coolt som helst.

Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 16 jul 2008, 22:15

Varför? Motorcyklar ser inte alls ut sådär, amerikaner vet faen inte nåt om hojar, ingen åker runt med en hoj som är en halvmeter hög och med breda bilhjul fram och bak.

NÄ!!! Batman ska ha en Batmobile men ingen judge Dredd hoj.

Sen får vi väl se hur filmen blir.
De lär ju slå på stora trumman iaf för nu jäklar ligger Marvel på som fasen med sina hjältefilmer.

Och DC har för fasen fler än Batman och Superman tat förevisa, WB får fan sätta lite fart och låta oss se tex en Flash film eller Green Lantern.

DC comics är ganska överlägsna totalt sett på animerade filmer och serier men på live action tycker jag de har en bit kvar, där har Marvel visat att de kan om de vill.

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » ons 16 jul 2008, 22:51

[url="http://www.youtube.com/watch?v=WaIR9dAZRR0"]The Dark Knight[/url] har alla möjligheter att bli bättre än Batman Begins, vad jag kan se. Den i förtid avlidne Heath Ledger ser ut att ha lagt ner mycket energi på sin tolkning av The Joker. Och läst en del serier. [:o)] Synd bara att Katie Holms inte är med den här gången, annars hade det varit samma skådespelare som återkommit i den här filmen. Det hade skapat kontinuitet.

Summering ur Wikipedia:

"The Dark Knight opens with Batman, Lieutenant James Gordon, and new district attorney Harvey Dent beginning to succeed in rounding up the criminals that plague Gotham City. They are unexpectedly challenged when a mysterious criminal mastermind known as the Joker appears in Gotham. Batman's struggle against the Joker becomes deeply personal, forcing him to 'confront everything he believes' and to improve his technology to stop the madman's campaign of destruction. During the course of the film, a love triangle develops between Bruce Wayne, Dent and Rachel Dawes."
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 16 jul 2008, 23:15

Jag trro inte det blir en ny "Batman and Robin" iaf hahahaha.

Har ni sett den på DVD? det finns en massa bakgrundsmaterial och regissören ber om ursäkt för filmen, otroligt roligt.
Filmen var bland det sämsta som gjorts i genren om man ser till kostnaden versus vad som kom ut.

Ja gillar att han sitter och ber om ursäkt.

Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Kontakt:

Inläggav Laureline » tor 17 jul 2008, 00:22

[quote="Agentum"]

Varför? Motorcyklar ser inte alls ut sådär, amerikaner vet faen inte nåt om hojar, ingen åker runt med en hoj som är en halvmeter hög och med breda bilhjul fram och bak.

NÄ!!! Batman ska ha en Batmobile men ingen judge Dredd hoj.
[/quote]

nu har jag för all del inte sett filmen ännu, men är inte det där mackapären just en ny variant på den delbara bilen (från Tim Burton-filmerna) bara och ingen vanlig motorcykel. [?]

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tor 17 jul 2008, 00:28

HJÄLP!!!!! HJÄLP!!!!!! jag måste härifrån isf, delbara fordon är typ badkaren Fantastic Four använder........

Lägg ner era jävkla idioter och dra fram en vettig Batmobile, en Bat flygplan behöer han med men fasen ingen Dredd hoj.

HJÄLP!!!!amerikaner utan förstånd sabbar filmer :-D

Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint

Inläggav spindelmannenelektra » tor 17 jul 2008, 00:44

Ni är roliga som diskuterar biken så mycket. Som sagt jag tycker den är cool, då tänker jag speciellt på kameravinkeln.Det var faktiskt det först jag tänkte på när jag läste recensionen. Men som sagt smaken är som baken. Skådespelaren till Jokern tog ju en överdos efter detta och dog, som Comic man också skrev det läste väl alla. (På tal om droger i annan tråd [:I]). Han får antagligen en Oskar för denna film i efterhand skriver de ju. Känns som just hans karaktär kan bli riktigt intressant att följa. Nej denna Batmanfilm blir vass tror jag, speciellt Jokern.
Idrottsläraren

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tor 17 jul 2008, 00:59

Nej jag visste inte att Jokern ODade, du ser ilken koll jag har, tragiskt, annars verkar han av rätta virket det lilla man sett.

De kan ju liksom inte döda Joker i filmen, han är inte som i deras förlöjligande animerade serie The Batman en torpedskurk som slåss fysiskt med Batman.

Vfasen föresyten de hade kunnat göra en variant av "The Long Halloween" som live action, den gillar många och den har ju fördelen att vara ur tidig Batmans liv som brottsbekämpare.

Användarvisningsbild
Napapijri
Fair

Inläggav Napapijri » ons 23 jul 2008, 14:24

Hittade en recension som känns hyfsad relevant även för oss serienördar:
http://www.cine.se/filmsida.php?film=batman_returns
lite referenser och så där. Alltid välkommet!

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » tor 24 jul 2008, 18:53

Ska se the dark knight imorgon på bio! Blir nog trevligt!

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » tor 24 jul 2008, 22:13

[quote="naek"]

[/quote]

Hm, nu blev jag väldigt avundsjuk. Nåja, jag hoppas att vi får höra lite om hur filmen var. With great powers comes great responsibility, som det heter. Jag ska väl försöka se den själv ngn gång inom en snar framtiden.
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » fre 25 jul 2008, 15:23

[quote="Napapijri"]

Hittade en recension som känns hyfsad relevant även för oss serienördar:
http://www.cine.se/filmsida.php?film=batman_returns
lite referenser och så där. Alltid välkommet!
[/quote]

Lustigt att jag gissar rätt vad de baserar filmerna på nu för tiden hehehe.

Jag förutsåg att Iron Man var baserad på Ultimates versionen av IM med.

Eler så är det bara så att de för en gång skull börjar se vad som är bra och mindre bra.

En sak dock Alan Moore är inte stolt över "cripple the bitch!" A Killing Joke.

Dock gav ju denna seriesnutt oss Oracle vilken är en klart bättre figur än vad Batgirl var.

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » fre 25 jul 2008, 19:22

[quote="Comic man"]

[quote="naek"]

[/quote]

Hm, nu blev jag väldigt avundsjuk. Nåja, jag hoppas att vi får höra lite om hur filmen var. With great powers comes great responsibility, som det heter. Jag ska väl försöka se den själv ngn gång inom en snar framtiden.
[/quote]

Självklart ska jag dela med mig av mina åsikter efter att jag har sett filmen, men jag ska samtidigt inte säga för mycket. Du ska få se den i lugn och ro. Men sedan kan vi ju starta diskussionen på allvar. [;)]

Användarvisningsbild
burnout
Mint

Inläggav burnout » fre 25 jul 2008, 22:41

Jag har sett den idag. Om jag jämför med den förra så tycker jag denna är ett strå vassare.[:)] Motorcykel som det klagades på har en förklaring (den tar vi när fler sett den).
Om man jämför "Jokrarna" i dom olika nya versionerna av Batman så tycker jag "nya" jokern är bättre än Jack Ni. gestaltning (och den var inte dålig). det man kan klaga på är "är det inte ute med biljakter"? "Bullit" började 67? men varför i en forsätta i film efter film?? Det är så tröttsamt, är som porrfilm har man sett en rulle så är det lika i alla. Den hade dom kunnat korta med mååååånga minuter.
Har ni ett par timmar över se den.

Den får 4st Forumiter av mig.

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » lör 26 jul 2008, 00:47

burnout: Jag kom precis hem från bion och jag håller med om att den var bättre än den förra. Dock inte bara ett strå.

När det gäller motorcykeln så är det bara att invänta att fler ser filmen så kan diskutera motorcykeln. Det finns ju som sagt en förklaring...

Hade inte gjort något om de kortat ned filmen lite. Samtidigt gör längden att det ryms många vändningar utan att man blir förvirrad.

Heath Ledger's insats som Jokern var ruskigt bra! Riktigt, riktigt bra.

5 av 5 forumiter får den av mig!

Återgå till "Film, TV och bio"