The Dark Knight

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Kontakt:

Inläggav Laureline » mån 28 jul 2008, 00:57

ha! jag gissade ju rätt bra om bilen, sorry Agentum! [8D] delbar kanske inte var exakt men hjulen såg ju lite väl bekanta ut. gillade inte riktigt gimicken, att ha en halvt oförstörbar militärbil helt plötsligt bli bräcklig nog att skrotas i civilt (nåja) sammanhang kändes väldigt dåligt konstruerat. och då menar jag inte själva fordnet. [;)]

filmen i sig, helt ok men lite hoppig och menlös men ändå med fler fåniga nödlösningar än ovan nämnda. som "telefonbatsonar" exempelvis, eftersom Jokern måste hittas och det inte finns lätt väg att skriva in hur stackars Batman hittar en så förvirrad filur används teknisk mumbojumbo och tidsaktuell övervakningsparanoia istället, illa! [:0]

saknar även den gotiska stilen från förr, den som gjorde att en man i fladdermusuniform kändes nära nog som en naturlig utveckling. som det ser ut nu sitter jag bara och väntar på att Robocop ska dyka upp och hjälpa till. vilket jag för all del hade sett fram emot, och vilket säkert bara är en tidsfråga i dessa crossovertider. [:D]

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » tis 29 jul 2008, 10:56

[quote="Laureline"]

filmen i sig, helt ok men lite hoppig och menlös men ändå med fler fåniga nödlösningar än ovan nämnda. som "telefonbatsonar" exempelvis, eftersom Jokern måste hittas och det inte finns lätt väg att skriva in hur stackars Batman hittar en så förvirrad filur används teknisk mumbojumbo och tidsaktuell övervakningsparanoia istället, illa! [:0]
[/quote]

Visst, "telefonbatsonar"-grejen var lite konstig, men jag tycker inte att filmen var hoppig och menlös!
När Fantomen frågar, svarar man.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tis 29 jul 2008, 17:14

Jag tycker inte om rösten de ger Batman, jag skulle vilja ha den mer som Batman TAS varianten.
The Joker är bra men även där missar de på att han ju alltid varit grönhårig för det första och ett galet skratt annars är man inte the Joker, åter igen Batman TAS bättre men denna Joker är bäst än i live action.

Caped Crusader, urk varför var de tvugna att hänvisa till det? Sämsta skräpet som gjorts med Batman, eller THE Batman som det väl fortfarande hette då.

Bruce Wayne gör en Tony Stark entré, utan finessen från han som spelar Iron Man.

Fullt begripligt varför ingen vill prata om Judge Dreds hoj, jag htar den där förbaskade buggyn, hopas den fortsätter var död nu.
Han borde haft MV Agustan på släp i stället den är åtminstonde cool på riktigt.

Gillar inte riktigt hur The Joker blir den som skapar Two Face, så är ju inte fallet i seriernas värld.

De klämmer in för mycket här tycker jag, filmer blir inte bra med allt för många samtidigt pågående trådar.

Kanske är det den bästa Batmanrullen live action, men den är fasen 2.5 timmar lång och Batman är inte med så mycket av den tiden och B. Wayne är inget mot Tony Stark tycker jag, han satte verkligen playboy statusen en gång för alla.

Så, ok, en bra film men med för mycker på gång hela tiden, för storskaligt, trots allt ska det föreställa vara typ Batman Year One, Long Halloween med flera i en salig blandning, dvs tidigt i Batmans historia.
9mm, i'm never further away than that.

Användarvisningsbild
Laureline
Fine
Kontakt:

Inläggav Laureline » ons 30 jul 2008, 20:31

spoilers ahead, jag bryr mig inte att markera dem nu. har ni inte sett filmen och ändå är här och rotar får ni faktiskt skylla er.. [:p]

[quote="naek"]

Visst, "telefonbatsonar"-grejen var lite konstig, men jag tycker inte att filmen var hoppig och menlös!
[/quote]

lite olyckligt formulerat där kanske, jag menade enbart handlingen, inte filmen som helhet.

för det var ju trots allt mycket mer än telefonsonaren som inte gjorde much sense alls, som hur Jokern fixade tillbaka kosingen. fast det kanske förklarades? men jag missade det isåfall.

och att den uppenbara utgången av terrorhot är att alla stans fångar och invånare ska evakueras, i båt? i 2 olika båtar? komigen..

eller hur Jokern i första stället kunde storma in och ta över alls, det var ju ingen bubblande entusiasm direkt utan mer att det blev av som så mycket annat i manuset, "ja men alltså, nu är det såhär och nu gör vi så. ok?!" [xx(]

Användarvisningsbild
burnout
Mint

Inläggav burnout » ons 30 jul 2008, 22:14

Man ska nog inte fundera så mycket på "hur kan det bli så, Vad hände där?" etc. det är så mycket data tjossan ändå i filmen.

Går jag på en action film vill jag dras med, inte sitta och fundera varför det kan jag göra efteråt. Men mycket är lite diffust i handlingen kan jag hålla med om (bara 2 båtar,och alla skolbussar åt samma håll) finns en hel del men det får man ha överseende med. Är som i "planet terror" dom har nog tappat bort några förklarings rullar.[:o)] Annars hade den nog blivit någon timme till. Så länge dom inte tar med Robin så är jag nöjd.

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » tor 31 jul 2008, 11:21

Den får max en 3a av mig, är det här det bästa som existerar? nej, och de kan bättre.

Vet inte riktigt vad ni snackar om är det sonarsystemet som brakade ner från ingenstans och kunde använda allas mobilmickar?

Jag tror jag vet varför manuset har hål stora som ladugårdsdörrar.
De försökte ta med 2 filmer i en, det blir sällan bra.

Jagt tror på att man koncentrar sig på en sak som i detta fallet antingen The Joker grejen eller Two Face uppkomst och öden, inte båda samtidigt.

Håller med om att det där med båtarna var oförklarligt underligt.

Men visst var det Action, men det är ändå trist att det inte bättre än så här till slut.

De skulle ha gjort den efter Batman Year One som bas ungefär, eller The Long Halloween tex.

Och som sagt det ska vara maffian som skapar twoface, ingen annan.

Allavarligt jag var mindre road av denna än av Iron Man och jag antar att det skiljer en hel del i budget.

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » fre 08 aug 2008, 01:14

Jag måste hålla med Agentum om filmen endast borde ha kretsat kring The Joker, medan Two-Face kunde ha förpassats till en kommande film. Sedan tycker jag att den här filmen inte höll samma nivå som Batman Begins, även om den stundom var ganska sjuk/underhållande; "now I will make this pen disappear". [:D] Och den Transformer-insprirerade mc:n var bara onödig och ful, man kunde ha låtit honom ta en vanlig mc el liknande som kunde ha funnits i närheten. Som lite ros kan jag säga att vyerna från höghusen och mycket av dialogen var klockren. Avslutningsvis vill jag i framtiden bara höra H. Ledgers namn som slutkläm på "and the Academy Award for Best Actor in a Leading Role goes to...".
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

Användarvisningsbild
Infected

Inläggav Infected » fre 08 aug 2008, 11:08

Jag har hört mycket bra om filmen. Den tog över #1 på IMDB's top 250 lista. Batman : The dark Knight är den film som fått högst betyg någonsin på IMDB (9.3/10) Blir till att se i helgen!

Är den verkligen så bra som det sägs?
Registrera dig gärna på mitt forum om du är intresserad av film: http://filmforumet.egetforum.se/

Användarvisningsbild
naek
Very Good

Inläggav naek » sön 10 aug 2008, 23:25

Jag tycker att den är så bra, men det råder ju delad mening om det. ör tex vad Agentum tycker.
När Fantomen frågar, svarar man.

Användarvisningsbild
Comic man
Fine

Inläggav Comic man » tis 12 aug 2008, 22:40

[quote="Infected"]

Jag har hört mycket bra om filmen. Den tog över #1 på IMDB's top 250 lista. Batman : The dark Knight är den film som fått högst betyg någonsin på IMDB (9.3/10) Blir till att se i helgen!

Är den verkligen så bra som det sägs?
[/quote]

Om man gillar action i allmänhet och Batman i synnerhet, är detta en film som måste ses (måhända flera ggr om). Ett litet tips bara är att inte dricka kaffe innan bion; filmen är två och en halv timma lång och den vätskedrivande effekten är starkare än den uppiggande. [:p]
Vi Veri Veniversum Vivus Vici

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 13 aug 2008, 10:49

Jag säger nej, det har blivit hippt att gilla sånna här filmer bara.

Men visst är det bra action, och filmen är begriplig för en oinsatt vilket de flesta ändå är.

Personligen tycker "JAG" att de klämt in för mycket på en gång.

The mask of the phantasm är ännu den absolut bästa Batmanfilmen.

Och OBS jag skrev inte att filmen var dålig, jag blev bara inte upp över öronen imponerad av den.

Användarvisningsbild
Sofia Alexandra
Kontakt:

Inläggav Sofia Alexandra » tis 26 aug 2008, 09:54

Jag har sett filmen tre gånger nu, och ska se den igen ikväll (klassutflykt! :D). Visst, det finns lite grejer som känns lite knöliga, men allvarligt talat, Ledger som Jokern gör det värt pengarna, många gånger om (vill ha den på dvd NU, waaah!).
Well I don't hear any damn trumpets, and it's MY delusion!

Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint

Inläggav spindelmannenelektra » ons 27 aug 2008, 00:45

Såg på Dark Knight igår för första gången. Ja..vad skall man säga. Jag är ingen Batman fantast direkt. Men den här filmen är ju fantastisk. Som andra sagt Ledger som Jokern är löjligt bra att allt annat blir bara trams. Jag har inte läst jättemycket Batman men denna Jokern är ju grym helt enkelt. Det är ju ingen barnfilm direkt. Den är rätt mörk, och Jokern är riktigt, riktigt skadad. Han är så vanlig men ändå inte. Får inte Ledger ett pris för detta så kan man ju lägga ner all annan verksamhet när det gäller att dela ut pris. Inte undra på att han tog en overdos efter denna film, måste ju tagit lite på psyket.. Iron-Man eller Batman..vilken är bäst? Svårt att säga, det är ju bra på olika sätt. 5 av 5 får de båda två av mig vilket fall som helst.

Skall nog kolla på Iron-Man igen snart. Längtar till Wolverine filmen.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".

Användarvisningsbild
Sandman
Fine

Inläggav Sandman » ons 27 aug 2008, 12:35

Det är så frustrerande att jag inte har det så bra ställt ekonomiskt just nu. Jag vill se både Batman och Ironman. Här bor man på en ganska liten ort också så man får skynda sig och springa iväg till biografen innan filmen slutat visats. Mina pengar har dock gått till behjärtansvärda ändamål (mina vill säga), serier.

Användarvisningsbild
batmansamlare

Inläggav batmansamlare » tis 09 sep 2008, 11:46

Hej!

Jag är en batmanfantast! Så jag borde jubla klappa och hoppa högt.Men jag måste faktiskt säga att Batman Returns är Bättre än The Dark Knight. Mer utförligt vad jag tycker finns på min blogg:

http://batmansamlare.bloggagratis.se/2008/07/18/837381-formodligen-den-forsta-recensionen-av-the-dark-knight-i-sverige/

BW

BW

Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint

Inläggav Labrador Road 26 » tis 28 okt 2008, 17:40

Ska man tro denna artikel är det inte alltid så lämpligt att dra på sig Läderlappsmunderingen.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=807940
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)

Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint

Inläggav Agentum » ons 29 okt 2008, 12:59

Pris för att vara en bra Joker kvittar nog då skådisen är död, fast visst var han bra, dock saknar jag grönt hår, en enkel grej egentligen som man sammankopplar med The Joker.

LR26: menar du att deras karriärer bombade?
Isf borde Clooney haft det värst då Batman och Robin var så dålig att regissören ber om ursäkt för filmen, men som de skriver, han klarade sig ju rätt bra efter.

Adam West är förskräckligt ens att tänka sig, jag har aldrig gillat den där campiga fjantBatman på TV, jag ser inte det roliga.

De övriga nämnda har nog begett sig in i bakgrunden pga fler anledningar än att de spelat Batman, det går ju upp och ner där borta i Hollywood.

Användarvisningsbild
FredrikLähnn
Fine
Kontakt:

Inläggav FredrikLähnn » ons 29 okt 2008, 19:38

[quote="batmansamlare"]

Hej!

Jag är en batmanfantast! Så jag borde jubla klappa och hoppa högt.Men jag måste faktiskt säga att Batman Returns är Bättre än The Dark Knight. Mer utförligt vad jag tycker finns på min blogg:

http://batmansamlare.bloggagratis.se/2008/07/18/837381-formodligen-den-forsta-recensionen-av-the-dark-knight-i-sverige/

BW

[/quote]
Håller med. Batman Returns hade helt klart bättre story men å andra sidan är det svårt att köra en grym bakgrundsstory mer än en gång [;)]

Jag gillade iofs The Dark Knight oxå jag fick bara en känsla av att det aldrig tog slut - alltså man trodde hela tiden att det skulle vara slut men då drog det igång igen.

Återgå till "Film, TV och bio"