Någon bra TV-serie ni vet?

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

Primeval tröttnade jag också på efter en säsong, men sedan blev serien mycket bättre. Så när jag snubblade över den ett par säsonger senare så hade den mycket mer sting!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Personligen ogillade jag att de totalt tog boort nån som kunde nåt i ämnet, snubben som var proffesor hoppade ju av serien och ersattes med en polis, skumt nog.

Serien gick ju under efter 3 säsonger då de som gjorde den först inte ville göra mer, det var nåt annat europeiskt bolag som slantade gör 4 och nu 5e säsongen.

Då det inte är amerikanskt så är det väl inte så lätt med pengarna för nåt sånt här udda.

Nä jag har inte sett den serie som du nämner MAD, men jag får ta och kolla vad det är.

I övrigt tja, Sons of Anarchy ser jag på, om ett gäng 1%are som först verkade väldigt långt ifrån hur sånan här gäng verkar vaar, men nu är det totalkaos och mer troligt hur det skulle kunna gå till.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

Annars tycker jag Torchwood är grym! Både "Children of Earth" och "Miracle Day" har verkligen kreativa handlingar.
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av pumbaaerik »

Någon har ju säkert tipsat om True Blood, men satan vad bra den serien är alltså! Nu har de ju faktiskt gjort en serietidning på den också. Har personligen inte läst den, men det finns säkert någon annan härinne som har bättre koll på den.
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

Sedan såg jag att Misfits, serien om brittiska superhjältar har inlett sin tredje säsong
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Den där True Blood var det den amerikaniserade med vampyrer som våldtar osv, bland det sämsta jag sett på år och dag får jag erkänna, alla begrepp helt väck, jag får inte ut nåt av tonårsballa serier, det är inte ens trovärdigt fast jag läst så mycket serier och kan förställa mig det mesta.
Botten.

Terra Nova, svårt efter nåt avsnitt bara, men intressant iaf.
Lite skumt dock att nån skulle tagit med sig gräsplantor och planterat även i omgivningarna haha.

Ska de ha 85milj år sen ska de hålla med, ingen T.rex tack.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Falling Skies kommer igen snart med, det är en story där utomjordingar tagit över allt och nu helt enkelt styr och ställer, lite typiskt amerikanskt gråtmildhet, ni vet att alal i familen måste visa att de "love" alal varjke avsnitt några ggr.
annars var säsong 1 ok.

V- kan man undar över 1a säsongen var rätt dålig sen tog den sig säsong 2 men sen hörde jag inget mer om den.

Terra Nova föresten, det är hål i handligen som för oljetankers, de har skickat folk tillbaka i tiden men ingen vet nåt, så en unge i familjen som säger rent normala saker man kan tänak sig ska uppfattas som smart, för ingen bryr sig ju i att läsa på det som fanns tillgänglihgt inna man reste tillbaka, nä det var väl för mycket begärt.

Likaså egna namn ala Turok på vissa dinosaurier "Slasher", det ser ut som nån form av ovriraptors, jag menar hur svårt kan det vara, folk påstås varit där i åratals, man skulle ju lägga sig til med all info man kunde om tiden i fråga och de som anlänt skule ju antecknat vad de vet efter det.

Det är lite fjantigt faktikst, men men man får acceptera det här med att det i såna här serier ska finans en tonårssynvinkel där man på känt US maner skiter i allt och så ett vuxnare alternativ för oss andra.

Vissa kan aldrig komma från sina moderna myter helt enkelt, vi vet att de inte är så som de framställer sig i alla dessa college filmer vi sett så vi storknar. :-)

Om dt här ska avspegla dem så är de ju de sista nästan som skulle få möjligheten att starta om igen för att de verkar skita i saken från dag ett.

I övriht alla flygande ting är pteracdyler, ok det är 85 miljoner år sen så det kanske inet finns belägg för så mycket, men alltså fåglar som var de överlevande dinosarierna (pteradactyler är inet dinosaurier så de dog ut totat) bör ha funnits.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av pumbaaerik »

Agentum skrev:Den där True Blood var det den amerikaniserade med vampyrer som våldtar osv, bland det sämsta jag sett på år och dag får jag erkänna, alla begrepp helt väck, jag får inte ut nåt av tonårsballa serier, det är inte ens trovärdigt fast jag läst så mycket serier och kan förställa mig det mesta.
Botten.


Vet inte om du tänker på rätt serie. Vampyrerna har blivit uppmärksammade och tillåtna i samhället. De får leva tillsammans med människor och har mänskliga rättigheter. Seriens namn kommer från ett blod på flaska som många vampyrer dricker för att slippa tömma människor på blod.
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jo det är den, jag fick en rabiesattack när jag kollade den serien :-D

Folk på forumet satt baar och väntade på min respons hahaha, de förstos att det inte skulle slå väl ut.

Nåväl smaken är olika, tur det.
Jag har iaf fått ne del uppslag i tråden som jag kollar nu, problemt med en del är väl att det är många säsonger som gått, jag är inet TV tittare och avskyr sånt som 24 eller Lost så jag ser allt på nätet så klänge det är möjligt.

Det är ju inyte lagligt då man ju slipper reklamen, egentlitgen borde det vara lagligt med tc-serier, men ok det ger väl inte inkomster till producenterna direkt.

Men jag fixar inte de absolut flesta serier fok tittar på helt enkelt, jag orkar inte lägag mnån tid på nåt som är nonsens. [;)]

För mig alltså.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 427
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av MAD »

Agentum: De förklarar ju i Terra Nova att det är en alternativ jord de hamnat i, där har de ju enkelt undkommit alla såna där saker som att det inte är korrekt jämfört med hur vår planet såg ut på den tiden ;-)

Vad gäller TV-serier i övrigt har min flickvän och jag alltid sett ganska mycket, vi gillar dock variation så vi har säkert ett 50-tal serier vi följer fast de flesta blir det inte mer än nåt avsnitt varannan månad eller så... Det var längesen vi fastnade tillräckligt mycket för en serie att vi slaviskt följde den varje vecka den visades. I början av nya Dr Who såg vi varje avsnitt så fort de släpptes och vissa av säsongerna av Torchwood...
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jo det är sant, de pratar desutom amerikanska när de benämner saker vilket kan göra det svårt tat höra vad tuisan de säger.

De nämner dock ett ankylosaurus nest, och det är inet troligt i sammnhanget faktikst, sen kan det ju vara angett ur artens gren bara, för Ankylosaurus själv vet man inte så mycket om fast den namngivit alla de i sin gren, de nvar dock sent levande Krita, och dog med de andra då.

Föregångare finns givetvis ,men det vore ju bar om de preciserade var de påstås vara, de fisar ju en Pangeaformering av jorden i intron, men den försvann ju redan under Trias då landmassorna började delas upp igen.

Nä jag är den som inte ser alla serier då jag anser att det absolut mesta som produceras är ren skit eller ointressant för just mig, som med internet ungefär.

Så jag ser baar på sånt jag rammalr på eller som nån föreslår jag orkar inet med sånt som är utan nåt annat än att vara ballt för tonåringar vilket mycket är.

Jo, jag får nog erkänan tat jag är hård, jag ser hellre inget helt enkelt än sådant, jag tar hellre och läser en bok eller en serietidning då jag ijnet är intressead av att matas med nåt, jag vill kunan fundera lite själv och det har det mesta som sänds stora problem med gör att folk som bara ser på TV inet tänker själva utan bara sitter där för tat matas med vad nu än det är.

Det är ju inet utan anledning att bonde söker gris elelr liknade är stora hittar för svensk tv och så är det ju utomlands med, nonsens är det som går bäst oftast.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

O, jises en Spinosaur från afrika, som förmodligen främst åt fisk hur de än frörsökte hausa den i Jurrasic park filmen.

Störst är inte tuffast helt enkelt, inegt kan motsvara T.rex ännu med den kraftiga skallen och hjärnan.

Det finns större både från Afrika och från Sydamerika, men de har klenare bett och hälften så stora hjärnor, Spinosaurus levde samtida med en Carchardontosaurus men som då var landjägaren, de kanske möttes några gånger när det var dåligt med vatten för Spinosaurus att jaga i.

Ja nog är det en alternativ värld alltid, de här levde inte antingen under samm tid då vad än folk tror så var inte dionaurier eviga utan de kanske hade sina 2 millioner år eller nåt inan de ersattes, och i det här fallet levde de på helt olika kontinenter.
För mig käns det som billigt att strumta i alla forskning bara för effektens skull, Terra Nova käns oseriöst då det gått att få det vettiht utan att löjla til det, mejn så är det ju en fattig grej md, främst är det ju om de olika fraktionerna med sixers, nåt som är helt omöjligt om mna tänker vettigt.

Men det blir ju billigare än att datorskapa diverse dinosaurier i längden, men det gör det faktikst fjantigare än nämnda Primeval där det mesta kunde förklaras utifrån fall till fall, det är inte hellre bättre gjort på nåt sätt.

Ska mn skapa bullskit så berätta det tycker jag, det är ju ok med lite sånt här men inte när de vil försöka vara experter och förklarande, men du har väl rät där när de påsytår att de hamnat i en helt anna dimension så de inte kan påverka framtiden.:-)
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 427
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av MAD »

Haha, ja det är väldigt tydligt att det är en amerikansk serie som inte riktar sig till folk som faktiskt kan något om jordens historia eller dinosaurier. Den är väl bara skapad för att kunna ha lite vanliga melodramatiska historier i fina miljöer med dinosaurier som bifigurer :)

I princip håller jag väl med om att det är bättre att inte titta på TV än att se nåt dåligt men samtidigt har jag inga problem med att sätta på ett avsnitt av något som är halvbra medans jag slösurfar på facebook och min flickvän löser sudoku eller liknande... dock är det ju skillnad på olika typer av TV-serier, vissa ser vi enbart för att bli roade för stunden, vissa funkar bättre om man äter framför TVn och vissa får oss tom att tänka lite...

På sistone har vi dock inte sett mycket TV alls, antingen har det blivit en del film (brukar se ganska mycket asiatisk film), en del spelande (köpte Skyrim förra veckan :D) men framförallt har vi precis flyttat vilket tagit mycket tid i anspråk...
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av spindelmannenelektra »

pumbaaerik skrev:Någon har ju säkert tipsat om True Blood, men satan vad bra den serien är alltså!

Tack för tipset köpte säsong 1 igår och säsong 2 idag. Jag är fast, tycker den är härlig. Det känns lite som ett plagiat av Twillightserien/böckerna men det skiter jag i, jag tycker de är mycket bra båda två. Jag kommer lätt köpa säsong 3 och 4 med. Nej, Agentum ibland är det så att det du tycker är totalt skit kan det vara hur bra som helst. [:)] Du och jag har så olika smak emellanåt Agentum, men det är väl bra det. Å andra sidan, det du du tycker är riktigt bra, brukar vara rätt vasst. Tack för tipset pumbaerik, skall nog kolla på 3-4 avsnitt nu, härligt. Köpte säsong 1 för 100kr i videobutiken precis nära mig, schysst pris.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av pumbaaerik »

spindelmannenelektra skrev:
pumbaaerik skrev:Någon har ju säkert tipsat om True Blood, men satan vad bra den serien är alltså!

Tack för tipset köpte säsong 1 igår och säsong 2 idag. Jag är fast, tycker den är härlig. Det känns lite som ett plagiat av Twillightserien/böckerna men det skiter jag i, jag tycker de är mycket bra båda två. Jag kommer lätt köpa säsong 3 och 4 med. Nej, Agentum ibland är det så att det du tycker är totalt skit kan det vara hur bra som helst. [:)] Du och jag har så olika smak emellanåt Agentum, men det är väl bra det. Å andra sidan, det du du tycker är riktigt bra, brukar vara rätt vasst. Tack för tipset pumbaerik, skall nog kolla på 3-4 avsnitt nu, härligt. Köpte säsong 1 för 100kr i videobutiken precis nära mig, schysst pris.


True Blood-böckerna är ju skrivna innan och serien började sändas före filmerna gjordes så det är nog tvärtom i så fall ska du se! :D
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jo jag är väl lite gnällig, jag måste fasta rätt snart för att orka engagera mig, jag har lite svårt med just det där att tv-serier ska vara som nåt man så att säga kollar på utan att hjärnan är inkopplad, så är det ju inte med serier och böcker tex, ja oftast inte iaf.

Men alltså jag kan ju såklart tycka saker är bra som flera här tycker är bedrövligt, jag kan stå ut med mer dåligt om jag gillar grundkonceptet så att säga.

Har tet halvt helsike att försöka komma nånstans med Supernatural nu 7 säsonger och enormt många avsnitt per säsong liksom haha.

Men jag ska försöka se om det ändras som det sägs till nåt med mer övergripande historia, ännu är det som sagt att de åker på nåt som förfatatren hitat pp ioch så är edet en snygg tjej inblandad som ligger illa till , hehe, det är väl ok, men då det gått i så månag avsnitt måste det ju finnas nåt i det hoppas jag.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Mithroth
Very Fine
Inlägg: 1769
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 16:56
Ort: Simrishamn
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Mithroth »

spindelmannenelektra skrev:
pumbaaerik skrev:Någon har ju säkert tipsat om True Blood, men satan vad bra den serien är alltså!

Tack för tipset köpte säsong 1 igår och säsong 2 idag. Jag är fast, tycker den är härlig. Det känns lite som ett plagiat av Twillightserien/böckerna men det skiter jag i, jag tycker de är mycket bra båda två. Jag kommer lätt köpa säsong 3 och 4 med. Nej, Agentum ibland är det så att det du tycker är totalt skit kan det vara hur bra som helst. [:)] Du och jag har så olika smak emellanåt Agentum, men det är väl bra det. Å andra sidan, det du du tycker är riktigt bra, brukar vara rätt vasst. Tack för tipset pumbaerik, skall nog kolla på 3-4 avsnitt nu, härligt. Köpte säsong 1 för 100kr i videobutiken precis nära mig, schysst pris.


True Blood tycker jag är en helt okej serie. Däremot var säsong 3 ett riktigt lågvattenmärke, fick tvinga mig igenom den. Borde egentligen kolla upp säsong 4 men det svämmar över med andra serier att kolla på så det lär inte bli av i första laget.

Såg att SVT skulle börja sända (har kanske börjat redan?) Boardwalk Empire, har fått riktigt bra recensioner så den lär jag också lägga till på listan.
Jag säger inte att du har fel, bara att jag har mer rätt än dig.
Användarvisningsbild
Magnus
Near Mint
Inlägg: 3801
Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:26
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Magnus »

mithroth skrev:
True Blood tycker jag är en helt okej serie. Däremot var säsong 3 ett riktigt lågvattenmärke, fick tvinga mig igenom den. Borde egentligen kolla upp säsong 4 men det svämmar över med andra serier att kolla på så det lär inte bli av i första laget.


Tycker också serien tappade rejält under 3:an.
4:an är inte mycket bättre, det jag minns är att man lät Jessica ta ut svängarna lite mer.
Finns några drömscener som Jason Stackhouse har som är lite sevärda. [8]
Har inte sett att det finns någon säsong 5 planerad ännu, kanske det här är slutet för den serien?
Simma lugnt!
Användarvisningsbild
pumbaaerik
Fine
Inlägg: 289
Blev medlem: tor 21 okt 2010, 18:26
Ort: Vänersborg

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av pumbaaerik »

Magnus skrev:
mithroth skrev:
True Blood tycker jag är en helt okej serie. Däremot var säsong 3 ett riktigt lågvattenmärke, fick tvinga mig igenom den. Borde egentligen kolla upp säsong 4 men det svämmar över med andra serier att kolla på så det lär inte bli av i första laget.


Tycker också serien tappade rejält under 3:an.
4:an är inte mycket bättre, det jag minns är att man lät Jessica ta ut svängarna lite mer.
Finns några drömscener som Jason Stackhouse har som är lite sevärda. [8]
Har inte sett att det finns någon säsong 5 planerad ännu, kanske det här är slutet för den serien?


Jag tycker i och för sig att säsong fyra är den bästa sen första säsongen, riktigt fin säsong enligt mig!
Illustrerade Klassiker, första utgåvan. Köper allt från VG-M!
Kapten Stofil (memorabilia helst, om ni har!)
Skräckserier finns det också intresse för, helst kompletta årgångar!
Användarvisningsbild
Peral
Moderator
Inlägg: 5357
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 01:34
Ort: Örebro

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Peral »

Jag har sett "Hell on Wheels" som påminner en del om "Deadwood". Sedan ser jag också "Sanctuary" online
Skriv svar