Någon bra TV-serie ni vet?

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Samurai To the Lake, är korrekt såklart, android gillar inte engelska.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av K-E Lindkvist »

Temat för TV-tittandet under juni månad kan sägas ha varit "TV-deckare med osannolikt krystade och snåriga plottar". Men jag tycker ändå att dessa två klarar balansgången med det mesta av äran i behåll:



I december förra året hade ytterligare en filmatiserad version av de slitstarka pojkbokshjältarna Frank & Joe Hardy premiär på Hulu i USA. Denna gång (troligen på grund av succen med Stranger Things) är handlingen förlagd till ett diffust 80-tal i småstaden Bridgeport i New England dit pojkarna och deras pappa, privatdeckaren Fenton Hardy, flyttar för att bo hos pojkarnas faster efter att deras mor omkommit i en bilolycka. Vad som på ytan ser ut som ett liv där allt går sin gilla gång döljer naturligtvis en massa skumma ting som påverkar inte bara familjen Hardy utan även hela världens öde...
Jag konstaterar att fastän det blir väl melodramatiskt emellanåt och plotten ibland riskerar att gå vilse i sig själv så tycker min inre tolvåring att det här är bra. Det är läskigt (med inte för läskigt) och eftersom det inte finns några datorer och mobiltelefoner måste bröderna förlita sig på traditionell snabbtänkthet och smartness för att både lösa mysteriet och krångla sig ur alla knepiga situationer som de lyckas försätta sig i (många cliffhangers blir det). Genomgående bra skådespeleri och jag vill särskilt lyfta fram Alexander Elliot som den yngre av bröderna, Joe, som verkligen framstår som alldeles för smart för sitt eget bästa. Jämfört med tidigare versioner och böckerna så har vissa bifigurer bytt kön och åldersskillnaden mellan bröderna utökats till fem istället för ett år. Det här passar som familjeunderhållning som alla generationer kan få ut något av. (För den som föredrar 70-talsversionen av Bröderna Hardy med Parker Stevenson & Shaun Cassidy finns ett stort antal avsnitt tillgängliga på youtube.)



Ursprungligen en Netflix-serie från 2015 men nu tillgänglig på svtplay.se under namnet De var fem är Harlan Coben's The Five en riktig högtidsstund för den som gillar komplexa thrillers. För att inte spoila någonting väljer jag att endast återge presentationen från Svtplay: "I unga år går fem barndomskompisar ut i skogen, bara fyra kommer tillbaka. I vuxen ålder tynger händelsen ned överlevarnas tillvaro. Plötsligt, 20 år efter försvinnandet, dyker någons DNA upp på en mordplats..."
Det här är TV-underhållning av högsta klass med ett suveränt skådespeleri och en historia som trots att den innehåller väldigt mycket också ger sig tid att ge tredimensionella porträtt av huvudpersonerna vilket inte är så vanligt i genren. En varning dock: Försök inte sträcktitta på alla tio avsnitten följd utan se bara 1-2 om dagen och låt förvecklingarna sjunka in i medvetandet så tror jag att behållningen blir större.

Mitt TV-fokus nu ligger emellertid på sjunde och sista säsongen av Bosch som hade premiär 25/6 men som jag tänkte vänta med att se till semestern för att riktigt kunna njuta av den.
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Avskydde THE Punisher säsong ett.
Och de fortsätter tramsa i säsong två, plötsligt är nån imo ointressant gammal kollega hans familjs mördare, känd inte direkt intressant.

Bäst är väl prästen imo som gör sin roll bra och med bakgrund just med maffian som Punisher ska vara riktad mot, han är inte klok utan fortsätter, nu har de överför det på den här Russin i viss mån som imo känd rött trist.

De har en del av det Enkla la in i Punisgåher då han väl var den första att försöka förklara lite mer om honom.
Det är säkert mest en slump men han gör sin roll ok.

Tyvärr blir det för långdraget, det blir liksom obegripligt när det mer är ett krig mot THE Punisher än tvärtom.

Nä de har missförstått figuren, han var bra i Daredevil men den försöker de som de amerikaner de är göra en missförstådd hjälte av honom, det gjorde de inte i serierna.
Men jag antar att 18+ från USA inte förstår någon som helt enkelt har svåra psykiska problem och till varje pris ändå tar ut maffian.

Ok troligen för dyrt att göra, men med tanke på de värdelösa filmer som gjorts kunde man nu lagt en krona och eliminerat den ointresset snubben helt.

Visst bättre än säsong ett som var makalöst trist, men ännu fel, det är i te The Punisher här helt enkelt.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av super85 »

Jag tyckte att serien var helt ok. PTSD är väl ett naturligt ämne att utforska med Punisher och hans värld.Tycker de fick karaktären rätt bra där. Men ingen av de där Netflix serierna blev bättre än första säsongen av Daredevil. Allt annat var sämre.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jo men jag ville inte se den delen bara, jag struntade i hans idiot till polare från det militära.

Castle själv är ju galen, det blev han av att hela familjen blev nedskjuten till del, men även i serierna får vi nu veta att han var skadad tidigare.
Men alltså det är lite väl skriva på näsan och av nån som Mao i te mins nåt kan bli gängledare osv, med usla monologer mm.

Nä det skulle varit Punishers krig mot maffian som aldrig slutar, men misstänker att de inte kunde göra det, de måste hitta på detta imo rätt ointressnta spår med de andra inblandade.
Dessutom är återhämtningen där när de typ skjutit honom om han så har skyddsväst slagit honom med kofot överallt mm, så återhämtar han sig helt.
Ok inget nytt men lite väl överdrivet.

Men men nä Daredevil var bra jag säger tom två säsonger jag gillade fighterna där bättre än i Punisher tex.

Det tog klart tv serier action snäppet längre då kass koreografi är standard annars, och även att de blandar in för mycket MMA, det är inte så intressant i en actionserie ifall nåt fungerar i en ring och är minimalt utbroderat.

Han som spelar Punisher är ju inte lik serueversionen så, men han är ändå den bästa de haft i rollen, han borde fått göra en film.
Tankarna är ju rätt det är bara alla andra i blandade som blir väldigt bleka pratkvarnar.

Och fiende enkelt lönnmördarprästen och anhang, han har ju sina problem med, sin anledning, det har inte Billy Russo imo.

Likaså polisen hon som blev skjuten i huvudet, h
Velig som fasen, den unga tjejen hackern, svår att öht förstå och tycks glömmas bort av och till.

Likaså att den här Russo charmtrollet lyckas få en psykolog som tydligen inte är klok att alliera sig utan tvekan med honom, ej troligt.

Men nu låter jag gnällig, men visst har du rätt det var bäst i början, Daredevil var en bra figur att koncentrera sig kring och Punisher i hans serie blev ju en slags andra sida på myntet vilket ju spelats ut även i serierna, då när Punisher har honom bunden men med en pistol i handen och provocerar honom så här att han trycker av, det är inga kulor i den men det visste han inte, Punisher ville att han skulle förstå att alla kan göra det vilket ju DD var starkt emot kom faderns mord bla.

Det svåra är väl att hålla standarden, vilket man imo ser här, vad vill de berätta liksom? Lite bättre kan man väl lägga ut en historia trots allt.

En för Moon-Knight kanske personlighetsklyvning på hög nivå, men ok för okänd figur men skulle funkat. [8D]
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av super85 »

Jo men jag ville inte se den delen bara, jag struntade i hans idiot till polare från det militära.


Du pratar lite om olika saker. Det finns ju flera "polare" och flera soldater i Tv-serien och de alla är exempel på hur krig förändrar en person. Mestadels för det sämre. Det är en röd tråd i serien. Jag tyckte det var intressant, men inget unikt eller nyskapande. Men sen är inte Punisher någon nyskapande figur annars heller.


Sen oavsett "Street Level" så ser jag inte Punisher som en speciellt realistisk karaktär. Eller jo kanske han som karaktär,men inte det där att han överlever absolut allt och återhämtar sig. Lite likt Batman. Men sen är ju inte realism nödvändigvis det man är ute efter när man ser "Marvel" grejer.


Jag gillade fightscenerna för det mesta. T ex det på bygget tidigt i säsong 1 var riktigt brutalt och välgjort, likaså scenen i gymmet i de senare avsnitten. Hoppas själv att Jon Bernthal får fortsätta karaktären i något projekt i framtiden, har ju hintats/ryktats om att Marvel vill både ha honom och Charlie Cox (Daredevil) i andra projekt i framtiden.


När det gäller Daredevil så var första säsongen och tredje rätt bra. Andra säsongen, ja Punisher var rätt bra där, men annars kändes det som en vanlig TV serie skriven till en vanlig TV-kanal.

"Defenders" som de gjorde där efter första säsongerna av DD och innan Punisher sög däremot.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Grumme »

Mare of Easttown.

En miniserie om en kvinnlig polis som utreder ett mord i en amerikansk småstad. Det faktum att hon är född och uppvuxen där, och i nio fall av tio känner de misstänkta (om hon inte dessutom är släkt med dem), ställer till problem när hon måste konfrontera dem under mordutredningen.

En bra miniserie, men herre jävlar vilken misär! Vill ni se något upplyftande så är det här serien inte för er, men kan ni stå ut med att i stort sett alla mår skit på ett eller flera vis, och drabbas av de flesta problem som samhället känner till, så har ni några bra timmar framför er.

https://www.imdb.com/title/tt10155688/? ... _sr_srsg_0
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
trimble
Fine
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 09 aug 2014, 15:58
Ort: Danderyd

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av trimble »

Babylon Berlin säsong 2 på SVT 1/SVT Play, rekomenderas starkt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

super85 skrev:
Jo men jag ville inte se den delen bara, jag struntade i hans idiot till polare från det militära.


Du pratar lite om olika saker. Det finns ju flera "polare" och flera soldater i Tv-serien och de alla är exempel på hur krig förändrar en person. Mestadels för det sämre. Det är en röd tråd i serien. Jag tyckte det var intressant, men inget unikt eller nyskapande. Men sen är inte Punisher någon nyskapande figur annars heller.


Sen oavsett "Street Level" så ser jag inte Punisher som en speciellt realistisk karaktär. Eller jo kanske han som karaktär,men inte det där att han överlever absolut allt och återhämtar sig. Lite likt Batman. Men sen är ju inte realism nödvändigvis det man är ute efter när man ser "Marvel" grejer.


Jag gillade fightscenerna för det mesta. T ex det på bygget tidigt i säsong 1 var riktigt brutalt och välgjort, likaså scenen i gymmet i de senare avsnitten. Hoppas själv att Jon Bernthal får fortsätta karaktären i något projekt i framtiden, har ju hintats/ryktats om att Marvel vill både ha honom och Charlie Cox (Daredevil) i andra projekt i framtiden.


När det gäller Daredevil så var första säsongen och tredje rätt bra. Andra säsongen, ja Punisher var rätt bra där, men annars kändes det som en vanlig TV serie skriven till en vanlig TV-kanal.

"Defenders" som de gjorde där efter första säsongerna av DD och innan Punisher sög däremot.


Jo bara att jag tyckte hans militärpolare som är galen i har en mask var ointressant vara, det andra var bra för jag säga, det intressanta var ju att det var maffiametoder bakom det tjejen råkat ut för och han som spelade prästen som utnyttjas av huvudskurkarns gjorde en övertygande roll i stil och allt.
Så det kändes som den här Russo var meningslös han slutade som han förtjänade men det tog för lång tid.

Punisher är intressant solen hämnare som i te skyr några medel just mot de skyldiga, de har även med det dör när han kastar en otronhylda över ordet som Ennis skrev om än då på högre nivå och inte i samma syfte.

Även prästen kommer det med livet på behåll, imo var det bara mellan honom och Punisher det fanns en intressant dynamik, den som spelade den här Russo som glömt allt var svag imo, ej trovärdig och i te trovärdigt att psykologen Skule bli mördare bara genommatt träffa honom.
Så kort sagt säsong 2 som jag antar är det sista var bättre än den första men Issa saker från Daredevil var väldigt bra med figuren, skådisen gjorde rollen övertygande.
Men det band in sig för mycket i rött ointressanta personer helt enkelt, inte vet jag vad de ville få fram, de misslyckades jag.
Men som sagt han som spelar Punisher kunde lätt fänriken i en film då han slår ut alla filmversionen helt imo, men det kräver folk som begriper saken, massor av blod räcker inte.

Som sagt dynamiken skitkass med den där Billy Russo pga att han nu inget mindes, stelt spelat, ej övertygande.

Men när han inte är med höjer sig avsnitten, när det inte handlar om nåt annat än Punisher och vad han måste göra, tex kidnappningen jag senatorn osv, de kunde skitit i den dör tjejpolisen som blev skjuten i huvudet och den historien, likaså psykologen och Billy Russo, de avsnitten är sämst.

Han som spelar prästen som mördar åt de han inte vet är gangsters för att de ska hjälpa hans fru är bra, han funkar suveränt som han är imo.

Och ja Defenders var uselt, det hade de kunnat strunta i.

Dock DD2 är nu även när Elektra är med, svårt att säga det är dåligt, flera figbtingsceber slår de från första säsongen, och Punisher gör nu en stor roll för som motpol till DD osv, har gillade dock aldrig han som spelade Kingoin, han har tyvärr inte den pondus jag tänker mig honom ha, men Punisher söker ju även upp honom dör i fängelset.

Så DD var en ra serie sett till vad vi kan få av en TV serie som är lite mörkare som du säger street level, för att hålla ihop det så att säga, dessutom har jag hört att många sett just dessa men inget annat i sk superhjälte form, och det är ju inte så konstigt då de inte har superkrafter jag tror det tilltalar folk mer.

Jag menar nu folk som i te är som dig och mig, mörker att jag var lätt att prata om de serierna DD och Punisher, i övrigt lågt intresse i Sverige uaf.
En del bra musik från Punisher med fö.

Bäst med videoklippen är väl Arsonist Lullaby.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Sweet Torg någon? Har svårt att bestämma mig om den är värd att se?
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1911
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Grumme »

Agentum skrev:Sweet Torg någon? Har svårt att bestämma mig om den är värd att se?


Antar att du menar Sweet Tooth? Det är lättare att förstå dig om du bemödar dig med att korrekturläsa dina inlägg innan du postar. (Gäller inte bara det här inlägget.) [?]

För att svara på din fråga så tycker jag inte att den verkar vara något att hänga i julgranen, men 8.0 i betyg gör att du nog borde ge den en chans. I alla fall om du brukar gilla DC-baserade saker.
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Wakuran »

Grumme skrev:
Agentum skrev:Sweet Torg någon? Har svårt att bestämma mig om den är värd att se?


Antar att du menar Sweet Tooth? Det är lättare att förstå dig om du bemödar dig med att korrekturläsa dina inlägg innan du postar. (Gäller inte bara det här inlägget.) [?]

För att svara på din fråga så tycker jag inte att den verkar vara något att hänga i julgranen, men 8.0 i betyg gör att du nog borde ge den en chans. I alla fall om du brukar gilla DC-baserade saker.

Sweet Tooth har iofs inget att göra med DC, överlag. Den är utgiven på Vertigo, bara.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av super85 »

Visst är det en Vertigo serie från början, men Vertigo finns ju inte kvar och nu pågående uppföljare publiceras väl enbart med DC eller DC Black Label logga....


Inte riktigt min grej, vare sig TV serie eller serietidningsversionen. Tycker inte att Jeff Lemire nånsin gjort något som är bättre än "jaha, har väl läst värre".
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Wakuran »

super85 skrev:Visst är det en Vertigo serie från början, men Vertigo finns ju inte kvar och nu pågående uppföljare publiceras väl enbart med DC eller DC Black Label logga....

Ah, men såvitt jag vet så är den fristående från det vanliga DC-universumet, åtminstone.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Jo vi vet att det var en Vertigo utgivning, men det var en serietidning först iaf.
Sen nej i te DCU men kan ju nämnas.

Jag läste den dock aldrig, och begriper mycket lite av tv serien, det känns lite billigt, men är Netflix med.

Väldigt mycket av det som även varit DCU har klart fått lägre budget med tiden, riktigt karastrofmycket lägre iofs.

Legends tex håller bara pga humor, allt som de menar händer är ju trams, sommnån som aldrig öppnat en historiebok, Marie Antoinette hamnade i helvetet liksom, och bryter kraftigt på franska hon var som bekant från Wien, allt som hittades på om henne under samtiden är sant mm, och ärligt talat lögn nästan allt för att inte behöva skulle med än indirekt på kungen.
Napoleon tjock liten äldre karl, ärligt varför ens försöka göra tidsperioden?

Folk spelar multipla roller osv, billigare effekter.

Sweet Tooth är nog inte min grej känner jag, det bakåtvända berättandet och de många för min del helt ointressanta personer som presenteras begriper jag inget om.

Så jag ger upp den iaf, så vitt jag förstod kom den väl ingenstans som serie heller.

Jag mins upphovsmannens namn från diverse serier, MoonKnight tex mm men nä jag tror inte det här är nåt, att världen eller då världen som är USA dör ut av nåt okänt är lite tjatigt vid det här laget, särskilt utan ens nån spets på saken, en unge som har hjorthorn och skitlöjluga omöjliga öron därtill nä...

Dystopin som tog för lång tid.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Wakuran »

Agentum skrev:Legends tex håller bara pga humor, allt som de menar händer är ju trams, sommnån som aldrig öppnat en historiebok, Marie Antoinette hamnade i helvetet liksom, och bryter kraftigt på franska hon var som bekant från Wien, allt som hittades på om henne under samtiden är sant mm, och ärligt talat lögn nästan allt för att inte behöva skulle med än indirekt på kungen.
Napoleon tjock liten äldre karl, ärligt varför ens försöka göra tidsperioden?

OT. När jag kollar upp Marie Antoinette så verkar det troligt att hon blev tvåspråkig i både tyska och franska rätt snabbt. Fast de fiktiva skildringarna av henne har väl tagit sig rätt stora friheter överlag... /OT
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

Klart hon blev, troligen även redan viss skolning i franska.

Men vi vet att nej det var onda rykten som spreds om henne för att någon anledning jagades hon av folk, hon var 14 år tror jag när hon giftes bort med den franske kungen.
Vad jag förstår höll hon sig allt mer undan,att hon skulle kört landet i botten och utlöst franska revolutionen är givet strunt, likaså i detta fall att när hon blivit giluoniterad fick Frankrike demokrati.
Vilken goja, några år av tokerier där e som hetsar massor själva blev av med huvet sen Napoleon som då blev kejsare väldigt mycket blygsammare än kung ska slå fienden dvs där sprang folk i krig med enorma arméer att dö i.
För spö vid Liepzig men okänt för många då UK inte var inblandade just nåt särskilt, de skulle dock vakta honom på Korsika, klantar sig och för återinsätta Ludvig kung igen, tills han flyr pga försumlighet.
Går iland inFra krike lyckas vända allt till sin fördel och tar över Frankrike igen tills Waterloo som alla känner till och som aldrig öht behövt hända ens men som det skrytits om väldigt sen dess.

Vad händer sen Jo Ludvig kung igen tills Napoleon III en brorson tar över och blir galen och ska vara kejsare han med.

SEN kan vi börja tala om demokratiska tankar, likt Cromwelks styre i UK var en flopp liksom i Sverige Karl XII död var en flopp med pösmunken Fredrik I sommbara ville vara kung inget mer, vilket kallas frihetstiden, fråga mig inte varför?
Taggar och mössor parter utan bestämda åsikter de ena betalda under bordet av Frankrike det andra av Ryssland som fick makt nog att kunna styra vår politik, blavilken kung vi skulle ha Adolf Fredrik pptråvingad kung Ryssland tvingade på Sverige.
Vi var heller inte redo för nån demokrati, så sonen Gustav III kupp lyckades lätt, även om bla brodern mmfl ogillade det givetvis då adel fick mindre makt.

För visas hur Spartacus var emot slaveri och därför ledde ett stort uppror i Rom, vad ska man säga, fantasi fantasi han sket helt i slaveri, det fanns inte på tanken att avskaffa det öht, därför kördes det på tills i princip alla dog, det var ingen motivering han hade alls, han hade ju levt i sin tid, utan slavar svårt, att han hellre ville vara hörledare är en sak, han hade varit grladuator, en bröd död, kort sagt hans uppror innehöll en att stoppa slaveri.

Vissa saker för lur sanningar fast det är strunt helt enkelt, men ok det är ju ett mer underhållningsprogram, jag tycker mest det känns som nu när de då blev en värld alla DCU tv serier försvann mycket, dels säkert Coronan, folk fick andra jobb och dels det nya DC med sina fantastiska ägares inställning att man gör allt med billigt folk att betala, inget nytt med tanke på Hollywoodfilmer sen väldigt länge, är nånting bra längre öht?

Vi vet ju sen vi var unga att det fan inte kan vara så svårt och inte måste innehålla barn som stjärnor, det fanns väl iofs då med men i te på samma sätt.
Jag tycker mig se ett slut på det här med superhjältar till slut, det är kort sagt skräp nästan allt och även om folk sett det vill de i te se mer av det.
Alternativt ska Hollywood bestämma vad folk ska tycka på nåt sätt som tyvärr då går hem med som konserverad gröt så att säga.

Sen Jo inom ansådra områden bör väl tv serier finnas man kan se ännu, det beror mycket på hur hårt dels de bakom det de bygger på och de som skapar serien vill göra det, och det tycks göra enorm skillnad mot ny författare för var avsnitt.

Film känd inte direkt stort idag längre, finns absolut nästan inget från modern tid jag skulle betala för.
Fast an THE fjantius 9 liksom, hör hur långt de kommit på 20pr jises, och även den första filmen sög rövhål de hade lagt aldrig sett illegal street racing i sina liv.

Visst var mycket trans förr med collegefilmer eller alla karatefuomer mm, men många knöts till låtar man mins, nåt som försvann kom 90taletvutom möjligen för James Bond.
Det hade en betydelse imo, Tio Gun med ska musik tex? Någon intresserad?

Nä jag vet ingen kommer orka läsa detta, men det känns fel att man befarar urdåluga ungar och skit tiotals millioner för en film och likaså sina finkammade tror från modern tid som innehar alla töntroler i filmer, men de ser inte de med kapacitet alls, pengarna i sjön.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av Agentum »

För bevommursäkt för föregående inlägg men har så svårt att inte svara om någon lägger in nåt.

Man kan väl knappast be DC legends vara riktigt seriöst, det var bara det att det kändes vansinnigt med tanke på hur det skryta hur de på college läser historia och sånt vi inte gör.

Det typiska slå ett hål i en ödmjuk och sen sätt den till truten och öppna den förekommer, obegripligt även om det testats, inte mer än rätt stor risk för spill, den andra är väl tex en tratt och en slang och så håller de i öl i den.
Har nån begripit den?

Det känns ibland som det uppvisas vad man som man tror är typiskt amerikanskt, även de här fraternatys och vad fan det är i Collage som åt mycket viktigt, det kommer fan alltid upp.

Imo liknar det i viss mån i Sverige det gamla skiten folk nya på en högskola skulle genomgå och nationer, Jo jag bor nära Uppsala en aning.

Men i o är ju just den delen ointressant, men möjligt att det i USA lite tog vad att göra lumpen i Sverige var?

Piss men sen minnas det roliga enbart då vi ju som tur nog fungerar så.

Omöjligt att de som lyckats i USA behövt leka så mycket med det där, sen kopplat till frimurare mm, man undrar ibland är deras lörosystem verkligennså överlägset allt utom asiatiska? Eller är det mer en förhoppning?
9mm, i'm never further away than that.
GuestOnQuest
Fine
Inlägg: 380
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 12:08

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av GuestOnQuest »

En lite myspysig TV-serie som fått hela 8.7/10 av 65K röstare på imdb är "Ted Lasso". Handlar om en amerikan som åker iväg till UK och ska bli coach åt ett engelskt fotbollslag. Kan ses med behållning även av folk som är totalt ointresserade av fotboll.

https://www.imdb.com/title/tt10986410/?ref_=fn_al_tt_1
Jag har skakat hand med Stan Sakai.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Någon bra TV-serie ni vet?

Inlägg av super85 »

Agentum

nu är det ju nog inte de vassaste manusförfattarna som verkligen bryr sig om historia som jobbar på en serie som "Legends". Legends som är rent allmänt en serie på typ C-nivå enbart gjort för underhållning. Har inte kollat på några av de där "Arrowverse" serierna på flera år förutom nya Superman som känns som nånting väldigt annorlunda.


en andra är väl tex en tratt och en slang och så håller de i öl i den.
Har nån begripit den?


Jo, med tratt och slang. Var rätt vanlig underhållning bland min vänskapskrets i tonåren.
Skriv svar