Den nye GI Joe filmen

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Tang Lung
Very Good
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 15 sep 2007, 03:11

Den nye GI Joe filmen

Inlägg av Tang Lung »

En struntfilm eller lagom bra....that's the question [8)]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Trams imo av det jag sett, vad fan har det där hoppandet och tramsandet ens med serien eller leksakerna att göra?

Som Transformers, flopp total.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
OnionMan
Fine
Inlägg: 408
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 21:19
Ort: Sverige

Inlägg av OnionMan »

Fast Transformers filmerna kan väl knappast kallas för flopp. Tyckter nog att ettan var väldigt underhållande, inte sett tvåan. De fick väl dessutom rätt positivt mottagande av publik och kritiker.

Sen är ju Megan Fox inte så dum heller. [8D]
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Öh, alltså, det var ju trams, sen om de spelad in mer pengar än de kostade är en anna sak, jag har sällan sett nåt lika värdelöst slösande med tid iaf och så ser G.I Joe ut med,föresten ska den byta namn här då de leksakerna hette Action Force här för at folk ska begripa?

Det ser iaf onekligen fånigt ut på de trailers de visat, som vanligt med leksaksbaserade filmer.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spacemonkey
Fine
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 28 jan 2009, 14:52
Ort: Växjö

Inlägg av spacemonkey »

Transformers var en perfekt popcorn film. Bra, nej knappast men fantastiskt underhållande. Tvåan sög ganska bra. G.I. Joe är jag dock tveksam till. Trailers som finns ute imponerar inte jättemycket på mig.
Like a monkey, ready to be shot into space. Space monkey! Ready to sacrifice himself for the greater good. - Taylor Durden

Köper:
- Marvel Premiere Classics vol 2-5 HC
- Uncanny X-Men #200-213, 337-345, 354-385, 442-511
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Nä, ändå kunde jag faktiskt läsa de svenska serierna, vilket jag inte klarade av med Transformers alls.

Men nu är det som sagt först och främst en leksaksbaserad film, inte en seriebaserad, liksom det var med Transformers, det bör man nog ha i åtanke.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Daniel Olsén
Good
Inlägg: 42
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 15:03

Inlägg av Daniel Olsén »

[quote="Agentum"]

Trams imo av det jag sett, vad fan har det där hoppandet och tramsandet ens med serien eller leksakerna att göra?

Som Transformers, flopp total.
[/quote]

Accelerator-dräkterna finns med i EN sekvens i filmen och används sedan aldrig igen. Ändå så har Paramount byggt upp hela sin reklamkampanj runt den.

Det kallar jag avigt.

Hursomhelst. Så ska filmen enligt dom som sätt den i USA vara ungefär James Bond cheesy fast med fem gånger så många actionscener.
Användarvisningsbild
AndreasEriksson
Near Mint
Inlägg: 2224
Blev medlem: fre 21 okt 2005, 13:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av AndreasEriksson »

Klart att det är trams, men det är underhållande trams [:D]

GI Joe var klart bättre än TF2, och väldigt underhållande om man är på rätt humör iaf. Moviezines recension summerade mina åsikter rätt bra också:
http://m.moviezine.se/film/gi-joe

"Det höga betyget kan verka konstigt, och det ska på intet sätt tas som ett tecken på oscarsvärdighet eller höga tankar om manus, utan är en effekt av hur oförskämt underhållen jag blev, hur nöjd jag var efteråt, och hur snabbt jag kände att jag ville se den igen. Det var länge sedan jag såg en sommaractionfilm värdig namnet. "G.I. Joe: The Rise of Cobra" är en sådan film."
Ger ut DYLAN DOG och SONS OF ANARCHY på svenska! http://www.adesmedia.se + http://www.facebook.com/DylanDogSweden
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Inlägg av Agentum »

Lustigt det där att de byggde upp reklamen på filmen på något som används så lite, mig stötte det bort iaf, kanske lockade det en annan publik dock.

Nåväl jag väntar nog på DVD iaf, TF2 är inget att jämföra mot, det mesta är bättre än den.

Blir man underhållen så är det ju inte helt bortkastat iofs, för vad förväntar man sig av en sån här rulle mer?
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar