The Big Bang Theory

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
Nima
Near Mint
Inlägg: 3060
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:58
Ort: Smålands Jerusalem

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Nima »

Förförra avsnittet (tror jag) hade med en teckning av Jim Lee.
Bild
Bild

Håller med om att BBT kanske inte är lika bra längre. Då gillar jag How I met your mother bättre. Speciellt senaste avsnittet var väldigt bra.
"Righteousness and justice are the foundation of His throne."
Användarvisningsbild
Lenimentus
Good
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 13 okt 2010, 17:34

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Lenimentus »

Jag gillar verkligen det här programmet. Har dock bara sett s. 1-3 och det håller åtminstone dit i min mening!
Byrði betri | Berr-at maðr brautu at | En sé mannvit mikit
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Wakuran »

Jag har knappt sett BBT, men såg något avsnitt nyss där tjejerna fick vara lika awkward och nördiga som killarna. Vet inte om det anses som ett hajhopparmoment eller något, men jag tyckte det var kul.
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Labrador Road 26 »

Gillar att de verkar trivas med att vara lite nördiga privat också, att det inte bara är skådespeleri utan att det faktiskt finns ett visst intresse, kanske inte riktigt så djuplodande och nördigt som oss, men i alla fall åt det hållet.


Wakuran skrev:Vet inte om det anses som ett hajhopparmoment eller något, men jag tyckte det var kul.

Vad är hajhopparmoment för något, inget i stil med James Bond springer på krokodilryggar (eller om det är alligatorer) i "Leva och låta dö" antar jag.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
pogono
Fine
Inlägg: 531
Blev medlem: sön 24 jan 2010, 09:58
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av pogono »

Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Wakuran »

Labrador Road 26 skrev:
Wakuran skrev:Vet inte om det anses som ett hajhopparmoment eller något, men jag tyckte det var kul.

Vad är hajhopparmoment för något, inget i stil med James Bond springer på krokodilryggar (eller om det är alligatorer) i "Leva och låta dö" antar jag.

Som Pogono nyss förklarade, jo, precis... [;)]

(No, seriously, folks, jag gillar Roger Moore...)
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
APenny4YourThoughts
Near Mint
Inlägg: 3150
Blev medlem: tis 20 jul 2010, 09:07

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av APenny4YourThoughts »

Labrador Road 26 skrev:Gillar att de verkar trivas med att vara lite nördiga privat också, att det inte bara är skådespeleri utan att det faktiskt finns ett visst intresse, kanske inte riktigt så djuplodande och nördigt som oss, men i alla fall åt det hållet.


Fast Kaley Cuoco är väl inte direkt privat i det där klippet? Det var väl en reklamgrej för Nerd Machine? Eller är hon involverad i det utan att få betalt?
Certifierad Skickgraderingsfascisthttp://www.nearmint.se
Grundutbildad Stavningspolishttp://www.skrivihop.nu
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Agentum »

Jump the shark är väl nåt som till slut bombar.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Labrador Road 26
Gem Mint
Inlägg: 12270
Blev medlem: tis 13 dec 2005, 05:53
Ort: Stockholm

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Labrador Road 26 »

APenny4YourThoughts skrev:
Labrador Road 26 skrev:Gillar att de verkar trivas med att vara lite nördiga privat också, att det inte bara är skådespeleri utan att det faktiskt finns ett visst intresse, kanske inte riktigt så djuplodande och nördigt som oss, men i alla fall åt det hållet.


Fast Kaley Cuoco är väl inte direkt privat i det där klippet? Det var väl en reklamgrej för Nerd Machine? Eller är hon involverad i det utan att få betalt?

Menade inte att hon var privat i just den där filmen, det var mest som extragrej med tanke på en diskussion om Slave Leia i annan tråd och att hon här hemma i den här tv-serien. Utan att veta så har jag känslan att det framför allt är killarna som är nördar i verkligheten också. Som i verkliga livet, där det ju mest är vi snubbar som är serienördar eller utklädda. Cosplay har dock bättre tjej-ratio än seriesamlande.

Bilden som Leonard håller högre upp i tråden var med i ett avsnitt förresten, han säger att det är Jim Lee som tecknat den och det stämmer säkert, fast det blir komiskt då Thundercats i alla fall ursprungligen låg på Marvel och Lee är typ höjdare på DC numera. Men det är sådant bara en ärkenörd tänker på. [8)]

EDIT: Såg nu att Kungnima redan skrivit ut att det var Jim Lee, ser att bilden är från butiken i serien också, tittade inte så noga tidigare, trodde den var från San Diego Comic Con eller liknande.
With great collections comes great responsibility.
larsa66 till mig: Ibland tror jag att du skulle bli en bra seriefigur med dina starka åsikter och kommentarer.
E Dahlén: Mycket klokt - så sant! (Lägger till Sallander i raden av epokgörande filosofer)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Agentum »

Nerderiet är nog blandat beroende på vad exakt det är, trots allt kan ju en del av det här med klä ut sig vara exhibonism och där har vi jhu en hel del tjejer av de möjliga så att säga.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av K-E Lindkvist »

I gårdagens avsnitt av BBT (S09E05) kan man säga att serien återgäldar Amanda Conner för Power Girl #4. Väl synlig finns nämligen denna bild på väggen i Stuarts comic shop:

Bild

Hon höll nästan på att spricka av förväntan på twitter igår kväll. Och ja, bilden är specialtecknad för BBT och fyller en viktig funktion i handlingen då tjejerna skall hjälpa Stuart att göra seriebutiken mer välkomnande för kvinnor. I USA ett ganska känsligt ämne som det är bra att BBT sätter fokus på.

(Och i samlarkretsar har det redan gjorts klart att Amanda tänker behålla originalet för egen del, så man kan sluta drömma.)
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Wakuran »

K-E Lindkvist skrev: Och ja, bilden är specialtecknad för BBT och fyller en viktig funktion i handlingen då tjejerna skall hjälpa Stuart att göra seriebutiken mer välkomnande för kvinnor.

Som sagt, det beror ju på vilka kvinnor...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
K-E Lindkvist
Near Mint
Inlägg: 2173
Blev medlem: sön 01 feb 2009, 20:22
Ort: Riverdale
Kontakt:

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av K-E Lindkvist »

Wakuran skrev:Som sagt, det beror ju på vilka kvinnor...

Dra inga förhastade slutsatser. Här har jag twittrat ut ett klipp som förklarar sammanhanget.
Amandas bild används alltså som ett exempel på företeelser som får kvinnor att känna sig obekväma i seriebutiker. [;)]
"Allting kommer till den som kan vänta!"
- Alexander Lukas
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Agentum »

Den här tv serien har glidit iväg och blivit mest ett typiskt relationskomiskt drama enbart.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: The Big Bang Theory

Inlägg av Agentum »

Jösses snacka om denna serien förföll med åren, från att varit om just nörderier till nån form av vanlig relationskomedi som säg Friends.

Fullkomligt värdelöst.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar